Köp den inte! Jag har en som jag ALDRIG använder. Fast är du riktigt sugen kan du få min billigt
Blir inte ens bra resultat med den! Jag grillar som sagt sjukt ofta och tömmer kanske min 1-2 ggr i månaden?! Svårt att förklara i detalj för nån som inte har en primo eller vet exakt hur den är uppbyggd med alla delar. Men längst ner i krukan ligger en keramiksten som linjerar med nedre ventilen. När du kör med skrapan kommer du knappt åt på ovansidan av denne Sten. Vilket resulterar i massa aska kvar runtom denne osv. Tar dessutom sjukt långt tid! Bättre att öppna locket. Plocka ut allt löst, inklusive denne sten, och bara ta en liten askskrapa. Går 10ggr så fort och blir sjukt mycket bättre. Angående plattorna är det som
@macallan säger. De behöver en ställning att vila på! Så det är ett kit. -”Varför säljs de inte tillsammans då” tänker du då (vilket jag gjorde) Men det är bara bra. Ställningarna kan du nog aldrig slita ut eller förstöra. En keramisk platta kan gå sönder av flera anledningar.
se svaret ovan angående askskrapan. Don’t do it! Detsamma gäller gallertången. Värdelös och rapplig. Mer troligt att du bränner dig när du använder den faktiskt. Måste vara exakt jämnbalans när du lyfter annars går det åt helvete. Men är du sugen på en sån kan jag släppa även denne jag har mycket billigt
Väldigt sällan egentligen som man behöver in och rodda bland gallren när de är varma. Men ibland kan det vara bra och då är lösningen riktiga ”grillvantar”. Finns olika, men jag har webers (699:- har jag för mig) och då kan du ta i glöd utan att du bränner dig. Dessa är riktigt bra faktiskt och dem rekommenderar jag starkt!
Så jag står fast vid vad jag sagt förut: Deflektorplattor med dess hållare samt divider är vad som behövs! Det andra är för det mesta överflödigt eller skit. Ibland en kombo
Jag svarar gärna på fler frågor så kanske färre medmänniskor behöver göra samma misstag som mig. Blir mer pengar över till klockor så