• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Hoarz

Cartier
2-Faktor
För mig har det alltid varit tvärtom, alla järn är stabila, medan driver,spoon och hybrider skapar mer svängrum. Fördelen med att spela järn rakt igenom är att man kan använda samma swingspår i alla klubbor. Att skifta swingspår mellan slag beroende på järn eller driver/spoon gör att jag tappar stabilitet. Har du testat Titleist T-MB:s låga järn? Det är väldigt förlåtande faktiskt. :) Kör du med lättvikts grafitskaft på en sådan järntvåa så drar man en 230+ meter på slagen. Perfekta utslagsklubban :)

Testat slå spoon och hybrid mer som ett järn och mindre som en driver?

Personligen är hybriden mitt bästa köpa
 

CLT

Rolex
Absolut, det blir bättre. Men tycker ändå man kan kontrollera slagen bättre med järn, speciellt att få stopp på bollen :)
Lite tvärt om ska de väl vara. Alternerar J2 och en hybrid. Hybriden ska gå högre, landa mjukare, alltså lättare att få stopp på bollen. En J2 ska väl helst gå lägre, svårare att få stopp på och därför ingen lika känslig i tex vind. Men självklart, är man en duktig järnspelare kan man manipulera klubban så den både går högt och lågt.
 

Jofaaa

Cartier
Lite tvärt om ska de väl vara. Alternerar J2 och en hybrid. Hybriden ska gå högre, landa mjukare, alltså lättare att få stopp på bollen. En J2 ska väl helst gå lägre, svårare att få stopp på och därför ingen lika känslig i tex vind. Men självklart, är man en duktig järnspelare kan man manipulera klubban så den både går högt och lågt.
Du har helt rätt förutsättningavis att man är medel/amatör golfare :) vill man dock kunna styra bollen bättre både på höjd och bredd samt spinntalet i bollen är järnet mycket bättre alternativ. :)
 

Hutti

Cartier
Har beställt nya klubbor, så då fick man ju självklart byta märke på bagen.

Nu behövs bara 3st wedgar, och kanske en ny putter. Ingen som vill sälja?
20180628_220653.jpg
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Bokat en kurs efter ett års påtryckningar från kollegor... Nu lär det bli fadderrundor i några år innan jag når 36 HCP :D
Mutade sambon hemma och hon är numera inbokad på nybörjarkurs ”Grönt kort” här under sommaren. Lär bli ett antal fadderrundor här med..... inkl ett ex antal könsord....
 

Hutti

Cartier
Mycket bra val :) grymma klubbor man kan spela på länge och lämpar sig lika bra till + handikapare upp mot 12-15 handikapare

Tyvärr är jag höghandikappare, men tänker att jag investerar i ett bra set så behöver jag nog inte köpa ett nya klubbor på ett bra tag, även fast det kanske svider ur ett förlåtande perspektiv.
 

Jofaaa

Cartier
Tyvärr är jag höghandikappare, men tänker att jag investerar i ett bra set så behöver jag nog inte köpa ett nya klubbor på ett bra tag, även fast det kanske svider ur ett förlåtande perspektiv.
Fast ett bra set ska ju vara bra för din spelförmåga och förutsättningar :) Annars blir setet dåligt för dig. Är du höghandikapare skulle jag starkt rekommendera att tänka om. Min far är en 20+ handikapare och envisades köpa AP2, började spelade så mycket sämre än med sina gamla klubbor. Till slut lyckades jag övertala han att gå på AP1, genast började han spela på sin normala nivå igen :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Fast ett bra set ska ju vara bra för din spelförmåga och förutsättningar :) Annars blir setet dåligt för dig. Är du höghandikapare skulle jag starkt rekommendera att tänka om. Min far är en 20+ handikapare och envisades köpa AP2, började spelade så mycket sämre än med sina gamla klubbor. Till slut lyckades jag övertala han att gå på AP1, genast började han spela på sin normala nivå igen :)
Skulle precis skriva samma. Det är svårare än man tror med för bra klubbor. Dock går det går säkert vägen, men ett och annat extra dåligt slag är nog att räkna med.
 

