Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okt/ nov hörde jag av mollsteds idag...Är det någon som hört ngt skvaller om (när?) klockan är på gång ut till handlarna?
Har också hört slutet av höstenOkt/ nov hörde jag av mollsteds idag...
Undrar oxåMen Gaah!
När kommer dom?
Kanske plasturverken som är svåra att få till nu när miljökraven är så stränga.Jag har hört att produktionen är försenad och ny leveranstid är i februari 2019...
Hemsk mardröm var det....haha
Så... 43mm... Vad är listpriset?
Schysst ju, får kika runt lite och höra om de börjat levereras. Kan ju vara kul att testa.6.390sek om inget har ändrats sedan i mars.
Schysst ju, får kika runt lite och höra om de börjat levereras. Kan ju vara kul att testa.![]()
Har vi tur gör Certina kanske som tudor och släpper nåt likt BB58 (storleksmässigt) med tanke på vilken succé den klockan blivit.Ja, även om priset är bra så vill jag nog gärna testa den på armen innan det blir något köp. Tycker fortfarande att det är synd att de inte var trogna originalmåtten, som många redan påpekat i andra trådar så verkar förhoppningsvis trenden med större och större klockor ha stillat sig. Yemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel kan behålla ursprungsmåtten.
Hur som helst är 43mm inte problemet och den är ju förhållandevis låg med 12,5mm, utan det är lugg till lugg på 52,5mm som kan ställa till det med min handled och det är väldigt mycket hur bandhornen är utformade som kommer göra om det fungerar eller inte.
Med testa menade jag köpa.Ja, även om priset är bra så vill jag nog gärna testa den på armen innan det blir något köp. Tycker fortfarande att det är synd att de inte var trogna originalmåtten, som många redan påpekat i andra trådar så verkar förhoppningsvis trenden med större och större klockor ha stillat sig. Yemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel behålla ursprungsmåtten.
Hur som helst är 43mm inte problemet och den är ju förhållandevis låg med 12,5mm, utan det är lugg till lugg på 52,5mm som kan ställa till det med min handled och det är väldigt mycket hur bandhornen är utformade som kommer göra om det fungerar eller inte.
Har vi tur gör Certina kanske som tudor och släpper nåt likt BB58 (storleksmässigt) med tanke på vilken succé den klockan blivit.
En välgjord länk hade verkligen inte skadat. Men hade också resulterat i högre prisBara jag som vill ha en länk till den dock?
Bara jag som vill ha en länk till den dock?
Kan jag leva med, Nato med mera gör bara att jag säger nej.En välgjord länk hade verkligen inte skadat. Men hade också resulterat i högre pris
Vad stör dig med urverket?Med testa menade jag köpa.
Måtten är nog klockrena för mig, det enda jag stör mig på är urverket.
Vad stör dig med urverket?
![]()
@Clark Kent Tack för Yema-tipset! Den såg ju riktigt bra ut! Har också undrat över certinans storlekYemas heritage-serie är bra exempel på hur man kan göra moderniseringar men med fördel behålla ursprungsmåtten.
Ok, tack för info. So far ändå en på pappret o bild en mysig klocka. Få se hur den kommer kännas irl![]()
![]()
![]()
https://forums.watchuseek.com/f2/mido-caliber-80-movement-serviceability-lifespan-4332034-2.html
Den saknar även vanlig ruckningsmekanism.