• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Bally

Cartier
Aldrig spelat golf i mitt liv men det känns som att det vore oerhört kul att prova. Gillar tanken på att kunna vara ute lite, slå lite Antar att säsongen i Sverige snart är över, men inför i vår - finns det någonstans där man kan prova spela? Hur kommer man igång liksom? :)
Hitta nån nära dig som spelar och gå ut på pay and play så kan du testa. Tog med två kollegor och gjorde det, det var mycket uppskattat och riktigt kul att se nybörjare försöka slå sig ur en bunker haha
 

xTZ

Cartier
Precis tagit upp golfandet igen såhär på slutsäsongen! Hunnit med 12 rundor och 1 tävling på 3 veckor. Lite väl mycket golf kanske :rolleyes::rolleyes:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Gissa bana! :)

AEF77F1D-1514-4C96-8E06-FC9804A56B0C.jpeg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hur gick det för er i sommar? Mål uppnådda osv?
Första säsongen, kommit ner till 26,2 vilket är bättre än målet som var 30... Eller, målet har varit att någorlunda få liiiite kontroll på slagen. Köpte en FW3 nu inför 2 sista rundorna, nästa års mål är att lära mig den, fyfan vad svår från FW.

Fråga till er som spelat länge. Vi var 4 grabbar som började iår, ingen hade någonsin rört en golfklubba tidigare, ingen av oss har tagit någon lektion annat än kolla youtube för grunderna.

Ska man satsa på att ta några lektioner av en PRO eller fortsätta på inslagen linje att lära sig själv? Kluven är jag, skulle ju va kul att snabba upp processen att bli bättre med hjälp av någon som kan och även få en mer korrekt sving/stance, men samtidigt lite kul att se hur bra man kan bli med sin troligen skeva sving?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Målet var 12 i hcp. Var nere på 13 och vände. Avslutar på 13,5.

ska bli spännande och se vad man får för hcp med nya systemet nästa år.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Första säsongen, kommit ner till 26,2 vilket är bättre än målet som var 30... Eller, målet har varit att någorlunda få liiiite kontroll på slagen. Köpte en FW3 nu inför 2 sista rundorna, nästa års mål är att lära mig den, fyfan vad svår från FW.

Fråga till er som spelat länge. Vi var 4 grabbar som började iår, ingen hade någonsin rört en golfklubba tidigare, ingen av oss har tagit någon lektion annat än kolla youtube för grunderna.

Ska man satsa på att ta några lektioner av en PRO eller fortsätta på inslagen linje att lära sig själv? Kluven är jag, skulle ju va kul att snabba upp processen att bli bättre med hjälp av någon som kan och även få en mer korrekt sving/stance, men samtidigt lite kul att se hur bra man kan bli med sin troligen skeva sving?
Ta lektioner!
Inte bara en utan flera under året så att du får till en skaplig grund och inte hittar på egna lösningar på bristande teknik. Om du väntar så blir det svårare att lära om en mer korrekt teknik. Man kan såklart spela bra golf med bristande teknik men kräver mer talang och/eller att man spelar mycket.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Målet var 12 i hcp. Var nere på 13 och vände. Avslutar på 13,5.

ska bli spännande och se vad man får för hcp med nya systemet nästa år.
Kul! Ska bli spännande ja.

I år var mitt andra/tredje år beroende på hur man ser det. Spelade ner mig från 24 till 14,9, sedan upp till 16 där jag låg resten av sommaren när jag inte orkade träna något.

förhoppningen är att palla spräcka 10 nästa sommar. Borde gå, bor så satans nära klubben. Behöver bara orka hehe.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Första säsongen, kommit ner till 26,2 vilket är bättre än målet som var 30... Eller, målet har varit att någorlunda få liiiite kontroll på slagen. Köpte en FW3 nu inför 2 sista rundorna, nästa års mål är att lära mig den, fyfan vad svår från FW.

Fråga till er som spelat länge. Vi var 4 grabbar som började iår, ingen hade någonsin rört en golfklubba tidigare, ingen av oss har tagit någon lektion annat än kolla youtube för grunderna.

Ska man satsa på att ta några lektioner av en PRO eller fortsätta på inslagen linje att lära sig själv? Kluven är jag, skulle ju va kul att snabba upp processen att bli bättre med hjälp av någon som kan och även få en mer korrekt sving/stance, men samtidigt lite kul att se hur bra man kan bli med sin troligen skeva sving?
Kolla youtube är ärligt skit om man inte bara följer en bra kanal, endast. Men jag hade rekommenderat dig/er att ta riktiga lektioner. 1000 gånger mer lärorikt.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Första säsongen, kommit ner till 26,2 vilket är bättre än målet som var 30... Eller, målet har varit att någorlunda få liiiite kontroll på slagen. Köpte en FW3 nu inför 2 sista rundorna, nästa års mål är att lära mig den, fyfan vad svår från FW.

Fråga till er som spelat länge. Vi var 4 grabbar som började iår, ingen hade någonsin rört en golfklubba tidigare, ingen av oss har tagit någon lektion annat än kolla youtube för grunderna.

Ska man satsa på att ta några lektioner av en PRO eller fortsätta på inslagen linje att lära sig själv? Kluven är jag, skulle ju va kul att snabba upp processen att bli bättre med hjälp av någon som kan och även få en mer korrekt sving/stance, men samtidigt lite kul att se hur bra man kan bli med sin troligen skeva sving?

absolut värt att gå till ett pro. Försöker köra ett par gånger per år.

Youtube är bra, men samtidigt är det inte anpassat för dig. Alla har unika svingar och den gamla skolan när alla skulle svinga likadant är död. Ett duktigt pro hjälper dig att maximera ditt spel utifrån dina förutsättningar.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor

Fast det är ju rätt märkligt egentligen. Jag tror att jag avslutat varje runda med ”detta var fan sista gången. Nu lägger jag av helt och hållet”. Man kokar av vrede och förbannar allt och alla.
Fem minuter senare längtar man till att få spela igen. Antingen är det världens bästa sysselsättning eller så är man bara regelrätt dum i huvudet.
Troligen är det en lyckad kombination av båda delarna.
 

The lord

Audemars
Bedrövlig säsong poängmässigt, lyckas aldrig få ihop det till en bra runda. Ena rundan funkar järnslag och driver bra men puttningen är bedrövlig nästa runda är det tvärtom. Frustrerande.
 

Bally

Cartier
Slackade lite där från mitten av sommaren och vart uppehåll på någon (några) månad(er).. Skäms lite faktiskt.
Men gick från 36hcp till 22, känns som att jag hade kunnat gå ner mycket mer om jag bara spelat mer. Hoppas på någon runda till i år dock!
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Årets mål var att förbättra mitt snittscore, gick från 80,5 till 79,3, så jag är nöjd.
Nya klubbor inför nästa år så jag hoppas på ytterligare en förbättring.
 
Topp