• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Jockinho

Patek
2-Faktor
Testade grilla beer can burger, blev mätt a 200g färs med 5 skivor bacon runt, ost, barbecuesås, tomater och stekt lök i dess lilla grotta :D
image.jpeg

Gott vare med :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har kollat runt lite på nätet men hittar inga recensioner eller liknade kring märket "cello" som k-rauta säljer.

Nån här med erfarenhet kring dessa grillar? Väldigt bra pris på gasol med sidobrännare men är de nått att ha?
 

jandan

Panerai
Har kollat runt lite på nätet men hittar inga recensioner eller liknade kring märket "cello" som k-rauta säljer.

Nån här med erfarenhet kring dessa grillar? Väldigt bra pris på gasol med sidobrännare men är de nått att ha?

Köpte gasolgrill förra året, och pratade runt lite med duktiga grillmänniskor, och enligt dessa var problemet med Cello just brännarna, som
enligt dem hade en förmåga att rosta... Deras rekommendation till mig var antingen Weber eller Napoleon (jag ville inte lägga hur mycket pengar som helst).
Blev en Weber till slut, fast utan sidobrännare, då grillen står utanför altandörren till köket så jag tyckte det kändes onödigt.
// Janne
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Fortsätter med rådjuren från jaktsäsongen.
Gillar tanken med att kunna vara självförsörjande. Om zombieinvasionen kommer typ.:) Därför är det alltid kul att tillaga något som verkligen är eget.
Idag blev det ytterfilé och filé av rådjur. Marinerat i 24 timmar med kryddor från trädgården. Serverade med de första egna nypotatisen och morötterna. Rödvinsås är pricken över i:et.
Grillade på hög värme så det fick bra grillsmak.
Gick hem hos familjen. :):cigar:
image.jpeg
 

The lord

Audemars
Tänkte ge mig på att använda rökflis för första gången, några tips på hur mycket man ska använda . Tänkte göra pulled pork . Lägger ni flisen på kolet ?
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Tänkte ge mig på att använda rökflis för första gången, några tips på hur mycket man ska använda . Tänkte göra pulled pork . Lägger ni flisen på kolet ?
Körde pulled pork förra veckan med en såkallad snake. La spån första delen så jag hade rök under de första timmarna. Direkt på kolet blir bra :)
image.jpeg
 

The lord

Audemars
Blev jättegott, men fuskade så här första gången med en färdig som bara behöver värmas 30 min. Pecan smak
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tänkte ge mig på att använda rökflis för första gången, några tips på hur mycket man ska använda . Tänkte göra pulled pork . Lägger ni flisen på kolet ?
Pull pork tar ju ca 12-15tim så man får fylla på med rökflis under tiden man grillar. Du behöver inte snåla ta 2-3 nävar med jämna mellanrum. Bra att börja med kanske Pecan eller körabärsfli första gångerna, dom ger inte så stark röksmak. Ja du lägger blötta flis på kolet
Edit såg att jag var lite sen på bollen:)
 
Topp