• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Fin första runda för året i söndags! Blev Vassunda som hade 9 hål öppna och vintergreener. Tar gärna emot förslag på öppna banor i Stockholmsområdet till helgen!

70045C60-FC24-441A-A3D4-A4D27C76883F.jpeg

Vill egentligen inte säga då det minskar chansen för mig att få tid.:rolleyes:

Men Mälarö och Salem har fullängds 9-hålare med riktiga (och helt ok iaf på Salem) greener.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Provade Ingelsta i Norrköping o det fina vädret igår. 12 parkbanehål i industrimiljö med förvånansvärt bra greener för att vara mars och i stort sett fullbokat mellan kl 9-14.
Kan rekommenderas som en utflykt! Nu är väl vädret sämre igen, men men; vi golfare är ju inte riktigt kloka...
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ser ut att bli kallt i Stockholms-området i helgen. Hatar när rundor ställs in pga frost så säsongspremiären får nog vänta ett tag.
 

DML20

Omega
Fredagskänsla på hemmakontoret! Ser fram emot en bra tävling i helgen och att förhoppningsvis få spela några hål själv.
74E2E635-D12E-4EE3-BB29-57EE6C6C41AA.jpeg
 

H4NK

Omega
IMG_20210313_172244__01.jpg


Kunde inte hålla mig (i år heller) så hämtade ut ny bag och ett nytt set idag - fick bli en liten hybridjacka också så man förhoppningsvis kan få sig en runda till påsk eller så.
 

H4NK

Omega
Apex/apex pro kombon, eftersom det bara är custom va jag ju tvungen att välja ett skaft och landade på ett KBS c-taper lite i X och tryckte på Align grepp med två extra lager tejp.

Inte haft möjlighet att slå varken Apex eller pro av årets modell, aldrig provat skaftet tidigare och bara hattat mellan standard och midsize grepp - tänker att +2 borde vara sweetspoten mitt emellan.

Lyckades smyga upp j8an (pro) när familjen sov - säg liten ut 👀

Blir nog bra
 

Gnomon

Cartier
Säsongspremiär avklarad.
Nytt banrekord (visserligen kortare tee Mälarö 19-27 III) och bättre bollträff på än länge.
Kul att studsa bollen på isen....
2021 nu jävlar..!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
hur var skicket? Tänkte spela där till helgen.
Enda jag reflekterade över var greenerna, det var som patcher av någon typ...mossa... som störde linjen eller vad man säger...
Men, har som sagt bara spelat i 2år och jag "spelar bara", jag är inte kräsen alls och kan nada om grässorter eller dimpels(?)... Är man med golfen som med klockor kan man säkerligen tycka jag är dum i huvudet som tyckte det var skitbra.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Enda jag reflekterade över var greenerna, det var som patcher av någon typ...mossa... som störde linjen eller vad man säger...
Men, har som sagt bara spelat i 2år och jag "spelar bara", jag är inte kräsen alls och kan nada om grässorter eller dimpels(?)... Är man med golfen som med klockor kan man säkerligen tycka jag är dum i huvudet som tyckte det var skitbra.
Bara visuellt eller hoppa det en massa och rulla ojämnt?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Bara visuellt eller hoppa det en massa och rulla ojämnt?
Vi var där 2 dagar och spelade. Fredagen reagerade ingen av oss pp någonting, soligt var det då. Lördagen hade det regnat och då vi noterade att det var massa av dessa mörkare patchar, som var snäppet högre än gräset och störde linjen på rätt många hål.

Bollen hoppade till här och var och det var svårt med farten och ibland bytte den lite riktning... Men återigen, vi är nybörjare och ingen som har koll, i min värld var det superfint mtp säsongen men har spelat mycket på Stockholms slitnaste 9-hålare utan att tycka det är tråkigt.

Gick på 98 resp 107 slag... :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Vi var där 2 dagar och spelade. Fredagen reagerade ingen av oss pp någonting, soligt var det då. Lördagen hade det regnat och då vi noterade att det var massa av dessa mörkare patchar, som var snäppet högre än gräset och störde linjen på rätt många hål.

Bollen hoppade till här och var och det var svårt med farten och ibland bytte den lite riktning... Men återigen, vi är nybörjare och ingen som har koll, i min värld var det superfint mtp säsongen men har spelat mycket på Stockholms slitnaste 9-hålare utan att tycka det är tråkigt.

Gick på 98 resp 107 slag... :)

Tack för input :)
 

Ahlgren_K

Omega
Hej KS-golfare!

Jag spelade också Elisefarm, men en helg tidigare än @Tripeiro. Tyckte banan var i gott skick för att vara så tidigt på säsonen, men åtminstone när jag spelade där hade det varit för blött i marken under lång tid för att de skulle kunna klippa gräset ordentligt. Antar att de också vill vänta med att klippa tills det har börjat växa ordentligt, vilket det borde göra nu när vi har haft plusgrader under nätterna här nere i Skåne under 1-2 veckor.

Men som sagt, bra skicka för att vara mitten av mars men kan så klart bli bättre!
 

Bally

Cartier
Grymt! Hur är banan där nu? Blev medlem på Bokskogen till årets säsong.
Ahh nice, det är mitt första år där ute också.
Det är fortfarande tidigt på säsongen och greenerna behöver växa till sig lite, men det är klart spelbart. Mjukt på vissa ställen på fairway så man får torka en del lera från bollarna, men helt klart värt att åka ut och spela. Gamla banan är i bättre skick än Kungsbanan.
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Spelade 18 hål på Trelleborg igår, ska dit igen imorgon. Årets första runda efter lite lektioner och en del indoor. Hoppas på en rejäl sänkning i år!

73C998AB-EA70-45C8-B964-58DCBCF3258A.jpeg


Förövrigt min första Eagle puttförsök på hål 11, aldrig nått green på två slag tidigare!
Snyggt med dubbla birdies sista 9. Hojta till om du vill spela någon dag. Jag är medlem på Vellinge/Trelleborg
 
Topp