Hutti

Cartier
Fast ett bra set ska ju vara bra för din spelförmåga och förutsättningar :) Annars blir setet dåligt för dig. Är du höghandikapare skulle jag starkt rekommendera att tänka om. Min far är en 20+ handikapare och envisades köpa AP2, började spelade så mycket sämre än med sina gamla klubbor. Till slut lyckades jag övertala han att gå på AP1, genast började han spela på sin normala nivå igen :)

Jag tackar för tipset, får testa klubborna och se hur det känns såklart, men ska inte låta egot förstöra upplevelsen. Fick klubborna för ett väldigt bra pris så kan t.o.m. tjäna en slant om jag säljer dom vidare.

Har använt Titleist DCI 981 tidigare och de känns inte heller speciellt förlåtande. Testade Callaway x20 men de kändes alldeles för stora och klumbiga och föredrog de gamla 981.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Golfklagomål: Jag har i år verkligen uppskattat drivern. Den har gått dit den ska, varit stabil och gått lagom långt (200-240ish) med min väldigt långsamma klensving. MEN jag har stora händer och var så less på att övergreppa, så jag greppade om den. -skönt som fan tänkte jag! Men ingen sa att en sjuk slice ingick i priset, så nu måste jag greppa tillbaka skiten igen för så nice var det ändå inte med tjockt grepp och jag har fan ingen lust att träna bort slicen. Livet 2.0
 

Jofaaa

Cartier
Jag tackar för tipset, får testa klubborna och se hur det känns såklart, men ska inte låta egot förstöra upplevelsen. Fick klubborna för ett väldigt bra pris så kan t.o.m. tjäna en slant om jag säljer dom vidare.

Har använt Titleist DCI 981 tidigare och de känns inte heller speciellt förlåtande. Testade Callaway x20 men de kändes alldeles för stora och klumbiga och föredrog de gamla 981.
Absolut, testa och känn efter. :) AP2 har klassiska loft vilket gör att du förmodligen kommer uppleva att du slår mycket kortare, värt att ha i åtanke :) Så om du exempel brukar slå 150 med en 7a så får du nog räkna med att slå en 6a alt 5a för samma längd :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Efter två års uppehåll fick jag blodad tand för ettpar veckor sedan och har dammat av klubborna igen.
Hade helt glömt hur underbart det är med golf.

Drivern satt där den skulle även om höfterna inte följde med i svingarna som de brukade.
AFD37092-D9D7-48F2-807A-8F95F7664363.jpeg



Detta är nog en rätt talande bild för större delen av gårdagens runda...det är ju ändå golf (jävla skitsport).
02C9EEC5-2DCE-4866-A192-59D291DA0F0C.jpeg



Dottern var med och slog några slag för första gången.
4E04E763-2B61-4C34-A6D5-807D36FA7AE4.jpeg


Makalös kväll på Västkusten.
5D2BCA4C-2AD4-487B-94A5-50E2396DDBA9.jpeg


B6269E02-43FD-425D-A171-311414D57BBF.jpeg




Förbannat sugen på att byta ut mina järn (Mizuno forged MX300 mot deras JPX 900 forged).
 

The lord

Audemars
Efter två års uppehåll fick jag blodad tand för ettpar veckor sedan och har dammat av klubborna igen.
Hade helt glömt hur underbart det är med golf.

Drivern satt där den skulle även om höfterna inte följde med i svingarna som de brukade.
AFD37092-D9D7-48F2-807A-8F95F7664363.jpeg



Detta är nog en rätt talande bild för större delen av gårdagens runda...det är ju ändå golf (jävla skitsport).
02C9EEC5-2DCE-4866-A192-59D291DA0F0C.jpeg



Dottern var med och slog några slag för första gången.
4E04E763-2B61-4C34-A6D5-807D36FA7AE4.jpeg


Makalös kväll på Västkusten.
5D2BCA4C-2AD4-487B-94A5-50E2396DDBA9.jpeg


B6269E02-43FD-425D-A171-311414D57BBF.jpeg




Förbannat sugen på att byta ut mina järn (Mizuno forged MX300 mot deras JPX 900 forged).
Albatross?
 

The lord

Audemars
Albatross.
Har varit medlem på Hills men kommer nog övertala frugan att Albatross blir nya. Har alltid tyckt att det är en väldigt mysig bana och så är 19-27 perfekt när tiden tryter.
Det är min hemmabana sedan fem år tillbaks , då kanske vi kan spela en runda nån gång. Är på väg dit nu för en 3 timmars Driverkurs.
 
Topp