• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

macallan

Cartier
11,5 timmar senare var det dax att plocka av köttet.
20190728_182340.jpg

Ytterligare en timme senare har bringan kommit ner i ätbar temperatur. Serveras med hemmagjord coleslaw, egenpicklad lök och hemmakokt bbq sås.
20190728_195914.jpg
20190728_200124.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Slår ett slag för dels att använda "skorsten" när man tänder grillen, dels att grilla på skorstenen om man inte har så mkt att grilla (tips från kock som kör mycket utomhus a la Morberg...)
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Slår ett slag för dels att använda "skorsten" när man tänder grillen, dels att grilla på skorstenen om man inte har så mkt att grilla (tips från kock som kör mycket utomhus a la Morberg...)

+1. Grillar ofta på skorstenen när man vill ha tokvarmt med koncentrerad värme, typ flank och liknande lämpar det sig väldigt bra till.
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
På tal om tokvarmt och flank.. Testa dirty flank. Flankskek direkt på glöden. Blir riktigt bra.
20190805_162109.jpg
20190805_162132.jpg
nice, men finns inte risken att det bränner sönder även invändingt. jag brukar alltid komma upp i +300 grader i min kolgrill så misstänker det blir för varmt... nåt bra tips/tricks?
 

macallan

Cartier
nice, men finns inte risken att det bränner sönder även invändingt. jag brukar alltid komma upp i +300 grader i min kolgrill så misstänker det blir för varmt... nåt bra tips/tricks?
Jag var väldigt skeptisk och var 100 på att det skulle bli brännt. Men nästan inget kol alls brännde fast. Helt otroligt faktiskt.
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Härlig tråd man hittade här :)
Lider själv av grillomani och grillar minst 1 oftast 2 gånger i veckan.
Kör med en (kol) Napoleon pro22k-c och en Grandhall Premium (gasol)
Grandhallen är snart 15år nu och genomgår sin första renovering.
Kör ganska mycket med röken med, både en lite större och en mindre röklåda.
Nästa köp kommer bli en Primo kamado som jag ser som väldigt komplett.

Vad har alla här för grillar?
Mvh
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
725927E7-E1E9-4C2D-AB95-F98D9CED6A2F.jpeg
E2C7913C-9217-427C-A33E-9817622DFB81.jpeg
Härlig tråd man hittade här :)
Lider själv av grillomani och grillar minst 1 oftast 2 gånger i veckan.
Kör med en (kol) Napoleon pro22k-c och en Grandhall Premium (gasol)
Grandhallen är snart 15år nu och genomgår sin första renovering.
Kör ganska mycket med röken med, både en lite större och en mindre röklåda.
Nästa köp kommer bli en Primo kamado som jag ser som väldigt komplett.

Vad har alla här för grillar?
Mvh
Försöker hålla åtminstone +250 grilldagar/år. 95% av dessa använder jag min Primo 400xl. Just som du säger är den komplett! Igår fyllde grabben år och fick välja middag. Då smällde vi på pizza. 20-30min sen höll vi 350c
 
Topp