• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guinand

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tror de luras.
Sitter väl nån Quartz i dem 🥸
Snart uppe i en månad.
8DE50FAA-CC4D-4904-989C-991E8D6F4BC9.jpeg
Sitter något Grand Seiko 9F Superkvartsverk i den där du!
 

Boatman

Cartier
Fick svar från Petra på Guinand ang länken:

Due to the relatively low demand for metall straps for this model series we do not produce one. Sorry for that.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Oh my, det där var tajt elva. Bra bra bra. Men allvar varför ska jag ha denna istället för 103 ST ?
Jag behöver veta.
Snyggare och tunnare såg jag nu. Ok.
Jag har ju själv tre Sinn(756, 856B, UX) och hade sneglat rätt länge på 103:an, särskilt 103 Diapal.
Efter alldeles för mycket tid för surfa runt på klockforum som detta landade jag på både Damasko och Guinands hemsidor som bägge har gemensam historik med Helmut Sinn/Sinn spezialuhren.
Efter @TobiasD bröt isen så beställdes den modell som jag fastnat för.
Mer än nöjd så här efter en månad.
Enda anledningen till att inte köpa är väl att den är svårfotograferad 😃
3B9A7D95-E0FA-4B79-8EEA-BA8E2B686824.jpeg
EC937963-756A-47A1-AEB1-698969941263.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag har ju själv tre Sinn(756, 856B, UX) och hade sneglat rätt länge på 103:an, särskilt 103 Diapal.
Efter alldeles för mycket tid för surfa runt på klockforum som detta landade jag på både Damasko och Guinands hemsidor som bägge har gemensam historik med Helmut Sinn/Sinn spezialuhren.
Efter @TobiasD bröt isen så beställdes den modell som jag fastnat för.
Mer än nöjd så här efter en månad.
Enda anledningen till att inte köpa är väl att den är svårfotograferad 😃
3B9A7D95-E0FA-4B79-8EEA-BA8E2B686824.jpeg
EC937963-756A-47A1-AEB1-698969941263.jpeg
Jag fattar. Hur känner du för loggan?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag fattar. Hur känner du för loggan?
Som en "fransk parfym" :woot:
Men sen jag förstod att det är en flygplansvinge i profil så känns den mycket bättre och förstärker deras flyghistoria.
De har ju servat Heuer 1550 rätt länge och har ju haft en hel del sköna flygare i sortimentet.
Om jag förstått det rätt så satt Helmut själv och servade gamla Heuer efter han köpte bolaget i mitten av 90-talet.

 
Senast ändrad:
Som en "fransk parfym" :woot:
Men sen jag förstod att det är en flygplansvinge i profil så känns den mycket bättre och förstärker deras flyghistoria.
De har ju servat Heuer 1550 rätt länge.
Om jag förstått det rätt så gjorde Helmut det själv efter han köpte bolaget i mitten av 90-talet.
Jamen va bra. Nu vart den plötsligt fulsnygg. Jag är ju lite svag för Sinn loggan ovanför datumfönstret dock.
 
Topp