Kan man inte hantera råvaror i köket vanligtvis så kommer man heller inte kunna grilla. Även om 98% av gubbarna i världen verkar tro det.Jag vill inte pinka på nåns parad ... men är inte "intresset" att grilla iallafall en smula löjligt ?? Sådär fantastiskt gott blir det 1 gång av 30 för värmen från kol är svårberäknad plus allt annat som kan variera. Och sen sitta och äta utomhus suger ju på riktigt, 3-4 minuter och maten har kallnat. Är det inte mest fråga om att man "matcho-grillar" ?? Gasolkungen i grannskapet är ju bara pinsam så man vill lipa.
det är väl mest fråga om brist på riktiga intressen....Det är en materialsport. En kass ursäkt för att få gräva ner sig i prislistor på nätet och nörda. Köpa prylar för sakens skull ?!?
kan bara minnas ett tillfälle som jag minns för det blev lyckat...15-20 år sedan ny, kolgrillad hel kalvfilé ... En sådan pjäs kostar lagom mycket idag och planeterna låg nog helt perfekt när det blev så bra som det blev.
Är matcho-grillning nåt man håller på med i brist på "riktiga" intressen där man utvecklas ??
puss puss bli inte arga på mig nu !
Flera här som nördar ner sig gör knappast det för att det är macho.
Vi är de flesta nördar som gillar att laga mat, där ingår grillning som är primitivt men blir otroligt om man lägger lite tid på att lära sig hur ens grill(ar) fungerar.
Försök du så ska du se att det blir både gott och roligt. Man kan äta inne, det är inget krav i machoboken att äta ute.