• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Tibbe

Omega
2-Faktor
Brukar ni lite mer erfarna golfare använda någon digital app för scorekort? Isåfall vilken? :)
Jag använder gamebook, lätt att registrera din score, enklare analyser, kul att följa vänners rundor även möjlighet om man är flera bollar som spelar samtidigt att skapa en leaderboard. Jag kan verkligen rekommendera den appen.
 

ETMC

Omega
Jag kör med appen Hole19. Scorecort men även dynamisk avståndsmätare på banorna med ställbart avstånd mm. istället för att köra med kikare.
 

davestoni

Panerai
https://www.dormy.com/se/wedge-255?articleid=19887
upload_2020-4-6_15-17-57.png


Någon som har erfarenhet av en spalding wedge? Hur mycket skiljer det sig från tex en sm7 eller mack daddy 4? Wedgear är ju något som slits så snabbt känns det som. Man får ju tre spalding för en halv SM7 just nu... helt galet.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Smygreklam; Har ute annons på en golfklocka garmin s40. Passa på att köp inför säsongen, knappt använd!
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
https://www.dormy.com/se/wedge-255?articleid=19887
upload_2020-4-6_15-17-57.png


Någon som har erfarenhet av en spalding wedge? Hur mycket skiljer det sig från tex en sm7 eller mack daddy 4? Wedgear är ju något som slits så snabbt känns det som. Man får ju tre spalding för en halv SM7 just nu... helt galet.
Skulle tro att det är väldigt stor skillnad. Om spaldingen ska ha en chans måste den generera hyfsat liknande siffror som en ny wokey. Läste på någon sida att man hade testat en wokey som var ny, en som var spelad 75 rundor och en som var spelad 125 rundor på avståndet 50 meter. Där skilde det 2000 i spintal mellan den nya och den med 125 rundor i bagaget och detta resulterade i att den mest spelade wedgen rullade 4 meter längre än den nya i snitt. Så om spalding ska ha en chans borde den ju ligga ganska tight med wokey från start. Sen utöver spin kommer ju känsla och bounce. Om spaldingen var i närheten tror jag vi skulle se betydligt fler av dem ute på banan. Men det är väl bara att åka och slå i en trackman och se vad siffrorna säger:)
 

Mekh

Omega
Någon som har erfarenhet av en spalding wedge? Hur mycket skiljer det sig från tex en sm7 eller mack daddy 4? Wedgear är ju något som slits så snabbt känns det som. Man får ju tre spalding för en halv SM7 just nu... helt galet.

Återkom gärna om du testar den i en tackman. Med det sagt hade jag för några år sedan min pappas gamla no brand-wedge med många år på nacken. Det är fortfarande den wedge som gett mig framförallt mest konsekventa resultat.
 

don.h

Cartier
Till helgen blir det nog premiär för i år. Ansökt om medlemskap i Arninge GK i väntan på att Drottningholm ska släppa in mig. Hoppas på lite förtur om tjejen kommer in, hon är proffs så hon borde vara prioriterad och då borde jag kunna få familje-förtur?
 

BOTL

Panerai
Behöver input, kan inte bestämma mig vilken golfvagn jag ska köra med. I dagsläget står det mellan Clicgear 4.0 eller Bagboy Nitron. Tacksam för input. Är 198 lång och gillar att ha en lite större vagn med lite mer plats.
 

The lord

Audemars
Jag tycker att det är skönt att ha en vagn som man kan fälla ihop så att den blir hyfsat liten jag förvara min bag och vagn i ett skåp på golfklubben så tycker om att den är smidig.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Har Click gear 3,5 och det är en stridsvagn. Men den tar tyvärr väldigt mycket plats. Är sugen på att köpa en som blir platt när du fäller ihop den.
 

Frourez

Omega
Behöver input, kan inte bestämma mig vilken golfvagn jag ska köra med. I dagsläget står det mellan Clicgear 4.0 eller Bagboy Nitron. Tacksam för input. Är 198 lång och gillar att ha en lite större vagn med lite mer plats.
Clicgear 4.0. Har också 3.5 men spännena för bagen på 4.0 är uppdaterade och bättre. Köp
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Grattis till fina stickor, spelar med T100 sedan i höstas och är grymt nöjd. Vad innebär ”s”, är det någonting nytt, den modellen fanns inte i höstas?
Tackar, s betyder att dem har 2 grader starkare loft. Släpptes den 27 mars men eftersom läget sett ut som det har gjort har dem precis börjat komma till Sverige vad jag fick höra.
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Tackar, s betyder att dem har 2 grader starkare loft. Släpptes den 27 mars men eftersom läget sett ut som det har gjort har dem precis börjat komma till Sverige vad jag fick höra.
Aha, vad det enda skillnaden!
Vi power loftade mina 2 grader enl custom fitingen. Grymt sköna klubbor.
 
  • Like
Reactions: JDQ

Threeone

Omega
Tackar, s betyder att dem har 2 grader starkare loft. Släpptes den 27 mars men eftersom läget sett ut som det har gjort har dem precis börjat komma till Sverige vad jag fick höra.
Har de mindre bounce då eller är den anpassad? Om man strongloftar en klubba minskar ju bouncen, allt annat lika, och vice versa om man weakar den.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Har de mindre bounce då eller är den anpassad? Om man strongloftar en klubba minskar ju bouncen, allt annat lika, och vice versa om man weakar den.
Exakt det var därför den tog fram modellen. Dem designade ett nytt huvud för att man inte skulle behöva stronglofta och därmed påverka bounce mm
 
Topp