Riktigt bra faktisktBra rökring. Ser saftigt ut. Bra röksmak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra faktisktBra rökring. Ser saftigt ut. Bra röksmak?
Ingefärsglaze/sås på det = muums!Provsmak. Succé. Tack för kaffet.
![]()
Vad rimmar på Landmann då?
Årets sommardänga?
Grilla, saxofon, weberfeber!
Prövade på att röka beefjerky häromdagen. Marinera över natten och sen in i röken på ca 8c i ca 4h. Blev faktiskt bra för att va första gången. Nu ska jag bara få till ett bra marinadrecept.
Tja mer torr och neutral skulle jag säga denna gång. Jag hade inget nitritsalt etc i sen trodde jag jag hade teriyakisås hemma men det va oyster så det fick bli det för tillfället men det blev faktiskt väldigt likt om än lite torrt ( vilket kanske är bra ) men jag ska pröva igen med ändrat recept. Gjorde på vanlig strimlad lövbiff. Vore iofs kul med en svensk twist på jerky.Spännande!
Jerky i USA är alltför söt i normalfallet, du kanske kan få en mer salt svensk tvist!
Någon med tips på göttigs vegetariska alternativ att grilla. Halloumi och amamas biffar börjar bli tråkigt.
Aubergine
Växtvärldens kalvkött
Tkr de blir så mjukt och saggigt. Tips?
Det är det jag gillar med dom : )
Men, dela på hälften, salta och grilla tills de blir mjuka, gröp ur och blanda med valfria ingredienser du gillar och lägg tillbaks i "skalet", gratinera med en god cheddar? ... tänk dig bakad potatis men med aubergine
Nästan alla grönsaker blir bra indirekt grillade eller långbakade: tomater, squash, potatis, sötpotatis, lök, vitlök, rödbetor m chèvre. Rotselleri är ett kul projekt (hel, invid glöden, servera med brynt smör). Över direkt värme svamp, paprika, pimentos de padron. Frukt är också kul. Rosta nötter el rök mandel. Morot är förresten också bra att röka. Brukar göra det till en sport att inte använda spis el ugn, allt ska på grillen när den ändå är varmNågon med tips på göttigs vegetariska alternativ att grilla. Halloumi och amamas biffar börjar bli tråkigt.
Mkt bra.Nästan alla grönsaker blir bra indirekt grillade eller långbakade: tomater, squash, potatis, sötpotatis, lök, vitlök, rödbetor m chèvre. Rotselleri är ett kul projekt (hel, invid glöden, servera med brynt smör). Över direkt värme svamp, paprika, pimentos de padron. Frukt är också kul. Rosta nötter el rök mandel. Morot är förresten också bra att röka. Brukar göra det till en sport att inte använda spis el ugn, allt ska på grillen när den ändå är varm![]()
Mkt bra.
Men tänker framförallt på protein![]()
Grilla en paj
Fyll den med kokta hackade ägg, äggstanning med valfri ost, creme fraiche och kaviar ... servera med färsk dill och räkor
Hit eller shit?
Vem vet, pröva : )
Aha! Då är jag fel person att ge råd, på grillen föredrar jag bra kött och fisk framför veg halvfabrikat och ost. Kan nog inte på rak arm säga någon vegetarisk proteinkälla som vinner på att grillas? Tempeh kanske? Grönt och proteinfattigt är dock grymt, gör en hummus till och servera lite nötter till grillölen baraMkt bra.
Men tänker framförallt på protein![]()