Vanlig enkel t-bone
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mkt bra! Glöm inte glace när du grillar korv. (Fredde i Solsidan-referens)Fördelen med att riva ut och renovera köket är att man plötsligt kan grilla till middag varje dag och ändå anses hyfsat normal.
![]()
Invigde min Kamado Joe 2 i helgen. Köpte den under Black Friday, men inte fått till någon grill förrän nu. Var lite trixande med värmen, men när den väl stabiliserat sig var jag helt frälst.
Kycklingen smakade riktigt bra.
Tänkte testa att röka högrev till helgen. Nån som vet var man kan få tag på prisvärt Butcher Papper?
![]()
Amazon eller Southside BBQ
Är det någon speciell man köper, eller är det vilket som?
Tack så mycket för tips!Har endast provat den från Southside och papper jag köpt i USA tror dock att ovaxat papper från amazon är minst lika bra.
Flera zoner, så du kan köra indirekt.Vad ska man tänka på vid första gasolgrillen, och vad är rimlig budget att sätta? Har ingen särskild verkshöjd och relativt låga krav.
Vad ska man tänka på vid första gasolgrillen, och vad är rimlig budget att sätta? Har ingen särskild verkshöjd och relativt låga krav.
Flera zoner, så du kan köra indirekt.
Samt hur bra brännare det är, hur varmt det kan bli. Vet inte hur man kollar sistnämnda dock, finns säkert tester.
Dumstrut kanske, men olika zoner? Flera brännare?1. Ja, vad ska man tänka på vid första gasolgrillen?
- Att man helst slipper fortsätta med gasolgrill 2, 3, 4 o.s.v. Köp en som är så pass bra att du slipper byta.
2. Budget?
-Här är det nog svårt för oss att ge några tips
Med zippans inlägg så skulle jag säga Napoleon Rouge 625 SE
Vill du gå ner i budgeten och inte behöver så stor grill så kan du gå ner ett hack Napoleon Rouge 525 SE
Ja, flera brännare.Dumstrut kanske, men olika zoner? Flera brännare?
525 har väl 4 vanliga brännare? + sido och rotisserieJa, flera brännare.
625 har 6 brännare
525 har 5 brännare
Nästan dags nu. Masterbuilten har hållit sig vid 106-107 i 5 timmar utan strul, jag är imponerad.
![]()
![]()
525 har väl 4 vanliga brännare? + sido och rotisserie
Kör själv 425 med 3 brännare som också funkar fint till indirekt grillning.
Definitivt värt att satsa på modell med keramisk sidobrännare om du ska grilla stek, använder den ofta för stekyta och ibland också utan att starta resten av grillen om det är tunnare köttbitar
En gravity fed? Hur är åtgången på kol på dessa? Har sneglat lite till o från. Men blir lite orolig över konsumptionen vid hög temperatur då den måste nå hög tempa via indirekt (?)
LÜBZER 10kg för 119 kr på Hornbach som var OK, testade en påse i somras. Men, de marknadsförs som "stora bitar" vilket är sant till 50% av påsen. Men resten var ganska smått.Hej
Vilka är era bästa budget kol/briketter
Grillar ca 1-2 gång i veckan och långt från alla gånger kräver hige-end kol.
Min bästa bang4buck är
briketer från grillexperten som går att köpa på jem o fix 130:- 9kg, gjord på kokos med lång brintid, negativt skulle vara att den är svårtänd men börjar man i tid är det inga problem.
Kol är Quebracho premium från Netonnet, stora bitar med ordentligt hög värme pris 9kg 240:- , okej dubbelt som dyr som Jula och biltema men dom går lixom inte att jämföra.
Vilka är era bang4buck produkter?
LÜBZER 10kg för 119 kr på Hornbach som var OK, testade en påse i somras. Men, de marknadsförs som "stora bitar" vilket är sant till 50% av påsen. Men resten var ganska smått.
Men blev ganska varmt och brann ganska fort.
Jag fick även tips om Grillkol Favorit, även de från Hornbach, 3kg för 49 kr. Men inte testat.
Jag ska testa Quebracho från Netonet, vilket jag gissar är denna.
![]()
Kamado SUMO Quebracho BBQ Charcoal 9kg (Grilltillbehör)
Jämför priser på Kamado SUMO Quebracho BBQ Charcoal 9kg. Hitta deals från 5 butiker och läs omdömen på Prisjakt.www.prisjakt.nu
Men söker man på Quebracho, på Prisjakt, finns det en hel del kol som heter "Quebracho".
Picanha är jättegott! Mycket salt och en reverse sear så är du hemma. Serveras bra med chimichurriHar två grillar...inte rört nån av dem på många...eller vänta jag kasta den ena förra vårstädningen eller nåt sånt. Men kanske ska dra igång den andra i år. Det är en såndär på en stälning med hjul, fyrkantig med lock och lufthål osv.
Hitta en bit picana i frysen så det får nog bli den...nån som lagat sånt på grillen med bra resultat?
Haha ja engångsgrill är ett jäkla veleri för lite lön. Har dock lyckats med köttbitar men vi fuskade med tändvätska för att verkligen skrämma igång den.Har grillat högrevsburgare på engångsgrill TVÅ gånger, kommer aldrig bli en tredje... hoppas jag. För det första så ligger där en impregnerad duk som oftast brinner upp på ett par sekunder och således aldrig hinner utgöra värmen under tillräckligt lång tid för att kolen ska börja glöda. För det andra så brukar det saknas lufthål i själva grillen så det får du tillverka själv, för det tredje så brukar kolen som ligger i vara av samma klass som klockor från Ur & Penn
Om du fortfarande vill testa efter att ha läst ovanstående text så föreslår jag att du köper en flaska tändvätska om du inte vill spendera resten av kvällen i frustration. Hur som helst så blev mina burgare klara precis innan värmen avtog avsevärt så en köttbit på engångsgrill är inte att rekommendera, korv däremot går bra om man får skiten att glöda.