• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Barfly

Cartier
Tjena!
Betalade precis in mitt medlemsskap på Bokskogen. Har varit brevlådemedlem i några år... och tidigare medlem på Barsebäck (inflyttad skåning...).
Är det någon annan här som spelar på Bokskogen eller samarbetsklubbar till Bokskogen?
Jag har typ 1person att spela med, som nyligen blivit pappa så gissar på att det inte blir så mycket för honom iår.... 👍🏻
Finns en hel del skåningar i detta forum http://everythinggolf.se/forum/ Du kanske redan häckar där?
 

Gnomon

Cartier
1EC26995-27D9-4E13-8716-6204B1F27D62.jpeg
87BC61E8-5D78-4B44-B486-714D1F8EA564.jpeg
C837C8C1-3785-443C-B09B-8897DD466BDD.jpeg
Kul när bollarna studsar av green, tyvärr så blir chippar och puttar väldigt slumpmässiga.
 

ETMC

Omega
Tänkte lösa lite nya skor till säsongen. Har kört med Adidas Tour 360 förra året men tyckte de kändes lite 'tunga' och är inte de snyggaste IMO. Funderar på FJ PRO SL eller Nike 270. Vad har ni för erfarenheter? Funkar det lika bra med spikeless?

Lägger till lite bilder för skojs skull!

FJ PRO SL:

1609831131738.png


Nike 270:
1609831075406.png
 

Frourez

Omega
Tänkte lösa lite nya skor till säsongen. Har kört med Adidas Tour 360 förra året men tyckte de kändes lite 'tunga' och är inte de snyggaste IMO. Funderar på FJ PRO SL eller Nike 270. Vad har ni för erfarenheter? Funkar det lika bra med spikeless?

Lägger till lite bilder för skojs skull!

FJ PRO SL:

1609831131738.png


Nike 270:
1609831075406.png
Jag tycker spikeless fungerar helt ok. Har inte testat fler än FJ så kan inte uttala mig om de andra. DOCK slår jag ett slag för BOA snörning. De flesta spelar med en för stor sko redan och sedan kommer snörning inte att spänna tillräckligt.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Är det blött kör jag gärna med soft spikes. Och du bör ha minst två par skor som du kan rotera med om du spelar ofta. Kör själv runt på fyra par.
 

Servo

Omega
Jag tycker spikeless fungerar helt ok. Har inte testat fler än FJ så kan inte uttala mig om de andra. DOCK slår jag ett slag för BOA snörning. De flesta spelar med en för stor sko redan och sedan kommer snörning inte att spänna tillräckligt.

Här kommer några förslag från oss som vägrar att ha skor som liknar sådana som bäres av höjdhoppare och dyl.
922CB982-6EF5-446B-AE48-7AE31F312FD8.jpeg
 

Threeone

Omega
Någon som har en Odyssey #7 som ligger och skräpar? Har fått för mig att den skulle passa mig och vill komma över en billig att testa ordentligt innan jag slår till på en ny att ersätta min Scotty Newport med.
 

Servo

Omega
😂 Skulle kännas lite pinsamt att knalla omkring i ett par dylika skor. Tycker att golfmodet ger lite vibbar á la ”Pimp 1975”.
Du har fattat poängen. För oss som anser att bra golf är poesi i rörelse -inte någon dum idrott- saknas lämpliga fotbeklädnader bland de nyare sortimenten. Men man måste kunna backa upp sin utstyrsel med ett bra spel.
 
  • Like
Reactions: WHU

Arcticreef

Panerai
Du har fattat poängen. För oss som anser att bra golf är poesi i rörelse -inte någon dum idrott- saknas lämpliga fotbeklädnader bland de nyare sortimenten. Men man måste kunna backa upp sin utstyrsel med ett bra spel.
Det här med golf har alltid gjort mig en smula konfunderad. Gå och knuffa en bolljävel framför sig en hel dag. Men det kanske kan förklaras med att jag har ett attention span på ca 15 s.
 
Topp