Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Golfare på KS

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Ketan, 17 december 2014.

1. filthywatch

filthywatch Titan Premium

Kollat på golfbidder?

2. Threeone

Threeone Plast

Yes, ont om stiff-skaft på h4 tyvärr.

filthywatch gillar detta.
  3. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Vi var lite optimistiska... Det är typ ingen snö i Östberga, Botkyrka GK är säkert fine.

Tog oss säkert 15 minuter att ta oss 150m från bilarna, isbana.
    20190216_111234. Stötte på dessa spår och vi förstod att det fanns björn i trakten. ("Förstod", från sthlmsförort vi kan skilja på Amstaff och katt, thats it). 20190217_194306. Några cigg och halkningar senare kom vi fram till första tee... Vi tog det som ett tecken på att vi inte skulle lira idag.
    USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1550312189414.jpg_1550312193160.

Golfabstinens är inget skämt.

Senast ändrad: 17 februari 2019
    GADA, zeke_varg, rdianat och 3 andra gillar detta.
  4. Hoarz

Hoarz Tantal

Var ute på nya klubben igår, Mälarö.
    9677B380-8645-4988-8B7F-127F5C702132.

Tripeiro. och daniel_se gillar detta.
  5. daniel_se

daniel_se Titan

Från:
    Stockholm
    Fimpat medlemskap, och ska bränna friskvårdsbidraget på greenfees i år tänkte jag. Omväxling av bana förnöjer. Någon fler som tänkt så?

rdianat gillar detta.
  6. kvarre

kvarre Tantal

Från:
    Stockholm
    Du behöver ju vara medlem om du ska lira några roliga banor.

Frourez gillar detta.
  7. Hoarz

Hoarz Tantal

Nej, det skulle bli väldigt dyrt.

Hexagon och daniel_se gillar detta.
  8. daniel_se

daniel_se Titan

Från:
    Stockholm
    Jag menade ett "riktigt" medlemskap. Tänkte ta ett år med medlemskap utan spelrätt. Jag har 5 tkr friskvård, det är typ 8-10 rundor, och sen brukar varannan runda vara någon form av representation man slipper pröjsa. Brukar spela ca 10-20 rundor, så hoppas det går på ett ut, men med mer variation!

elo72 och kvarre gillar detta.
  9. davestoni

davestoni Brons

Från:
    Stockholm

tips till er

Tripeiro. gillar detta.
  10. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Planerar att dra 4-5 dagars golfresa i sommar med några vänner, kring medelhavet tänker vi.
    Golf, soft hotell, god mat och strand är det vi har i sikte. Taxi-avstånd till ngn by/stad med restauranger/barer vore också trevligt.

Saken är att vi är nybörjare och vill gärna kunna lira utan vidare stress. Precis fått gröna, räknar på att vara sub 36 så snart banorna öppnat här.

Några tips? Boka på egen hand eller köra på någon av de nischade golfrese-arrangörerna?

Tack!

11. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Bump

12. Hexagon

Hexagon Guld Premium

Så nära premiär nu vaaaaa. Helvete så spelsugen jag är.

Tibbe, MartinGFX och ettåttatvåtre gillar detta.
  13. MartinGFX

MartinGFX Tantal

Från:
    Stockholm
    När brukar banorna runt Stockholm öppna för säsongen? Måste ut och inviga nya järnen!

14. elo72

elo72 Titan

Såg att Albatross hade sommargreen här i Gbg när jag åkte förbi idag. Dags att damma av klubborna för i år.

15. Hoarz

Hoarz Tantal

Beror helt på väder. Men förra året spelade jag min första runda (på riktig bana) 21 april.

16. Bally

Bally Titan

Riktigt pepp på att spela nu, fått tag i ett set med klubbor och ska bara få tid till att komma ut på banan. Vädret börjar ta sig och det är runt 24 grader varje dag numera.
    Tyvärr rätt dyrt att spela där jag håller till (Kina) på helgerna, typ 2000kr för en runda, så man får försöka klämma in det på vardagarna då det är halva priset.

