• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Lindrothh

Cartier
Jag är nybörjare och kan bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag ärvde ett lättspelat järnset av en familjemedlem, sedan köpte jag en putter helt ny på Dormy för att jag ville till 100% gilla känslan av den. Har sedan knyckt två wedgear billigt på blocket och en hybrid. Driver har jag men föredrar mycket hellre att bara satsa på att bli bra med mina järn. Min sambo lirade utan driver tills hon hade 20 i HCP.

Kort och gott, köp på blocket annat än putter tycker jag för det är så mycket preferens. Tung, lätt, blad eller motvikt osv.
Bra information! Köpte faktiskt sett järnsett nytt fast till reapris sedan ska jag leta resten på blocket. Fått låna lite grejer nu tills jag hittat de jag behöver också så blir de nog bra:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Corona-regler väl? Lär väl försvinna så småningom. Tycker faktiskt det är ganska skönt om man lirar med någon okänd, istället för att hålla på och fråga om de vill putta med flagg i eller flagg ur osv.
Jo så är det, funderade bara om det gällde hela Sverige eller om det var en lokal regel.
Har inget problem att fråga okänd om de vill ha flaggan i eller ur.
 
Helgens låg samt högvatten märke måste bli prestationen på en kort (100m) par 3, Flunkar utslaget å det grövsta och lyckas hamna out of bounds... Ny boll... förbannad och less på skit sporten som tydligen kallas Golf.. Smack! går spik mot flagg, landar 1 meter framför flagg och rullar akt ner i koppen..

Beskriver rätt väl hur bra det går just nu.. Kräftgång! :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Helgens låg samt högvatten märke måste bli prestationen på en kort (100m) par 3, Flunkar utslaget å det grövsta och lyckas hamna out of bounds... Ny boll... förbannad och less på skit sporten som tydligen kallas Golf.. Smack! går spik mot flagg, landar 1 meter framför flagg och rullar akt ner i koppen..

Beskriver rätt väl hur bra det går just nu.. Kräftgång! :)
Lagen om all jävlighet, klart man ska göra en
”Hio” för notera ett stabilt par :D
 

davestoni

Panerai
Någon som har ett Titleist AP2 set att sälja? Stiff, standardlängd och standard storlek på grepp. Årsmodell spelar ingen större roll.
 
Senast ändrad:

The lord

Audemars
Gick en runda på 9 hål idag och fick 16 poäng men lyckades registrera den som en 18 hålsrunda och det gjorde att jag höjdes rejält, blev som att jag hade 38 i hcp! Kan man ändra detta i efterhand?
 

huggix

Omega
Det nya HCP-systemet är inte klokt..
Spelade Barsebäck förra veckan på 39 poäng och gick från 8,7 till 7,8.. kommande rundor kommer bli tufft poängmässigt haha!
 

huggix

Omega
:eek::eek::eek:
Nu har du ju det hcp du borde ha. Det nya systemet är mycket bättre än det gamla :)

Sen skiljer det ju bara 1 slag, max 2, mellan ditt gamla och nya hcp.
Jo det är sant, men det var längesedan jag sänktes med 0,9 efter en runda :eek:
Problemet blir också att ligga kvar runt den nivån när man spelat 1 (max! 2) gånger i månaden.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag har registrerat EN runda (enda 18 jag spelat i år) på 39 poäng. Sänkte mig från 12.0 till 6,2... Det är helt sjukt tufft nu. Inte ens roligt att spela. Haha
Men då måste det ha blivit något fel? Om du fick 39 poäng med 12 i hcp och sänkte dig till 6,2 måste du ha haft 7 rundor med spelhcp under 6,2 och en galet hög som åttonde bästa runda typ spel hcp 36.

jag drog till med 41 poäng på 11 i hcp och gick då ner till 10. Så om du inte har massa rundor runt 4-5 i spel hcp sen innan känns det skumt. Har ju bitvis varit problem med felaktiga justeringar i år.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag reggar ändå 40-50 rundor per år. Så att ha alternativet att ta bort rundor hade inte varit fel. Samma sak om du avslutar en runda i förtid. Så ligger skiten ändå där.
Bara att strunta i dem. De försvinner med tiden :)
Men jag håller med, vore fint att kunna ta bort rundor man inte vill regga av olika anledningar.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag reggar ändå 40-50 rundor per år. Så att ha alternativet att ta bort rundor hade inte varit fel. Samma sak om du avslutar en runda i förtid. Så ligger skiten ändå där.
Men du måste ju inte regga den för att den ligger där om du bara vill regga 18 hålsrundor.
 
Topp