• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

ZQT

The Banker
2-Faktor
idag spelades 18 hål på Djursholms GK. Dagen började fint med uppvärmning på rangen och en trevlig lunch under den gassande sommarsolen. Temperaturen på banan var strax norr om 30 gradersstrecket som trots den hittills varmaste sommaren på 150 år var i ett FANTASTISKT skick. Vi spelade elegant och hyfsat proffsigt med raka utslag och ett tight närspel. Dagens resultat:
@P-vakten 44p.
@ZQT 41p.

Vi båda klättrade ner några pinnhål i hcp tabellen efter dagens bragd, kul och välförtjänt.
Raka slag vetefan alltså, krokigt värre om du menade oss. Att vi ändå lyckades skrapa ihop sänkning var ett smärre mirakel givet förutsättningarna.
 

Norda

Panerai
Ja, de va helt sjukt va bra jag var på det och chippar runt greener. Sen efter rundan så kunde jag bara hitta ett järnslag jag var nöjd med och det var inspelet på 18e.. sjukt frustrerande

men där ser man hur viktigt närspelet är. sätter man puttar och kan ''rädda'' miss av green med cipp+putt så håller man oftast en hygglig score, trots utslag och järnslag! :)
 
  • Like
Reactions: WHU

Norda

Panerai
En fråga till er alla Golfare, och när vi ändå sitter på ett klockforum.
Spelar ni med klocka? För mig är det helt omöjligt.
 

Hutti

Cartier
En fråga till er alla Golfare, och när vi ändå sitter på ett klockforum.
Spelar ni med klocka? För mig är det helt omöjligt.

Nein, vågar inte köra med vanliga klockor, isåfall en smartklocka som typ en garmin. Inte heller speciellt bekväm med en stor dykare på armen när man ska swinga, för min del.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
En fråga till er alla Golfare, och när vi ändå sitter på ett klockforum.
Spelar ni med klocka? För mig är det helt omöjligt.

Golfklocka, Garmin S20.
Spelar med samma klocka - Garmin Approach S20. Funkar skitbra!
3FF6FF75-55AA-4047-9A71-603443BE34CE.jpeg
 

Norda

Panerai
Nein, vågar inte köra med vanliga klockor, isåfall en smartklocka som typ en garmin. Inte heller speciellt bekväm med en stor dykare på armen när man ska swinga, för min del.
Golfklocka, Garmin S20.
Spelar med en Garmin S2, ovanför "knölen" på handleden likt mina andra klockor. Inga problem alls
Spelar med samma klocka - Garmin Approach S20. Funkar skitbra!
3FF6FF75-55AA-4047-9A71-603443BE34CE.jpeg

Hade själv aldrig kunnat spela med klocka. Nu vet jag inte hur länge ni spelat golf, men i mitt fall, när man spelat ett tag och helt plöstligt testa med klocka. Det skulle vara något nytt och förstöra hela rutinen... det hade aldrig gått. Men i vissa fall önskar jag att jag kunde. Garmin s20 verkar vara ett jäkligt bra verktyg på golfbanan!
Tycker ni den stämmer bra överens med verkligheten?
 

hollow123

Rolex
Hade själv aldrig kunnat spela med klocka. Nu vet jag inte hur länge ni spelat golf, men i mitt fall, när man spelat ett tag och helt plöstligt testa med klocka. Det skulle vara något nytt och förstöra hela rutinen... det hade aldrig gått. Men i vissa fall önskar jag att jag kunde. Garmin s20 verkar vara ett jäkligt bra verktyg på golfbanan!
Tycker ni den stämmer bra överens med verkligheten?
Tycker det funkar riktigt bra. Den mest uppskattade funktionen i mitt tycke är distans till framkant green.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Kör med lilla Approach X40
Funkar bra och är liten och smidig.
Använde laser förut men är för dålig för att veta exakt mått till flaggan. Fram, mitt och bakkant räcker gott för mig. Även avstånd till hinder är bra.
 

