Garmin in the night ![Blackalien :blackalien: :blackalien:](/styles/baisik/xenforo/smilies/Blackalien.png)
![Blackalien :blackalien: :blackalien:](/styles/baisik/xenforo/smilies/Blackalien.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, tanken har slagit mig.Kanske en fenix 5x plus med titan band?
Marq ser fantastiska ut, dyra som fan men bra är de säkert![]()
Tyvärr ett faktum med alla pulsmätare likt denna som mäter optiskt på handleden.Det negativa är att det är lite svårt för den att hänga med vid plötsliga puls ökningar. Som vid intervall träning.
Jag har faktiskt en polar chest strap hemma. Tänkte jag skulle köpa ett batteri till den och se om det går att para ihop dom.Tyvärr ett faktum med alla pulsmätare likt denna som mäter optiskt på handleden.
Inte optimalt för intervallträning om man inte kör chest strap.
Snygg! Den känns lite G-shockig men med träningsfunktioner. Verkar vara mycket klocka för pengarna.Har haft min instinct i lite mer än en vecka nu. Det är faktiskt den enda klockan jag haft på mig. Mycket nöjd. Jag kör stegräknare, puls och veckodag på hemskärmen.
På önskelistan hoppas jag att det kommer lite mer widgets, typ tidvatten. Annars är den super. Väger ingenting. Mycket bekväm. Ser snygg ut.
Det negativa är att det är lite svårt för den att hänga med vid plötsliga puls ökningar. Som vid intervall träning.
![]()
Verkligen. Framförallt superbekväm. Bandet är något av det bekvämaste jag haft på armen.Snygg! Den känns lite G-shockig men med träningsfunktioner. Verkar vara mycket klocka för pengarna.
Tyvärr ett faktum med alla pulsmätare likt denna som mäter optiskt på handleden.
Inte optimalt för intervallträning om man inte kör chest strap.
Om det är ANT+ så ska det inte vara några problem att para ihop.Jag har faktiskt en polar chest strap hemma. Tänkte jag skulle köpa ett batteri till den och se om det går att para ihop dom.
Ja Garmin gör väldigt bekväma band av någon anledning, detta som jag har på min Fenix är också väldigt bekvämt.Verkligen. Framförallt superbekväm. Bandet är något av det bekvämaste jag haft på armen.
O
Jag kör lite crossfit inspirerad styrketräning men får alltid känslan av att det är påväg att falla ner.
Hur har ni pulsbandet?, precis under bröstet eller över bröstet? Och har ni det sittandes tight ?
Precis! Det är i löpning och gång jag tycker min Garmin VA3 är helt fantastisk då den optiska sensorn faktiskt fungerar, men det är just under mina styrkepass då den optiska sensorn fallerar så försöker hitta någon bra lösning på det, sambon har den liggandes under sport-bh:n så den sitter på plats hela tiden, men någon sport-BH känns inte aktuellt för mig....änFör min egen del (löpning): Jag kör inget pulsband. När jag hade det till min FR220 så tyckte jag bara det skavde och var jobbigt när man började bli svettig och körde intervaller etc.
Ser ärligt talat inte behovet. Statistik i all ära men jag har rätt bra koll redan på ungefär hur jag ligger i puls i olika aktiviteter, orkar inte stå ut med extra besvär i form av chest strap osv. Tycker pulsmätning för vanlig löpning i hyfsat jämnt tempo duger rätt bra
Det roliga är att om det är kallt ute så har jag långärmat och då har jag klockan utanpå tröjan - och då stänger jag av pulsmätningen helt.
Precis som du tränar jag i övrigt crossfitliknande träning och har provat allt möjligt i "prylväg" såsom olika hörlurar. I slutändan pallar inget trycket, allt hoppande dunsande lyftande slängande med kroppen. Blir bara irriterande för mig att ha extra prylar på kroppen (och absolut inte något armbandsur när jag tränar annat än löpning eller simning) Det är bara i vägen..
Mitt Garmin-band var så bra att det fick åka på min Hamilton:Ja Garmin gör väldigt bekväma band av någon anledning, detta som jag har på min Fenix är också väldigt bekvämt.
![]()
Vilka fler träningsklockor än Garmins två "Music"-modeller är det som har GPS, bra stöd fö Strava och som kan spela Spotify offlinelistor?
Fenix 5 plus modellerna
Marq serien. Men de är lite dyrare. Detär samma display i 235 som i fenixVet du om det finns några fler? Hade helst varit utan LCD-display. Drömmen hade varit Forerunner 235 med Spotify funktionalitet.
Marq serien. Men de är lite dyrare. Detär samma display i 235 som i fenix
Ryktas om en Garmin Forerunner ”245 Music” som släpps snart. Googla lite på detVet du om det finns några fler? Hade helst varit utan LCD-display. Drömmen hade varit Forerunner 235 med Spotify funktionalitet.
En sådan skulle ju sitta fint! Hoppas på release snart!Ryktas om en Garmin Forerunner ”245 Music” som släpps snart. Googla lite på det![]()
Är det någon som fått återkoppling från tillverkare/återförsäljare vilken längdavvikelse som är ok för er gps-klocka när ni är ute och springer?
Min garmin forerunner 230 ger konstant för glada siffror, dvs längre än vad jag kutar. Jag har gjort fabriksåterställning och väntar till den är gpsredo. Kör gps o glonass. Härnäst ska jag testa att ha två klockor på armen för att kolla hur illa det är.
Jag tänkte att jag skulle reda ut först vad som är ok innan jag berättar till återförsäljare.. så jag inte kommer i läget:
”-Jaha, klockan går 10% fel... hade det varit 11% el mer hade vi bytt ut/lagat den.”
Läste någonstans att vissa Garminklockor kan visa fel om man kör både GPS och GLONASS och att detta åtgärdats av att stänga av GLONASS och enbart köra GPS.Är det någon som fått återkoppling från tillverkare/återförsäljare vilken längdavvikelse som är ok för er gps-klocka när ni är ute och springer?
Min garmin forerunner 230 ger konstant för glada siffror, dvs längre än vad jag kutar. Jag har gjort fabriksåterställning och väntar till den är gpsredo. Kör gps o glonass. Härnäst ska jag testa att ha två klockor på armen för att kolla hur illa det är.
Jag tänkte att jag skulle reda ut först vad som är ok innan jag berättar till återförsäljare.. så jag inte kommer i läget:
”-Jaha, klockan går 10% fel... hade det varit 11% el mer hade vi bytt ut/lagat den.”