• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

Pallar knappt väntan längre, vaknar med frossbrytningar i princip varje natt nu.

Certina-2.jpg
Certina-3.jpg
Certina-4.jpg
 
Denna tråd har jag missat! Mailade Mollstedts från en solstol i Atlanten direkt när jag såg nyheten från Baselworld och beställde en!
 
Schysst ju, får kika runt lite och höra om de börjat levereras. Kan ju vara kul att testa. :)

Ja, även om priset är bra så vill jag nog gärna testa den på armen innan det blir något köp. Tycker fortfarande att det är synd att de inte var trogna originalmåtten, som många redan påpekat i andra trådar så verkar förhoppningsvis trenden med större och större klockor ha stillat sig. Yemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel behålla ursprungsmåtten.

Hur som helst är 43mm inte problemet och den är ju förhållandevis låg med 12,5mm, utan det är lugg till lugg på 52,5mm som kan ställa till det med min handled och det är väldigt mycket hur bandhornen är utformade som kommer göra om det fungerar eller inte.
 
Senast ändrad:
Ja, även om priset är bra så vill jag nog gärna testa den på armen innan det blir något köp. Tycker fortfarande att det är synd att de inte var trogna originalmåtten, som många redan påpekat i andra trådar så verkar förhoppningsvis trenden med större och större klockor ha stillat sig. Yemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel kan behålla ursprungsmåtten.

Hur som helst är 43mm inte problemet och den är ju förhållandevis låg med 12,5mm, utan det är lugg till lugg på 52,5mm som kan ställa till det med min handled och det är väldigt mycket hur bandhornen är utformade som kommer göra om det fungerar eller inte.
Har vi tur gör Certina kanske som tudor och släpper nåt likt BB58 (storleksmässigt) med tanke på vilken succé den klockan blivit.
 
Ja, även om priset är bra så vill jag nog gärna testa den på armen innan det blir något köp. Tycker fortfarande att det är synd att de inte var trogna originalmåtten, som många redan påpekat i andra trådar så verkar förhoppningsvis trenden med större och större klockor ha stillat sig. Yemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel behålla ursprungsmåtten.

Hur som helst är 43mm inte problemet och den är ju förhållandevis låg med 12,5mm, utan det är lugg till lugg på 52,5mm som kan ställa till det med min handled och det är väldigt mycket hur bandhornen är utformade som kommer göra om det fungerar eller inte.
Med testa menade jag köpa. :)
Måtten är nog klockrena för mig, det enda jag stör mig på är urverket.
 
Har vi tur gör Certina kanske som tudor och släpper nåt likt BB58 (storleksmässigt) med tanke på vilken succé den klockan blivit.

Jag tror absolut att det kan komma fler reissues, mycket möjligt redan till nästa Basel. Certina har ju en fin vintagekatalog att plocka från, däremot är det många rejäla modeller och jag tror inte att man ändrar PH200.
 
Tillbaka
Topp