• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Vår(?)vindar friska nere vid havet.
88DEAA3D-49C4-40CE-8492-B656822084B2.jpeg

Det var det som oroade något när jag beställde. Men till min glädje och delvis förvåning känns det inte farligt. SW500 / Valjoux7750 gör sig påmint med sin närvaro vilket är kul.

1608734053598.png

1608734278664.png

1608734121190.png

.
Min 21:a är 15,2mm hög och på bilden jämförs den med en Sinn 856 som är 11mm hög. För att komma med en fördel med höga klockor så kommer bandhornen och kronan lite högre upp och risken för skav minskar. Mycket nöjd med hur 21:an sitter på handleden.
1609263759614.png

Slutar väl med att man blir tvungen att köpa en Heuer 🤔
Tanken har slagit mig vid flera tillfällen men Starfightern fyller den platsen tillsvidare.
Lite rädd för att en 1550 skulle hamna i lådan istället för att bäras.
Det är väl så din @Jamterik gjort med sin(så har jag iallafall tolkat det)?
Börjar ju bli svårt att hitta delar också enligt Guinand som fortfarande servar en hel del 1550.

Tanken har slagit mig vid flera tillfällen men Starfightern fyller den platsen tillsvidare.
Börjar ju bli svårt att hitta delar också enligt Guinand som fortfarande servar en hel del 1550.
Alltid problem med delar till gamla klockor. Får man tag på en bra och lämnar in till en duktig urmakare för service och sedan bara använda klockan vid speciella tillfällen bör den hålla rätt länge

Stämmer, blir lite nojjig med den klockan, den är så fin att jag är rädd att bära den, hur dumt är inte det?? :)

En helt annan sak, jag fattar mig inte på upplägger på siten, om jag bevakar denna tråd och Sinn så får jag info om nya inlägg på den tråd jag senast besökte, nu kommer jag att se om det skrivs här men inte på Sinn tråden, går jag in och kollar Sinn så slutar det komma aviseringar på denna... något man kan fixa själv?

En helt annan sak, jag fattar mig inte på upplägger på siten, om jag bevakar denna tråd och Sinn så får jag info om nya inlägg på den tråd jag senast besökte, nu kommer jag att se om det skrivs här men inte på Sinn tråden, går jag in och kollar Sinn så slutar det komma aviseringar på denna... något man kan fixa själv?
Märkt samma sak men har ingen lösning 🤷🏼

Du får ställa frågan på tråden om just förbättringar.

Tillbaka
Topp