• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

stigge

Omega
2-Faktor
87C6DEE6-7B1B-4C53-BA4F-7402A44EDE41.jpeg
Förmiddagsrundan åt helvete, eftermiddagsrundan på handikapp två dar i rad...
Verkar vara en fin bana.
Vart är du?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har några synpunkter/erfarenheter om Skytteholm och Troxhammar GK?

Medlem där. Bland de bättre banorna i Stockholm sett till priset skulle jag säga. Skicket på Mälarö var bra redan i April. Fullängds niohålare öppen året om med ordinarie greener (spelade redan i februari).

Troxhammar håller på att bygga om en del hål som varit rent av dåliga men kommer bli bra.

Det enda negativa jag har att säga är att trafiken från stan ibland kan vara jävlig.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Medlem där. Bland de bättre banorna i Stockholm sett till priset skulle jag säga. Skicket på Mälarö var bra redan i April. Fullängds niohålare öppen året om med ordinarie greener (spelade redan i februari).

Troxhammar håller på att bygga om en del hål som varit rent av dåliga men kommer bli bra.

Det enda negativa jag har att säga är att trafiken från stan ibland kan vara jävlig.
Tack, jag funderar på att komma igång igen och någon av dessa tror jag passar mig. Jag gillar när det finns träningsytor och att det är lite lugnare. Vad det verkar på hemisorna så har Mälarö GK bättre träningsmöjligheter?
 

aspo

Cartier
Blev 18 hål på Hinton Sofielund imorse. Ingen kanonrunda poängmässigt men bra bana och väder :) Håller på att fundera var jag ska skaffa fullvärdigt medlemsskap och lutar åt Malmö Burlöv GK nu....
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Aldrig spelat golf i mitt liv men det känns som att det vore oerhört kul att prova. Gillar tanken på att kunna vara ute lite, slå lite Antar att säsongen i Sverige snart är över, men inför i vår - finns det någonstans där man kan prova spela? Hur kommer man igång liksom? :)
 

M.U

Rolex
Aldrig spelat golf i mitt liv men det känns som att det vore oerhört kul att prova. Gillar tanken på att kunna vara ute lite, slå lite Antar att säsongen i Sverige snart är över, men inför i vår - finns det någonstans där man kan prova spela? Hur kommer man igång liksom? :)
Det bästa är ju såklart att slå på rangen i början så du får lite känsla och bollkontakt (och faktiskt iväg bollen). En del banor (med range) har så man kan hyra/låna klubbor. Annars är det att kolla runt i området på s.k "pay & play" banor. Där behöver du inte ha gått kursen för grönt kort för att få spela! Du kommer inte att ångra dig :D
 
Topp