Nice. Nån risk på att man blir less på att inte ha gasolbehållaren i botten i ett skåp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice. Nån risk på att man blir less på att inte ha gasolbehållaren i botten i ett skåp?
Tror den låg på runt 9, men jag kan inte se att den modellen säljs längre.Tack för tipset. Lite för dyrt för mig tyvärr. Håller mig gärna under 10.
Kanske är smart att köra gasoltub utanpå, för att få plats med en större..?
Har en Grand hall som nu är använd flitigt (mestadels vintertid) köpte den -98Framförallt stor skillnad i kvalité
Använder i princip aldrig min S-330 från Weber sedan jag tog steget och gick över till Kamado grillar.Har en Grand hall som nu är använd flitigt (mestadels vintertid) köpte den -98
Så den har några år på nacken.
Grand hall verkar inte finnas kvar i Sverige längre utan endast reservdelar finns hos Bluegaz.
Vilket märke är det som gäller om man söker en med god kvalitet, har Napoleon kolgrill (lite allergisk mot Weber)
Använder i princip aldrig min S-330 från Weber sedan jag tog steget och gick över till Kamado grillar.
Skulle jag köpa en ny gasgrill idag hade det utan tvekan blivit Napoleon.
Kör mestadels kol men använder gasol när tiden är knapp eller riktigt dåligt väder.Använder i princip aldrig min S-330 från Weber sedan jag tog steget och gick över till Kamado grillar.
Skulle jag köpa en ny gasgrill idag hade det utan tvekan blivit Napoleon.
Kör mestadels kol men använder gasol när tiden är knapp eller riktigt dåligt väder.
köpte en Napoleon pro22k och tycker nog kvaliteten inte är så bra som jag hoppats på, men kanske deras gasol är bättra.
Grill ska inhandlas och kol blir det nog ändå. Kollar på Weber Performer. Är gaständning värt? Verkar ju trevligt men är det värt de extra 7-800 kronorna? Använder man det i längden?
Finns det vettiga alternativ till Weber? Hört att kvaliteten gått ned och vill inte ha en rosthög efter något år för dessa pengar.
Det blir nog mest ”vanlig” grillning så var inne på en vanlig klotgrill. Performern för att det är praktiskt med vagn med förvaring, bord etc. Gaständning känns ju rätt smidigt, men kan tänka mig att det är rätt onödigt i längden.Det beror väl lite på vad du ska göra med den. Ska du bara "grilla" lite så är en vanlig klot-Weber helt OK fortfarande tycker jag. Gaständning känns lite onödigt då en vanlig chimney starter funkar fint och snabbt.
Är du ute efter mer "low and slow" och liknande så ska du nog titta på annat dock.
Det blir nog mest ”vanlig” grillning så var inne på en vanlig klotgrill. Performern för att det är praktiskt med vagn med förvaring, bord etc. Gaständning känns ju rätt smidigt, men kan tänka mig att det är rätt onödigt i längden.
Vagnen är väldigt praktisk men gaständning är meningslöst.Det blir nog mest ”vanlig” grillning så var inne på en vanlig klotgrill. Performern för att det är praktiskt med vagn med förvaring, bord etc. Gaständning känns ju rätt smidigt, men kan tänka mig att det är rätt onödigt i längden.
Tid och en planering som håller är nog min största bristvara med fem barn 15 tävlingshästar och en fru som med driver eget..Ja vid dåligt väder är gasol kanske att föredra.
Oftast vet jag med god marginal när det ska grillas så tidsaspekten brukar inte vara något problem.
Som du själv säger är inte kvalitén på Weber idag vad den en gång i tiden var. Mitt tips är att kika på Rösle! Tysk überkvalité som inte kommer göra dig besvikenGrill ska inhandlas och kol blir det nog ändå. Kollar på Weber Performer. Är gaständning värt? Verkar ju trevligt men är det värt de extra 7-800 kronorna? Använder man det i längden?
Finns det vettiga alternativ till Weber? Hört att kvaliteten gått ned och vill inte ha en rosthög efter något år för dessa pengar.
En bekant har en Performer med gas men han ångrar att han betalade extra för det.
Då får det bli utan!Vagnen är väldigt praktisk men gaständning är meningslöst.
Särskild modell eller så? Ska googla runt och se vad jag kan hitta. Tysk kvalitet låter dyrt dockSom du själv säger är inte kvalitén på Weber idag vad den en gång i tiden var. Mitt tips är att kika på Rösle! Tysk überkvalité som inte kommer göra dig besviken
Kolla på Rösle kettle! Dyrt och dyrt, du får vad du betalar förDå får det bli utan!
Särskild modell eller så? Ska googla runt och se vad jag kan hitta. Tysk kvalitet låter dyrt dock
Ash det betyder med, tung är tyska för tuning. Du ska ha in radiodelen här sen.Achtung!!
Ja man kan ju göra så. Men det är ju inte rättAsh det betyder med, tung är tyska för tuning. Du ska ha in radiodelen här sen.
Ligger den fortfarande på grillen?
Den där är nog klar nu…
Den där är nog klar nu…
Verkar haft tur inatt. Primon tuffar på stabilt på ca 107c, doften är utsökt och vi har f.n en innertemp på runt 72c.Jaha, det är en dag imorrn å. Och då lär man behöva äta igen trots övergödd buk av påskmat! Rubbade några karréer tidigare idag som är tänkta att magiskt förvandlas till pulled pork över natten. Röker de med äpple och hickory och håller tummarna för en gudomlig doft imorgon bitti.