• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Bally

Cartier
Ute och spelade i Shenzhen i helgen, spelade väldigt dåligt men kul var det!
20190413_072033.jpg

20190413_080406.jpg

20190413_081332.jpg
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Det verkar ändå finnas en hög kompetenta nissar här så jag kan fråga här innan jag går till Dormy eller liknande: Jag är tre äpplen hög och med armar som skulle kunna ge en Gorilla en match. Okej, lite överdrivet men tror jag har under 80cm från golv till handled. Är det värt att gå och fixa den lie klubborna har? Mitt hcp är nog tillbaka på max då jag mest frekventerat rangen sen kidsen kom in i bilden, om jag ens är med i databasen längre.... Spelar vänster och märker att många av slagen drar just vänster. Klubborna står på tån när jag ska börja slå. Min analys säger att mina klubbor med standardlängd borde justeras lite för att bättre passa mig, vill ju inte lära mig en felaktig sving för att kompensera för kassa klubbor och sedan när det blir ett riktigt set klubbor så ska jag vänja mig av med en ful vana.

Tldr: Värt att fixa lie trots orutin på spelet.
 

Frourez

Omega
Det verkar ändå finnas en hög kompetenta nissar här så jag kan fråga här innan jag går till Dormy eller liknande: Jag är tre äpplen hög och med armar som skulle kunna ge en Gorilla en match. Okej, lite överdrivet men tror jag har under 80cm från golv till handled. Är det värt att gå och fixa den lie klubborna har? Mitt hcp är nog tillbaka på max då jag mest frekventerat rangen sen kidsen kom in i bilden, om jag ens är med i databasen längre.... Spelar vänster och märker att många av slagen drar just vänster. Klubborna står på tån när jag ska börja slå. Min analys säger att mina klubbor med standardlängd borde justeras lite för att bättre passa mig, vill ju inte lära mig en felaktig sving för att kompensera för kassa klubbor och sedan när det blir ett riktigt set klubbor så ska jag vänja mig av med en ful vana.

Tldr: Värt att fixa lie trots orutin på spelet.
Självklart, tänk så börjar du spela mer och blir duktigare. Kan bli jobbigt att gå ifrån något senare.
 

Gunnar

Omega
20190418_183427.jpg

9 hål på Ågesta GK igår. Vilket jäkla väder!

Har en liten snabb fråga till er som är kunniga i området. Vilken klubb/bana rekommenderar ni i Stockholm? Gärna mellan/nära Handen/Haninge och Flemingsberg.

Jag har precis flyttat hit och behöver hitta en hemmaklubb med bra banor och rimliga priser eftersom jag och polaren är fattiga studenter :p

Extra plus om det går att ta sig dit med lokaltrafiken på ett relarivt snabbt sätt :)
 

elo72

Omega
Vad säger ni? Lämnar ni klockan hemma när ni spelar eller kan man ha på sig den utan att den påverkas negativt?
 

MAGNETO

Omega
Hej! Farsan har lite av en livskris och har fått för sig att vi ska börja spela golf tillsammans (grönt kort inbokat om några veckor). Jag är mer eller mindre helt nybörjare och skulle behöva lite hjälp. Har tittat efter begagnade klubbor på blocket och sprang på dessa nu i eftermiddag. Är det bra eller anus? Behöver inte vara världens bästa klubbor men jag har förstått att det finns klubbor som är mer förlåtande än andra och jag behöver nog så förlåtande som möjligt haha. Tack på förhand

https://www.blocket.se/vi/85039246.htm
 

MAGNETO

Omega

Bally

Cartier
Någon KSare som är medlem på Barsebäck GK?
Jag blev just medlem och vore kul att hitta lite folk att spela med.
 
R

Red Scream

Guest
Tre rundor hittills i år, samt ca 10 hinkar på Årstafältet. Det känns bra!
 

Jey

Cartier
Har i många år tänkt börja spela golf då det för mig känns som en komplett aktivitet där man umgås och samtidigt rör på sig, för att inte tala om resorna man kan göra med grabbgänget.
Efter att läst den här tråden så blev det en impuls köp igår i jakten på att lära mig spela:angel:
Nästa steg blir att boka kursen för grönt kort.
@Olaola och @Dennef är ni redo? :bag:

D65E3D73-6EF9-461C-AFFF-7A769F134511.jpeg
 
Topp