• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GPS- / Löpning- / Träningsklocka-tråden (exkl. G-Shock)

Carez

Cartier
2-Faktor
Klockan blev en riktig hitt och måste säga att den är rätt snygg.. för att vara en smartklocka
20190824_135018.jpg
20190824_135204.jpg
Vad heter facen?
Jag hittar ingen jag trivs 100% med.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
R.I.P Garmin Forerunner 230, full laddning är slut på ca: ett dygn, tanken var väl att bara köpa nytt armband, men det skiter sig ser det ut som! Kan det vara värt att byta batteriet, och går det att byta batteriet på denna model?! Och det känns inte som att man gör det själv precis heller?!


4038f79c-42fd-4beb-a2b8-b674fc22a2cb-jpeg.1220167
62ee30fc-e429-4b32-a702-e78ae8c69bdf-jpeg.1220166
 
Senast ändrad:

Tre333

Cartier
Någon som hunnit testa nya Garmin Fenix 6? Har i nuläget en fenix 3 men vet inte om det är läge att byta upp sig eller kanske ta en femma nu då de lär reas?

Kan bidra en bild på
armand.JPG
ett ej originalband som funkar helt ok :)
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Någon som hunnit testa nya Garmin Fenix 6? Har i nuläget en fenix 3 men vet inte om det är läge att byta upp sig eller kanske ta en femma nu då de lär reas?

Kan bidra en bild på
armand.JPG
ett ej originalband som funkar helt ok :)

Köpte en femma nyligen. Funkar bra för mig med de funktionerna den har
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Någon som hunnit testa nya Garmin Fenix 6? Har i nuläget en fenix 3 men vet inte om det är läge att byta upp sig eller kanske ta en femma nu då de lär reas?

Kan bidra en bild på
armand.JPG
ett ej originalband som funkar helt ok :)
Jag har inte testat än men grymt sugen. Gillar att de förkortat lug to lug med typ 4 mm för 6’an (47mm). 5an är groteskt stor i 47, för att inte tala om 51an...

Ska nog vänta nån månad eller två och köpa den ett par tusen billigare eventuellt då jag nyligen köpt Forerunner 245.
 

Staben

KS Explorer Club
2-Faktor
Hade Garmin 235 funkade riktigt bra att bara använda som löparklocka, men kändes ganska plastig och väldigt stor. Eftersom jag använde sportklockan ganska mycket på jobbet så blev man ganska trött på utseendet på klockan efter någon månad.

Så köpte mig en Garmin Fenix 5s sapphire. Safirglas och något mindre än dem andra, 42 mm och deras tjejmodell. Jag köpte den helsvarta modellen men finns vit silver rosé m.m, men då utan safirglas om jag inte minns fel. Riktigt bra alternativ om man vill ha en lite mindre klocka. Nackdel är priset och att andra klockor blir liggandes emellanåt.
222048E1-C0A7-4A6E-96C1-68F237F6B3A3.jpeg
Frän!
 

Writer136

Panerai
En heads up till er som har såna här klockor och det finns magneter i klockar bandet och ifall ni har laptops från Lenovo, så gör magneten att datorn går i viloläge när den kommer nära en viss punkt på datorn.
Haft några såna fall på jobbet..
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
En heads up till er som har såna här klockor och det finns magneter i klockar bandet och ifall ni har laptops från Lenovo, så gör magneten att datorn går i viloläge när den kommer nära en viss punkt på datorn.
Haft några såna fall på jobbet..
Haha, det där blir en smått oväntad felrapport hos Lenovos support :)
 

Writer136

Panerai
Haha, det där blir en smått oväntad felrapport hos Lenovos support :)
De verkade dock medvetna om det då vi hittade trådar hos deras Support forum gällande just det. Men skevt problem som kostat mycket i tid och pengar för felsökning och vi har t o m skickat in datorer på reparation där de bytt ut i princip det mesta i datorn för att sen få samma fel igen när användaren fick tillbaka den tills vi upptäckte vad det var :D
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Hej!

Jag fick nedan av en kompis.

Då jag själv inte spelar golf så har jag inga bra tips. Vad säger ni som spelar golf och springer också ibland, vilken träningsklocka använder ni och kan rekommendera?