Är det någon som är väl insatt i HCP systemet?
    Jag spelade golf när jag var yngre och tog grönt kort, spelade ner till 37hcp då man skulle skriva ett teoretiskt prov för att få spela själv på banan, detta gjorde jag aldrig och slutade spela golf. Nu, sådär en 17 år senare har jag börjat igen. Än så länge bara utomlands där det bara är att betala och sen gå ut och spela, men vad kommer jag behöva göra för att få spela på de svenska banorna i sommar?

17. elo72

elo72 Titan

Eftersom det är såpass lång tid sedan du tog grönt kort så tror jag du kommer få ta om det eftersom det inte fanns golf id på den tiden. Nu registreras allt digitalt och därmed är det lättare att ta en "längre" paus från golfen. Om du inte har papper som du kan styrka tidigare medlemskap och bevis på att du har spelat tror jag du måste ta om det tyvärr.

18. Hutti

Hutti Titan

Från:
    Malmö
    Någon/några som lirar i Malmö med omnejd?

19. Bally

Bally Titan

Jag får kontakta den gamla klubben och se vad de har i sina system, men är väl inte hela världen att göra om det, även om jag helst skippat det.

Jag kommer nog göra det i sommar!

Hutti gillar detta.
  20. Bramserud

Bramserud Advertising Premium

Från:
    Stockholm
    Långskott: Det är ingen härifrån som ska med Tee-view till Lumine 22-29april?

21. Hoarz

Hoarz Tantal

Ansök om medlemskap på Ekholmsnäs bara.

22. huggix

huggix Titan Premium

Från:
    Skåne
    Bor i Ystad, så spelar på Österlen och Malmöområdet :)

23. daniel_se

daniel_se Titan

Från:
    Stockholm
    Inte riktigt det du efterfrågar men ett annorlunda men bra tips (om du bor i sthlm) är att ta färjan med bilen ner till Polen. Finns riktigt fina golfbanor där nere, lätt att hitta hotell och något att göra på kvällen. Jag föredrar att ha egen bil med mig. Avsluta i Sopot innan hemfärd.

Senast ändrad: 20 mars 2019
    Alberget4a och Tripeiro. gillar detta.
  24. Bally

Bally Titan

Var det ämnat till mig att bli medlem? Jag goolade och fattar det bara som ett billigt ställe att bli medlem, men jag måste väl ändå registreras nånstans för ett grönt kort för att kunna få spela i Sverige?
    Jag är rädd att det inte finns något kvar från då jag spelade sist att jag har (hade?) ett grönt kort.

25. Tripeiro.

Tripeiro. Silver

Jag körde www.golf4u.se för grönt kort och därefter medlemsskap i Ekholmsnäs GK. 1250kr tutti. Du behöver dock gå en runda med en markör som har min hcp 36.

Bally gillar detta.
  26. Hoarz

Hoarz Tantal

De ger dig ett golf-id om du inte har något.

Bally gillar detta.
  27. WHU

WHU Brons Premium

Från:
    Green Street
    Dubbelpostar, bara för att det är så jävla skönt att äntligen vara igång! (Dock bara på rangen....)
    C1410606-E60F-4DBC-B1F2-F8332D6E4617.

elo72 gillar detta.
  28. Hoarz

Hoarz Tantal

Spelade 18 hål idag. Riktigt härligt väder om än lite blåsigt.

elo72 gillar detta.
  29. Alarik

Alarik Brons

Från:
    Göteborg
    Får ta en premiär nästa helg. Hills har inte öppnat ännu men ryktet gjorde gällande att nian på Albatross var öppen med sommar-greener (dock med utslagsmatta).

30. MartinGFX

MartinGFX Tantal

Från:
    Stockholm
    Någon i/runt Stockholm som har en bärbag till salu för en billig peng? Har min på vinterförvaring på Öland och lär inte hämta upp den än på ett tag...
    Men nya spakar är inhandlade så saknar bara en bag. Hojta! :)