Kan rekommendera Webers kamado.Väcker liv i tråden lagom till våren; Kamadogrill eller Weber klotgrill? Om man nu inte ska ha en gasolgrill
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan rekommendera Webers kamado.Väcker liv i tråden lagom till våren; Kamadogrill eller Weber klotgrill? Om man nu inte ska ha en gasolgrill
Fast nä! Det enda den har är formen av en kamado, men dessvärre slutar kamadons egenskaper där. Det är en plåtburk som lättare får hotspots och pga materialet inte ger samma fördelar som en riktig keramisk grill. En broil king är ok, men inte mer. Weber kamado betalar man dessvärre mest för märket. Likaså mer lågbudget kamados som är gjutna i betong, stay away!Kan rekommendera Webers kamado.
Ser rätt många fördelar med Webern för hemmabruk bland annat så är den lätt att flytta, reglerar tempen snabbt, funkar som en bra allround grill och bbq.Fast nä! Det enda den har är formen av en kamado, men dessvärre slutar kamadons egenskaper där. Det är en plåtburk som lättare får hotspots och pga materialet inte ger samma fördelar som en riktig keramisk grill. En broil king är ok, men inte mer. Weber kamado betalar man dessvärre mest för märket. Likaså mer lågbudget kamados som är gjutna i betong, stay away!
Min rekommendation är att hålla sig till de stora erkända typ BGE, primo, kamado Joe. Och som redan påtalat, tveklöst mest Bang for the buck ger kamado joe. Eller om du har sån tur att du kan hitta en masterbuilt?! Det är ombrandad classic kamado Joe
Det bästa rådet, som du verkligen bör följa, är att förvärma ölen. Många gör misstaget att man klär på kycklingen på en kall öl. Dels kyler den då kycklingen inifrån, samt att den inte börjar koka och således förångas inte vilket är det som ger smaken. Så för guds skull, värm ölen innan!!Beer Can Chicken står på tur
Någon som har ett extra bra recept på rub eller generellt gott råd?
Makes sense! Jag hade aldrig tänkt på det utan stoppat in ölen kallt, garanteratDet bästa rådet, som du verkligen bör följa, är att förvärma ölen. Många gör misstaget att man klär på kycklingen på en kall öl. Dels kyler den då kycklingen inifrån, samt att den inte börjar koka och således förångas inte vilket är det som ger smaken. Så för guds skull, värm ölen innan!!
Makes sense! Jag hade aldrig tänkt på det utan stoppat in ölen kallt, garanterat
Är det någon som helst skillnad på själva hållarna till ölen, finns en uppsjö modeller?
Du är inte den enda. De flesta gör det misstaget och imho är skillnaden som natt och dag!Makes sense! Jag hade aldrig tänkt på det utan stoppat in ölen kallt, garanterat
Är det någon som helst skillnad på själva hållarna till ölen, finns en uppsjö modeller?
En ölburk fungerar tillräckligt bra
Är väl skiten på burken som är sådär trevlig?Du är inte den enda. De flesta gör det misstaget och imho är skillnaden som natt och dag!
Angående hållare har @ante_77 redan svarat nedan. En ölburk räcker gott och väl, den står stabilt nog
Vad menar du? Att burken är smutsig? Det går ju faktiskt alldeles utmärkt att diska av den innan man öppnar den. Ungefär som att man kan tvätta av frukt och grönsaker t.ex innan man stoppar dem i munnen.Är väl skiten på burken som är sådär trevlig?
Förmodar det är plast och diverse på utsidan? Har dock inte funderat på det så mycketVad menar du? Att burken är smutsig? Det går ju faktiskt alldeles utmärkt att diska av den innan man öppnar den. Ungefär som att man kan tvätta av frukt och grönsaker t.ex innan man stoppar dem i munnen.
Förmodar det är plast och diverse på utsidan? Har dock inte funderat på det så mycket
Funderar på att skämma bort grillen med en rotesserie. Det nya svarta eller en kul pryl som är rolig första gången och sen samlar damm i nån låda?
Hoppa över och gör Spatchcock om du vill ha ett bättre resultat på fågeln.Beer Can Chicken står på tur
Någon som har ett extra bra recept på rub eller generellt gott råd?
Har faktiskt aldrig reflekterat över det öht! Har heller aldrig märkt att något skulle ha släppt från burken i form av färg, tryck osv.Förmodar det är plast och diverse på utsidan? Har dock inte funderat på det så mycket
+1 på denHoppa över och gör Spatchcock om du vill ha ett bättre resultat på fågeln.
Jag skulle säga att det beror på vad du har för grill!? Back in the days när jag körde enbart på min weber 57:a använde jag rotisseriet relativt mycket och tycker den tillförde en hel del. När jag sen blev med kamado kändes den överflödig. Men kör du på något annat än en kamado skulle jag ändå säga att det är rätt najs. Sen är frågan vad du tänkte köpa och till vilken grill?! Jag köpte Weber original och den kostade ca 1500:- för typ 10 år sen till en 57:a. Hade polare som köpte på typ byggmax, någon ripoff för 57cm. Kostade 399:- och dög precis lika bra som min.Funderar på att skämma bort grillen med en rotesserie. Det nya svarta eller en kul pryl som är rolig första gången och sen samlar damm i nån låda?
Jag skulle säga att det beror på vad du har för grill!? Back in the days när jag körde enbart på min weber 57:a använde jag rotisseriet relativt mycket och tycker den tillförde en hel del. När jag sen blev med kamado kändes den överflödig. Men kör du på något annat än en kamado skulle jag ändå säga att det är rätt najs. Sen är frågan vad du tänkte köpa och till vilken grill?! Jag köpte Weber original och den kostade ca 1500:- för typ 10 år sen till en 57:a. Hade polare som köpte på typ byggmax, någon ripoff för 57cm. Kostade 399:- och dög precis lika bra som min.
Kanske också något att väga in om det är något för dig?! Några hundringar kan ju ändå vara värt att prova lite, närmre 2 lax för något man använder en gång kanske är lite saftigt?!
Äger du en stekpanna i gjutjärn? Om ja, kör med den på 57:an. Jag har stekplatta till min primo. Och när jag kört lite större laddningar och därmed behövt ”stereo” så har jag kört med en av våra gjutjärnspannor i 57:an.Någon som köpt stekplatta till en weber klotgrill 57? Tänkte göra smashburgare. Tips?
Äger tyvärr bara en refflad sådan..Äger du en stekpanna i gjutjärn? Om ja, kör med den på 57:an. Jag har stekplatta till min primo. Och när jag kört lite större laddningar och därmed behövt ”stereo” så har jag kört med en av våra gjutjärnspannor i 57:an.
Vilket skit. Har du någon lokal smed, plåtslagare eller liknande i närheten? Kolla vad de ska ha för att knacka ihop något custom i typ rostfritt, corten eller nåt sånt.Äger tyvärr bara en refflad sådan..
Bara att investera i en, vad steker man annars i?Äger tyvärr bara en refflad sådan..
MEATER+ och en Thermapen så är du klarVad har ni termometer att mäta innertemp med?
Något alternativ till iGrill 2?
MEATER+ och en Thermapen så är du klar
Thermapen.Vad har ni termometer att mäta innertemp med?
Thermapen för snabb direkt avläsning. Maverick för längre körningarVad har ni termometer att mäta innertemp med?
Amazon har mängder. Beror mer på vilken storlek du önskar?Någon som köpt stekplatta till en weber klotgrill 57? Tänkte göra smashburgare. Tips?