• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på bra järnklubbor för en nybörjare? Spelar på cirka 45 hcp. De jag har nu är lite för korta.
Herrklubbor och jag är 1,86 cm.
Funderar på:
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på bra järnklubbor för en nybörjare? Spelar på cirka 45 hcp. De jag har nu är lite för korta.
Herrklubbor och jag är 1,86 cm.
Funderar på:
Be en kunnig person, en golf-PRO, hjälpa dig. Dormy brukar också vara duktiga.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
received_464808101146317.jpeg

Ny erfarenhet av golf igår, såg inte pinnen på en enda par 3. Ropades hejvilt mellan bollarna. 😄
 

stigge

Omega
2-Faktor
Någon som har tips på bra järnklubbor för en nybörjare? Spelar på cirka 45 hcp. De jag har nu är lite för korta.
Herrklubbor och jag är 1,86 cm.
Funderar på:
Du kan i stort sett köpa precis vad du vill idag (av skapligt moderna klubbor) om du håller dig till s k spelförbättrande klubbor.
När det kommer till längd och lie på klubborna så kommer ett annat sett var mer eller mindre lika långa som dina nuvarande klubbor. Finns ingen exakt standard men brukar vara skapligt lika, kan skilja ca 0,25” mellan märken.
Är det ngn PRO som säger att du ska ha längre klubbor eller ngt du tycker själv?
Klubbans längd behöver inte stå i paritet med din längd utan tex armlängd, uppställning och sving spelar in.

Om du vill köpa begagnat så kolla på klubbor som anges till 0.5” länge annars är det en utprovning som gäller.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Någon som har tips på bra järnklubbor för en nybörjare? Spelar på cirka 45 hcp. De jag har nu är lite för korta.
Herrklubbor och jag är 1,86 cm.
Funderar på:
Någon speciell anledning att du kollar på Yonex? Inte direkt det första märket jag tänker på när det kommer till Golf. Säkert helt okej klubbor, men har svårt att se att dem håller samma nivå som dem märken som primärt säljer golfklubbor, kan självklart vara fel men har aldrig sett dem i några större tester eller liknande.
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Jag har varit medlem på den banan, när man hade dubbla medlemskap på den och en golf & Countryclub söderut. Trevlig bana även om namnet mer förknippas med simning.
Där ser man!
Det är fortfarande så att man har dubbla medlemskap, men bor precis vid den banan, så jag spelar mest här.
Just nu får man hålla tillgodo med 9-hålaren, som är öppen året om.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Där ser man!
Det är fortfarande så att man har dubbla medlemskap, men bor precis vid den banan, så jag spelar mest här.
Just nu får man hålla tillgodo med 9-hålaren, som är öppen året om.
Aha, har de byggt ut 6-hålsbanan till 9 hål? Har för mig att det var en korthålsbana bara. Jag lirade med på den södra för den passade mig bättre utifrån hur jag bodde. Blev med när Lanna GKs tjänstemän lurade av medlemmarna sin golfbana.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: WHU

WHU

Panerai
2-Faktor
Aha, har de byggt ut 6-hålsbanan till 9 hål? Har för mig att det var en korthålsbana bara. Jag lirade med på den södra för den passade mig bättre utifrån hur jag bodde. Blev med när Land GKs tjänstemän lurade av medlemmarna sin golfbana.
Yes, nu är det 18 + 9 här och 18 på den som ligger mer söderut.
Har du inte varit vid den här banan på länge, så skulle jag rekommendera ett besök. Den har blivit riktigt trevlig efter ett antal lyckade satsningar. Mycket bostäder har man även hunnit med att bygga runt banan. Antar att du menar Lanna? Ja, det är ju en egen liten historia....
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Yes, nu är det 18 + 9 här och 18 på den som ligger mer söderut.
Har du inte varit vid den här banan på länge, så skulle jag rekommendera ett besök. Den har blivit riktigt trevlig efter ett antal lyckade satsningar. Mycket bostäder har man även hunnit med att bygga runt banan. Antar att du menar Lanna? Ja, det är ju en egen liten historia....
Jag menade Lanna. Blev fel med autospell. Jag får göra ett besök nästa gång.
 
  • Like
Reactions: WHU

Norda

Panerai
Tjena!
Betalade precis in mitt medlemsskap på Bokskogen. Har varit brevlådemedlem i några år... och tidigare medlem på Barsebäck (inflyttad skåning...).
Är det någon annan här som spelar på Bokskogen eller samarbetsklubbar till Bokskogen?
Jag har typ 1person att spela med, som nyligen blivit pappa så gissar på att det inte blir så mycket för honom iår.... 👍🏻
 
Topp