Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På din första fråga svarar jag lägg ner det blir opraktiskt och jättedyrt. Du kan köra med en Pc 5a eller en 2 kilos så kallad campingflaska. Finns att köpa converters till kopplingarna om det skulle behövas.Köpte en Weber Q2200 igår som är tänkt för att ha på balkongen och grilla på..
Jag är helt novis när det gäller gasolgrillar och kanske gick detta inköp lite väl fort... Min tanke var eftersom att vi bor i lägenhet plus inglasad balkong, som dock går att öppna upp helt. Så var min tanke att driva grillen i alla fall till en början med Weber små engångsflaskor, små, smidiga och lätta att förvara tänkte jag.
Upptäcker att det sitter en annan slang och regulator på grillen som tydligen passar större flaskor typ 5kg? Vilket innebär att min plan gick i stöpet.
Jag har googlat runt och försökt hitta en lösning på detta utan att bli riktigt klok på denna djungel med gasol.
Min första fråga är - Finns det något sätt att få min grill att fungera med dessa små engångs flaskor?
Fråga nummer två - Vilka "större" gasoltuber är kompatibla med min anslutning? Jag läste något om att man enbart får förvara 5 liter gasol inomhuseller på inglasad balkong? Jag har hittat någon gasoltub som heter 2012 och verkar vara någon campingvariant, skulle denna passa till min grill?
Kolla på Weber Pulse 2000, den skulle jag köpa om det är balkong i lägenhet vi pratar om.Vad sägs om en elgrill? Är de något att ha?
Tänkte införskaffa något till balkongen.
Vad är bäst? El/gas/kol?
Finns det några big NO
8 lök....hmmmm....Kolla på Weber Pulse 2000, den skulle jag köpa om det är balkong i lägenhet vi pratar om.
Ja vadå, det är väl förbannat billigt för en stekare8 lök....hmmmm....
Jag skall ha en grillare, inte en stekareJa vadå, det är väl förbannat billigt för en stekare![]()
Tänkte inte på detJag skall ha en grillare, inte en stekare![]()
Solna strand tror jag det heter.Vilken Ica?
Bra pris![]()
På balkong är det bara elgrill som är ok från Brandförsvaret. Se till att ha gjutjärnsgaller. Blir hett och ger ränder. Gärna en modell som täcker elvärmeslingan och med vattenbad i rostfritt under. Då slipper du os. Haft en sådan innan. Mkt bra.Vad sägs om en elgrill? Är de något att ha?
Tänkte införskaffa något till balkongen.
Vad är bäst? El/gas/kol?
Finns det några big NO
Ägget är väl knappast originalet? Köra mycket långkok?https://www.egrillen.se/kobe-kamado-grande-keramisk-grill-3303
Vad tror ni om denna? Kommer man undan med denna med hedern i behåll eller kommer grannarna att kika snett på en och tycka att det är en billig kopia av TGE?
Ägget är väl knappast originalet? Köra mycket långkok?