Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kamben på menyn idag![]()
Low and slow
![]()
Haha ,de e bara att bli särboFrugan övertalade mig att det blir kanon att bo mitt i stan... har numer en kamado Joe som bara står. Jag älskar att grilla!
Riktigt kul att du försökte dig på en brisket i gasolgrill. Har endast gjort det i min smoker innan, hur smutsig blir gasolgrillen när du röker i den så hårt?Gårdagens brisket. Mitt första försök
Egengjord rub
![]()
Har rökt ribs i gasolgrillen med bra resultat så vi testar med brisket också. Många rökpaket under de första 3 timmarna.
![]()
Efter 5 timmar
![]()
Efter 8 timmar (sista 2 i folie)
serverades med majskolv och egengjord pot.sallad![]()
![]()
För att vara första gången är jag relativt nöjd. Flatdelen blev riktigt bra. Pointen dock alldeles för torr. Gissar på att det var för lite fett som skyddade och att värmen var lite för hög.
Idag blir det köttmackor av resterna samt en coleslaw, bbq-sås och pickles.
Den blir inte så förfärligt skitig faktiskt. Mycket rök försvinner ju ut genom alla hål som finns i en gasolgrill (täpper till så mycket det går med folie trots att det inte rekommenderas ;-) )Riktigt kul att du försökte dig på en brisket i gasolgrill. Har endast gjort det i min smoker innan, hur smutsig blir gasolgrillen när du röker i den så hårt?
Vilken temp hade du i grillen & i köttet och hur länge grillade du den?
Nu är dom nog klara...Precis slängt på ribsen,nu e de bara å vänta![]()
![]()
Haha ,dom är både klara och uppätnaNu är dom nog klara...
Blev Isländskt lamm igår. Färdigmarinerat. Grillades på gasolgrillen vid stugan vi hyr. Tyckte inte jag fick den där riktiga grill-värmen man får på en kolgrill.
härligt att grilla till lunch!! Kör du inomhusgrill på kontoret?Blev fan inte dumt detta!
![]()
härligt att grilla till lunch!! Kör du inomhusgrill på kontoret?
Ser för jäkla smarrigt ut!Blev fan inte dumt detta!
![]()
Ser fint ut.. pizzasten eller liknande i botten ?
Ja, pizzasten. Tycker att det blir bra botten med en sådan.Ser fint ut.. pizzasten eller liknande i botten ?
Får införskaffa en sådan dåJa, pizzasten. Tycker att det blir bra botten med en sådan.