• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Guinand

Boatman

Cartier
Vad tycker vi om ett sharkmesh đŸ€”

8A5F720F-BCDC-44C4-BE4D-471EF07D8496.jpeg


Edit:
Efter att ha burit den med sharkmesh en dag Àr jag inte helt övertygad om att jag gillar denna konfigurationen. Jag skall dÀremot försöka hitta en annan typ av lÀnk och prova om det blir bÀttre.
 
Senast Àndrad:

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Oh my, det dÀr var tajt elva. Bra bra bra. Men allvar varför ska jag ha denna istÀllet för 103 ST ?
Jag behöver veta.
Snyggare och tunnare sÄg jag nu. Ok.
Utan att ha sett Guinand "in the flesh" men haft nÄgra Sinn sÄ mÄste jag sÀga att frÄn alla bilder jag sett och beskrivning av hur dom agerar i justering av verket och liknande sÄ verkar dom helt enkelt hÄlla en högre nivÄ pÄ utförande.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Testade att krÀnga pÄ Sinns H-lÀnk pÄ Starfightern frÄn min UX. Funkade ju rÀtt bra - lite annorlunda rundning vid hornen och sen kulören lite gulare.
Inga problem alls att fÄ dit pinnarna.
A6D4C92E-7E1F-4283-9DF3-90D04164422F.jpeg
51A8E838-4046-4D51-9735-CB96D0668CF7.jpeg
15EF0148-BF68-4E67-91A7-022AA48F34EC.jpeg
 

Boatman

Cartier
Testade att krÀnga pÄ Sinns H-lÀnk pÄ Starfightern frÄn min UX. Funkade ju rÀtt bra - lite annorlunda rundning vid hornen och sen kulören lite gulare.
Inga problem alls att fÄ dit pinnarna.
A6D4C92E-7E1F-4283-9DF3-90D04164422F.jpeg
51A8E838-4046-4D51-9735-CB96D0668CF7.jpeg
15EF0148-BF68-4E67-91A7-022AA48F34EC.jpeg
Ser mycket bÀttre ut Àn med meshlÀnken jag testade. FÄr nog bli nÄgot sÄdant för mig ocksÄ. Har du nÄgot förslag var man kan hitta nÄgon lÀmplig lÀnk. Nu Àr ju mitt case polerat sÄ fÄr bli nÄgon form av kombination tÀnker jag.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ser mycket bÀttre ut Àn med meshlÀnken jag testade. FÄr nog bli nÄgot sÄdant för mig ocksÄ. Har du nÄgot förslag var man kan hitta nÄgon lÀmplig lÀnk. Nu Àr ju mitt case polerat sÄ fÄr bli nÄgon form av kombination tÀnker jag.
TyvÀrr inga förslag- mejlade Àven bilderna till Petra och bad om tips!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
@TobiasD gjorde nÄgra prisjÀmförelser tidigare i trÄden.
Det Àr ett litet företag som producerar mindre Àn 1000 klockor/Är.
SÄ de Àr ju inte lika innovativa som Sinn men de klockor de fokuserat sig pÄ hÄller en hög klass tycker jag.
Skönt att de Àven har 40 serien i höger och vÀnster utförande som std!
Tycker bÀgge aktörerna visar pÄ att tyskt klockmakeri Àr nÄgot som fler borde titta pÄ.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Big mistake...
Guinand har ju inga hÄl och sÄ verkar pinnarna som satt pÄ UX vara lite för lÄnga??
SĂ„ nu fĂ„r jag inte loss lĂ€nken 😰
NĂ„n som har tips?
4A8CD072-BA43-4008-9C04-6810CBAB73A7.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag tycker det ser ut som att du fÄr in ett bra lÀnkverktyg (Typ Bergeon) i den lilla glipan ÀndÄ?
Jag har en Bergeron, tyvÀrr Àr det "hylsan" du ser och inte stiftet med kant..nÀstan som ett fast stift.
Tog tyvÀrr stiften som satt pÄ UX och dÀr finns det ju hÄl pÄ utsidan av bandhornen.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Byta band pÄ den hÀr rackarn höll ju pÄ att gÄ galet sist sÄ köpte ett lÀder med quickrelease pinnar av @Feskarn.
Funkar ju hur bra som helst.
Drog pĂ„ lite olja pĂ„ bandet och fick till en rĂ€tt bra fĂ€rg pĂ„ det tycker jag 🙂
52F61B6A-0F34-4652-8ADA-EF5394E0FEC2.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Dock inget pÄ hemsidan Àn.
Medan jag letade tittade jag pÄ 361.
Finns en intressant text om hur lÀngesen de började arbeta med Sinn; och om jag lÀser rÀtt var det 1974;


"The new pilot watch“ 1974
With the 361, we return to the beginnings of Guinand's and Helmut Sinn's cooperation at Guinand - this watch marks the start of a 50-year collaboration in the construction of pilot's watches. Uncompromisingly reduced and highly functional. At that time constructed under the specification "For any height and up to a water pressure of 200 m" - and this also applies to the reissue - vacuum safe up to 11,000 meters altitude and pressure resistant up to 20 bar.
For the reissue of this model which was also known as Model 102 B, we consulted with collectors and connoisseurs in advance to be able to work out the right balance between history and practicality. This is how the new edition of the 361 presents itself with its contemporary automatic movement and sapphire crystal, and at the same time traditionally as Bi-Compax with a deep black glossy dial and solid stainless steel back."



1611742978024.png
 
Topp