Slutar aldrig glädjas åt hur sjukt snygg den är!Näst sista dagen på semestern. Peacemakern hänger med.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Slutar aldrig glädjas åt hur sjukt snygg den är!Näst sista dagen på semestern. Peacemakern hänger med.
![]()
Jag håller med. Jag är jäkligt imponerad.Slutar aldrig glädjas åt hur sjukt snygg den är!
Den är svinsnygg. Jag älskar boetten.inte fy skam den här heller
![]()
Planerad leverans på onsdag. FedEx levererar dock så förhoppningsvis innan jul.Ingen Nexus som trillat in än?
Härligt, när beställde du din? Jag var bland dom absolut första med beställning på Nexus men har ännu inte fått mitt mejl om slutbetalning ensPlanerad leverans på onsdag. FedEx levererar dock så förhoppningsvis innan jul.
Vad tråkigt när det blir så. Naoki verkar ha fullt upp att få ut beställningarna.Härligt, när beställde du din? Jag var bland dom absolut första med beställning på Nexus men har ännu inte fått mitt mejl om slutbetalning ens![]()
Ingen fara, tror det har att göra med att jag valde NV-02 Aged Steel och de i borstad stål blev QC klara först, Aged Steel är näst på tur men ironiskt nog har jag försökt att ändra min order till NG-02 i 1 månads tid utan respons. Gissar på att mina svar på tidigare mejl tyvärr hamnar i spam foldern eller någotVad tråkigt när det blir så. Naoki verkar ha fullt upp att få ut beställningarna.
Jag beställde i torsdags. Såg att deras dealer Wonderland hade en NG-02 hemma för omedelbar leverans. Eftersom jag tydligen har noll impulskontroll så beställde jag utan att blinka.
Ok. Hade aged steel funnits tillgänglig hade jag troligen slagit till på en sådan. Ruskigt cool.Ingen fara, tror det har att göra med att jag valde NV-02 Aged Steel och de i borstad stål blev QC klara först, Aged Steel är näst på tur men ironiskt nog har jag försökt att ändra min order till NG-02 i 1 månads tid utan respons. Gissar på att mina svar på tidigare mejl tyvärr hamnar i spam foldern eller något![]()
Jag håller med men det nya spännet är så konstigt konstruerat så jag vet med mig att det kommer störa mig något fruktansvärt och då har jag inte möjlighet att hitta ett traditionellt spänne som passar. Tycker definitivt de kunnat skippa den detaljen som skall vara tidsenlig, måste vara sjukt störande att fastna i allt med det spännetOk. Hade aged steel funnits tillgänglig hade jag troligen slagit till på en sådan. Ruskigt cool.
Fantastiskt, väntar min på fredag! Vad glad jag är att jag bytte från Aged Steel, Tycker inte den behandlingen är särskilt beständig och slits ojämnt tyvärrSå där ja. Idag kom den. GG Nexus NG-02. Fantastiskt rolig och annorlunda klocka. Kvaliteten känns riktigt bra och detaljerna är fina.
Som gammalt dykare är det kul med en djupmätare-homage.
Nu blir det till att samla intryck
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men herre jösses vad cool! Grattis till en superfin klocka!Så där ja. Idag kom den. GG Nexus NG-02. Fantastiskt rolig och annorlunda klocka. Kvaliteten känns riktigt bra och detaljerna är fina.
Som gammalt dykare är det kul med en djupmätare-homage.
Nu blir det till att samla intryck
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ok. Vad roligt att du får den så snabbt ändå trots osäkerheten om leverans tidigare . Hoppas du blir nöjdFantastiskt, väntar min på fredag! Vad glad jag är att jag bytte från Aged Steel, Tycker inte den behandlingen är särskilt beständig och slits ojämnt tyvärr![]()
TackarMen herre jösses vad cool! Grattis till en superfin klocka!![]()
Så jäkla snygg!Då hoppar jag in i tråden om GG! La en pre-order på min första GG i veckan på en peacemaker PG-00 med 6497 verketAlltid ångrat att man inte köpte de tidigare versionerna av peacemakern och varit på jakt efter en Panerai-inspirerad klocka så länge nu! Förväntad leverans i sommar kommer uppdatera er med lite WS då
![]()
Oj vad fin!! Vilket urverk har du i den?Kul att den här tråden får lite poster igen!
![]()
Arbetshästen NH35, det bara går och gårOj vad fin!! Vilket urverk har du i den?
Aah håller med! Föredrar seiko över miyota, åtminstone miyotas 8-serieArbetshästen NH35, det bara går och gårUtan sekundvisaren så är det även skönt att slippa en något lägre BPH
Grundaren är väl just kines, och jag har hört att det hela började i replica-svängen, att grundaren jobbade med sådant. De första GG är också väldigt mycket Panerai minus kronskydd. Så historiken är nog inte mycket att hänga i julgranen.Hej'
Den här tråden poppade upp i forumet för mig och en fråga jag då ställde mig efter att ha googlat och hittat ganska lite är har GG ngn historia eller story bakom sig eller är det bara ännu ett microbrand som har upptäckt att man kan beställa allt man vill i Kina tom av hyffsad kvalitet.
Jag har förstått att grundaren är asiat men mycket mer än så hittade jag inte
Mvh
Ola G
Hej! Kul med ännu en som är intresserad av vad jag och många andra anser vara ett av de mer intressanta micromärkena. Deras historia finns beskriven på webbplatsen, gruppogammawatches.com, men i korthet har märket funnits sedan 2013 och kör på en utvecklad form av den klassiska dykarklockan för den italienska flottan. Av de olika micromärken jag testat så ligger Gruppo Gamma i topp, fullt jämförbara med t ex Christopher Ward eller Tag. Grundaren Naoki lägger mycket tid i processen på kvalitetskontroll och det märks. Gruppo Gamma kommer från Singapore och likt flera andra klockmärken därifrån så ligger det mycket stolthet i att ha så mycket produktion som möjligt inom landet. Det vanligaste är att delar tillverkas i Hong Kong även om det inte behöver vara regel. Däremot sker förfining och en del tillverkning även lokalt. Vill man ha mer koll på märket så finns Club Gamma på Facebook, där även grundaren är engagerad.Hej'
Den här tråden poppade upp i forumet för mig och en fråga jag då ställde mig efter att ha googlat och hittat ganska lite är har GG ngn historia eller story bakom sig eller är det bara ännu ett microbrand som har upptäckt att man kan beställa allt man vill i Kina tom av hyffsad kvalitet.
Jag har förstått att grundaren är asiat men mycket mer än så hittade jag inte
Mvh
Ola G
Nja, Singapore. Rätt stor skillnad, inte minst geografiskt men även kulturellt. Att de första modellerna var för lika Panerai är inget man mörkar utan erkänner och har tagit sig vidare ifrån.Grundaren är väl just kines, och jag har hört att det hela började i replica-svängen, att grundaren jobbade med sådant. De första GG är också väldigt mycket Panerai minus kronskydd. Så historiken är nog inte mycket att hänga i julgranen.
Inte riktigt vad jag hört, men okej.Nja, Singapore. Rätt stor skillnad, inte minst geografiskt men även kulturellt. Att de första modellerna var för lika Panerai är inget man mörkar utan erkänner och har tagit sig vidare ifrån.
Nja, Singapore. Rätt stor skillnad, inte minst geografiskt men även kulturellt. Att de första modellerna var för lika Panerai är inget man mörkar utan erkänner och har tagit sig vidare ifrån.
Inte riktigt vad jag hört, men okej.![]()