”Jag vill köpa en löparklocka som också kan hantera enklare golfsaker som längd till Green och hur långt det är på hinder på banan. Gärna en kompaktare design. Har kollat på Garmin Venu men tänkte höra om du har några några tips då jag vet att du redan efterforskat”.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
-Hej!

Jag fick nedan av en kompis.

Då jag själv inte spelar golf så har jag inga bra tips. Vad säger ni som spelar golf och springer också ibland, vilken träningsklocka använder ni och kan rekommendera?

”Jag vill köpa en löparklocka som också kan hantera enklare golfsaker som längd till Green och hur långt det är på hinder på banan. Gärna en kompaktare design. Har kollat på Garmin Venu men tänkte höra om du har några några tips då jag vet att du redan efterforskat”.

spelar inte heller golf men springer, fenix 5 eller 5s klarar golf och löpning bra.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
-Hej!

Jag fick nedan av en kompis.

Då jag själv inte spelar golf så har jag inga bra tips. Vad säger ni som spelar golf och springer också ibland, vilken träningsklocka använder ni och kan rekommendera?

”Jag vill köpa en löparklocka som också kan hantera enklare golfsaker som längd till Green och hur långt det är på hinder på banan. Gärna en kompaktare design. Har kollat på Garmin Venu men tänkte höra om du har några några tips då jag vet att du redan efterforskat”.
Kolla här, finns massor: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/sports-recreation/golf/cIntoSports-cGolfing-p1.html
 

cycleMagnus

Panerai
Nägon som har klocka med inbyggd musikminne och Bluetooth? Bra funktion eller mest en gimmick? Min saknar nämligen det så jag får släpa med mig min telefon om jag vill ha med musik..
 

Benge

Breitling
Nägon som har klocka med inbyggd musikminne och Bluetooth? Bra funktion eller mest en gimmick? Min saknar nämligen det så jag får släpa med mig min telefon om jag vill ha med musik..

Jag kör en Garmin Fenix 5 plus sapphire som klarar Spotify via bluetooth. Fungerar bra men musik och GPS drar rätt mycket batteri. Bra för standardträningspassen men inget jag kör på fler- / heldagsturerna. Å andra sidan är jag rätt sparsam med telefonen i dessa lägen också.....
Bekvämt att ha när jag reser och jag tycker att det fyller sitt syfte.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Nägon som har klocka med inbyggd musikminne och Bluetooth? Bra funktion eller mest en gimmick? Min saknar nämligen det så jag får släpa med mig min telefon om jag vill ha med musik..
jag kör Forerunner 245 Music men använder inte musikfunktionen. Tycker det är för bökigt med syncningen och det fula gränssnittet samt att jag ändå har med mig mobilen (för nödfall när jag är ute och springer långt ut från civilisation ibland) i en Flipbelt. De gånger jag inte har med mobilen (för snabba intervallpass/springa i närheten/orkar inte ta med mobben) så har jag helt enkelt ingen musik/podcast i örat.

Har märkt att batteriet slukas snabbt som fasen med musik/podcast i klockan vilket är förståeligt.
 

Jospers

Omega
2-Faktor
Jag har en Garmin 735XT där bandet börjar bli ganska slitet och tråkigt. Funderar på om där finns något annat lite roligare istället för att köpa en ny original? Någon som har något tips? Behöver inte nödvändigtvis vara gummi.
 

Lunqan

Breitling
Tjenare nu har jag tröttnat på min garmin fr 235 och vill ha något nyare. Har fastnat väldigt mycket för garmin fenix 6 har många bra funktioner så som spotify och garmin pay. Någon här som har erfarenhet av den klockan ? Är garmin 6 lagom stor ? Blir 6x brutalt stor?
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Tjenare nu har jag tröttnat på min garmin fr 235 och vill ha något nyare. Har fastnat väldigt mycket för garmin fenix 6 har många bra funktioner så som spotify och garmin pay. Någon här som har erfarenhet av den klockan ? Är garmin 6 lagom stor ? Blir 6x brutalt stor?

Tänkte du använda klockan till endast träning eller dygnet runt (aktivitetsmätning osv)?
Garmin Fenix 6 likväl som den ännu större varianten är enligt mig för stora.

Ska du bara ha till träning, skulle jag satsat på något lättare såsom Forerunner 245 eller 945.
Betydligt skönare att ha på handleden under löpning t ex.
 
Topp