• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Vi var lite optimistiska... Det är typ ingen snö i Östberga, Botkyrka GK är säkert fine.

Tog oss säkert 15 minuter att ta oss 150m från bilarna, isbana.
20190216_111234.jpg
Stötte på dessa spår och vi förstod att det fanns björn i trakten. ("Förstod", från sthlmsförort vi kan skilja på Amstaff och katt, thats it).
20190217_194306.png
Några cigg och halkningar senare kom vi fram till första tee... Vi tog det som ett tecken på att vi inte skulle lira idag.
USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1550312189414.jpg_1550312193160.jpeg

Golfabstinens är inget skämt.

Senast ändrad:
Planerar att dra 4-5 dagars golfresa i sommar med några vänner, kring medelhavet tänker vi.
Golf, soft hotell, god mat och strand är det vi har i sikte. Taxi-avstånd till ngn by/stad med restauranger/barer vore också trevligt.

Saken är att vi är nybörjare och vill gärna kunna lira utan vidare stress. Precis fått gröna, räknar på att vara sub 36 så snart banorna öppnat här.

Några tips? Boka på egen hand eller köra på någon av de nischade golfrese-arrangörerna?

Tack!

Planerar att dra 4-5 dagars golfresa i sommar med några vänner, kring medelhavet tänker vi.
Golf, soft hotell, god mat och strand är det vi har i sikte. Taxi-avstånd till ngn by/stad med restauranger/barer vore också trevligt.

Saken är att vi är nybörjare och vill gärna kunna lira utan vidare stress. Precis fått gröna, räknar på att vara sub 36 så snart banorna öppnat här.

Några tips? Boka på egen hand eller köra på någon av de nischade golfrese-arrangörerna?

Tack!
Bump

Såg att Albatross hade sommargreen här i Gbg när jag åkte förbi idag. Dags att damma av klubborna för i år.

Riktigt pepp på att spela nu, fått tag i ett set med klubbor och ska bara få tid till att komma ut på banan. Vädret börjar ta sig och det är runt 24 grader varje dag numera.
Tyvärr rätt dyrt att spela där jag håller till (Kina) på helgerna, typ 2000kr för en runda, så man får försöka klämma in det på vardagarna då det är halva priset.

Är det någon som är väl insatt i HCP systemet?
Jag spelade golf när jag var yngre och tog grönt kort, spelade ner till 37hcp då man skulle skriva ett teoretiskt prov för att få spela själv på banan, detta gjorde jag aldrig och slutade spela golf. Nu, sådär en 17 år senare har jag börjat igen. Än så länge bara utomlands där det bara är att betala och sen gå ut och spela, men vad kommer jag behöva göra för att få spela på de svenska banorna i sommar?

Riktigt pepp på att spela nu, fått tag i ett set med klubbor och ska bara få tid till att komma ut på banan. Vädret börjar ta sig och det är runt 24 grader varje dag numera.
Tyvärr rätt dyrt att spela där jag håller till (Kina) på helgerna, typ 2000kr för en runda, så man får försöka klämma in det på vardagarna då det är halva priset.

Är det någon som är väl insatt i HCP systemet?
Jag spelade golf när jag var yngre och tog grönt kort, spelade ner till 37hcp då man skulle skriva ett teoretiskt prov för att få spela själv på banan, detta gjorde jag aldrig och slutade spela golf. Nu, sådär en 17 år senare har jag börjat igen. Än så länge bara utomlands där det bara är att betala och sen gå ut och spela, men vad kommer jag behöva göra för att få spela på de svenska banorna i sommar?

Eftersom det är såpass lång tid sedan du tog grönt kort så tror jag du kommer få ta om det eftersom det inte fanns golf id på den tiden. Nu registreras allt digitalt och därmed är det lättare att ta en "längre" paus från golfen. Om du inte har papper som du kan styrka tidigare medlemskap och bevis på att du har spelat tror jag du måste ta om det tyvärr.

Eftersom det är såpass lång tid sedan du tog grönt kort så tror jag du kommer få ta om det eftersom det inte fanns golf id på den tiden. Nu registreras allt digitalt och därmed är det lättare att ta en "längre" paus från golfen. Om du inte har papper som du kan styrka tidigare medlemskap och bevis på att du har spelat tror jag du måste ta om det tyvärr.
Jag får kontakta den gamla klubben och se vad de har i sina system, men är väl inte hela världen att göra om det, även om jag helst skippat det.

Någon/några som lirar i Malmö med omnejd?

Jag kommer nog göra det i sommar!

Ansök om medlemskap på Ekholmsnäs bara.

Tack!
Inte riktigt det du efterfrågar men ett annorlunda men bra tips (om du bor i sthlm) är att ta färjan med bilen ner till Polen. Finns riktigt fina golfbanor där nere, lätt att hitta hotell och något att göra på kvällen. Jag föredrar att ha egen bil med mig. Avsluta i Sopot innan hemfärd.

Senast ändrad:
Ansök om medlemskap på Ekholmsnäs bara.
Var det ämnat till mig att bli medlem? Jag goolade och fattar det bara som ett billigt ställe att bli medlem, men jag måste väl ändå registreras nånstans för ett grönt kort för att kunna få spela i Sverige?
Jag är rädd att det inte finns något kvar från då jag spelade sist att jag har (hade?) ett grönt kort.

Var det ämnat till mig att bli medlem? Jag goolade och fattar det bara som ett billigt ställe att bli medlem, men jag måste väl ändå registreras nånstans för ett grönt kort för att kunna få spela i Sverige?
Jag är rädd att det inte finns något kvar från då jag spelade sist att jag har (hade?) ett grönt kort.

Jag körde www.golf4u.se för grönt kort och därefter medlemsskap i Ekholmsnäs GK. 1250kr tutti. Du behöver dock gå en runda med en markör som har min hcp 36.

De ger dig ett golf-id om du inte har något.

Dubbelpostar, bara för att det är så jävla skönt att äntligen vara igång! (Dock bara på rangen....)
C1410606-E60F-4DBC-B1F2-F8332D6E4617.jpeg

Får ta en premiär nästa helg. Hills har inte öppnat ännu men ryktet gjorde gällande att nian på Albatross var öppen med sommar-greener (dock med utslagsmatta).

Någon i/runt Stockholm som har en bärbag till salu för en billig peng? Har min på vinterförvaring på Öland och lär inte hämta upp den än på ett tag...
Men nya spakar är inhandlade så saknar bara en bag. Hojta! :)

Tillbaka
Topp