Jag är med .Vi får ta varsin 10.10.40 eller 14.10.40 nån dag och så lägger vi ut dem på vad gör du och din klocka tråden efter varandra - Guinandligan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är med .Vi får ta varsin 10.10.40 eller 14.10.40 nån dag och så lägger vi ut dem på vad gör du och din klocka tråden efter varandra - Guinandligan.
Vacker-och så praktiskt med tachymeterbezeln.
Skitbra
Kul att vi lyckats hitta tre olika tycker jagSkitbra
Ja, kul att vi köpt olika modeller.Kul att vi lyckats hitta tre olika tycker jag
Sen kommer @Boatman rulla in ännu en 2021.
Vilken tur för den här tråden att @TobiasD sparkadr igång den.
Var nära att lägga en order på ett annat märke men blev tveksam då jag hittade lite mindre positiva omdömen om en reklamation.
På nöjdskalan 1-10 ger jag Guinand en stark 9.
Jag: Titta vilken fin klocka!Vacker-och så praktiskt med tachymeterbezeln.
Fick den godkänt hemma också?
Du verkar ha en väldig klok hustru.Jag: Titta vilken fin klocka!
Fru: Ja. Är du nöjd?
Jag: Ja verkligen!
Fru: Då kan du ju sälja någon annan....
Då har man ju inte hajjat nånting!!
Har han gjort någon prisjustering eller ändrat annonsen något?
Jaha, då ligger den ute igen och retar mig. Han kunden ju ha sålt den till någon som jag kunde ha en bra dialog med....
Jag får inte detta till en 40.50.07L och inte någon annan ref heller. Alla tre subdialvisare och centrumvisaren röda så säkert en modifierad sådan. Men riktigt fin.
Jaha, då ligger den ute igen och retar mig. Han kunden ju ha sålt den till någon som jag kunde ha en bra dialog med....
God jul på er!Jag får inte detta till en 40.50.07L och inte någon annan ref heller. Alla tre subdialvisare och centrumvisaren röda så säkert en modifierad sådan. Men riktigt fin.
Bild från Guinands hemsida.
Så kan det ju vara. Sen vet vi ju att Guinand inte har några problem att göra specialare om det inte är allt för tokiga. De skulle endast ha 50E extra för att göra en specialgravering av rotorn. Det blev inget men det berodde inte på priset iaf.God jul på er!
Kan det vara så att de ändrade modeller och beteckningar när de återuppstod?
hittade det här, tyvärr gick det inte att öppna catawiki
Finns en som heter FR, Men den har bara två röda småvisare. Så ja, verkar vara en modd. Snygg iaf!Jag får inte detta till en 40.50.07L och inte någon annan ref heller. Alla tre subdialvisare och centrumvisaren röda så säkert en modifierad sådan. Men riktigt fin.
Bild från Guinands hemsida.
Nope!Har han gjort någon prisjustering eller ändrat annonsen något?
Det är tomtenissarna som förundrat spejjar på din fina klocka "vad är det där". Det är en Starfigther Pilot Rodium svarar tomtefar med ett starkt begär i rösten.Något vitt på taket?
Jag håller med @Bezelman https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-3642223Hah, bar klockan på länk en vecka i lumpen innan jag fick mitt MN-strap. Ser redan mer använd ut än min Tudor-länk jag haft i 1,5 år.
Jag gillar stuket dock. Och som tur är, så är H-länken inte så värst dyr att köpa. Skulle kunna ha en finlänk och en ”beater-länk” som @Clark Kent föreslog.
Tror @R.Capac gjorde samma spaning före jul och ingen hittade förklaringen?Det har ju kommit en ny "serie" i serie 40 som kallas Flieger Chronograf (fyra varianter). Har någon en susning vad som motiverar 330E i prisskillnad mellan nedan 40.50.03 vs Flieger Chrono trots liknande spec? Länk till Serie 40
Du har helt rätt. Fick för mig att det var via ett pm. Men nu har väl trådföljarna dubblerats så nu kommer säkert svaret.Tror @R.Capac gjorde samma spaning före jul och ingen hittade förklaringen?
Det är det ju. SW500 vs SW510. Visst är det SW510 i din @Dr. D ?Har det något med att det är ett annat urverk
jappDet är det ju. SW500 vs SW510. Visst är det SW510 i din @Dr. D ?
Det kallar jag utredning. Då vet vi skilladen. Och sw510 är troligtvis även dyrare?Så skillnaderna är;
Sw500 eller SW510
25 juveler - 27
Glucydur balance wheel - Glucydur chronometer balance wheel
Det verkar så?Det kallar jag utredning. Då vet vi skilladen. Och sw510 är troligtvis även dyrare?
Sen har man traditionellt ansett att ju fler juveler desto finare och dyrare. Har hört något i stil med att klocktillverkarna förr kastade in urverk med en massa juveler bara för att höja prestigen utan att dessa urverk egentligen var bättre. Men att detta sedan reglerades på något sätt.Det verkar så?
Sen kostar balanshjulet säkert det dubbla.
Kan ju inget om olika verk men undrar lite varför mitt skulle vara dyrare än ditt?
Jag har ingen datumskiva och om jag förstått det rätt, ingen dold datumskiva.