Frourez

Omega
Hade själv aldrig kunnat spela med klocka. Nu vet jag inte hur länge ni spelat golf, men i mitt fall, när man spelat ett tag och helt plöstligt testa med klocka. Det skulle vara något nytt och förstöra hela rutinen... det hade aldrig gått. Men i vissa fall önskar jag att jag kunde. Garmin s20 verkar vara ett jäkligt bra verktyg på golfbanan!
Tycker ni den stämmer bra överens med verkligheten?
Tycker det funkar riktigt bra. Den mest uppskattade funktionen i mitt tycke är distans till framkant green.
Jag tycker att det är värt, bara att för att få ett hum av avståndet. Jag upplever dock att flaggbyte sker något oftare än vad klockan hinner med? Iaf på de banor jag spelar.
Litar dock inte på avståndet på Par 3:eek:r. Jämför med vad de står på hålet och flag placering för att typ få avstånd.
 
Tagit upp spelandet igen efter 2 år av. Dock saknar jag en driver då vreden tog över för några år sedan, den ligger i sjön på 3:e hålet på hemmabanan i Skåne. Kollade runt på köp/sälj men hittade inte så mycket, skicka gärna ett DM om ni har en driver och/eller några wedgar att avyttra (52, 56, 60)

Allt gott!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Tagit upp spelandet igen efter 2 år av. Dock saknar jag en driver då vreden tog över för några år sedan, den ligger i sjön på 3:e hålet på hemmabanan i Skåne. Kollade runt på köp/sälj men hittade inte så mycket, skicka gärna ett DM om ni har en driver och/eller några wedgar att avyttra (52, 56, 60)

Allt gott!
En 6° bangster med house of forged trippel Xstiff skaft. Slagit kanske 10 drives med .

Ksn släppas för bra pris :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för klocka Phil spelar med? Han har alltid klocka på armen när han spelar.
F112D27F-E5F8-4C66-8EFC-57E5ADBE2E21.jpeg
AD9D010B-8879-46D0-B359-407022E9D421.jpeg
Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.

Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart :)

GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd? :confused:
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.

Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart :)

GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd? :confused:


Man vill ju gärna tro att man kan diffa +- 1M ;)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.

Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart :)

GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd? :confused:
Oj, 10m!
Det har jag själv inte upplevt. Gick från laser till klocka då jag tycker det är smidigare och enkelt att få fram avstånd till hinder oxå. Svårare med laser att kunna få avstånd tex över en fairwaybunker.
Laser är dock mer exakt men en diff på några meter kan jag leva med, men 10m är ju 1 klubba skillnad men den stora skillnaden har jag inte märkt mot laser. Vad är det för klockor?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är väl en Rolex Cellini har jag för mig.

Har alltid spelat med klocka men slutade med det i år. Mest för att jag läste att de kunde minska svinghastigheten en aning och varför ge bort fart :)

GPS-klockorna är inget vidare. Kompisarna står ofta på tee och spekulerar om avståndet och det är inte ovanligt att det skiljer 10 meter eller mer jämfört med kikaren. Kommer aldrig förstå motiveringen att man ändå inte kan slå exakta avstånd? :confused:
Halva nöjet med golf är att kalkylera avståndet i huvudet. All glädje försvinner med hjälpmedel.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Oj, 10m!
Det har jag själv inte upplevt. Gick från laser till klocka då jag tycker det är smidigare och enkelt att få fram avstånd till hinder oxå. Svårare med laser att kunna få avstånd tex över en fairwaybunker.
Laser är dock mer exakt men en diff på några meter kan jag leva med, men 10m är ju 1 klubba skillnad men den stora skillnaden har jag inte märkt mot laser. Vad är det för klockor?

Har inte hamnat i någon situation där jag inte kunna skjuta på hinder jag undrar över avståndet till.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Oj, 10m!
Det har jag själv inte upplevt. Gick från laser till klocka då jag tycker det är smidigare och enkelt att få fram avstånd till hinder oxå. Svårare med laser att kunna få avstånd tex över en fairwaybunker.
Laser är dock mer exakt men en diff på några meter kan jag leva med, men 10m är ju 1 klubba skillnad men den stora skillnaden har jag inte märkt mot laser. Vad är det för klockor?
De vanliga Garmin, TomTom och allt vad de heter. Tror en hel del hänger på att de måste gissa sig till var flaggan står och det blir problem på banor med större greener.
 
Topp