• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Guinand

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nya GMT och förebilden ref 255.
289E5FEB-9FB3-4E33-A938-C3618CDFC477.jpeg
9F971746-89E2-4FFA-8D05-7FC31581FEFD.jpeg
Snyggt.
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
Hej Sinn-tokiga alike,

Jag fyllde nyligen 30 år och har tänkt att unna mig en premiumklocka. Jag har googlat fliegers å det vilda senaste månaden och har kommit fram till att 20k är min budget. Det började med ett starkt sug efter en Sinn 856B med typ B flieger-looken, men nu lutar jag kanske åt att jag vill ha något mer universellt.

x856_B-Uhr.jpg.pagespeed.ic.17IDj3uJWR.jpg


Nästa spår jag snöade in på var en Sinn 356 med tanke på storleken, vilket är bra med mina väldigt modesta handleder (15cm), men har nog kommit fram till att jag tycker den är lite dyr och tråkig. Så nästa flygare jag landade på (no pun intended) var Guinand Model 40.50.10 (sandblästrad). Vad tycker ni här i tråden som äger Guinand Model 40 (antar att ni hänger här allihopa också)?

40_dial-3.jpg


Sista spåret jag snöat in på är en Sinn 105 St Sa UTC vilken jag tycker ligger bra i pris kontra till vad man får samt lite lägre service-kostnad (jag hade tänkt behålla denna klockan länge). Jag gillar att den verkligen är 100% GADA, med en korsning av dykarklocka, sportklocka och med ett tydligt flygar-DNA. Jag har försökt kolla här i tråden och det verkar inte som någon av er äger en 105:a ännu, vilket dessutom gör att det vore lite fräckt att vara först.

Sinn-105-07.jpg


Vad tycker ni? :angel:

Korspostar till er.
Vad tycker ni om era Guinand? Har även kollat på Flieger Chrono GMT, men skulle föredra en matt boett.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Korspostar till er.
Vad tycker ni om era Guinand? Har även kollat på Flieger Chrono GMT, men skulle föredra en matt boett.
Upp
Korspostar till er.
Vad tycker ni om era Guinand? Har även kollat på Flieger Chrono GMT, men skulle föredra en matt boett.
Hehe, Vi är samma klockmuppar i den här tråden.
Men den korta varianten; - Helnöjd!
Klockan och själva inköpet får fem rattar av fem.
Upplever Mathias och Peta som lyhörda så lyssna med dem vad de kan hitta på.
Kostar säkert lite extra och tar längre tid men kanske är värt det?

Det jag skulle önska är en länk i 22mm, fler färger på läderbandet jag och @Boatman har- grymt skönt.

Annars kan jag rekommendera Starfighhtern, finns ju med vit eller gulaktig lume.
 

Boatman

Cartier
Helskönt!
Köpte du bara lappen??

Wooo - kollade in hemsidan, fanns ju mycket kul där. Blev med moms och tullavgifter eller hur?

Blev riktigt bra, helnöjd.
Har inte haft bund tidigare så en ny upplevelse, riktigt behagligt faktiskt.
Beställde bara plattan då det var första gången jag handlade av dem, mest för att kolla kvalitet mm.
Kvalitet och leveransen var det absolut inget fel på så blir garanterat fler köp från dem.
Väldigt mjukt och följsamt, precis som originalbandet på klockan.
Tillverkning och leverans fram till dörren med DHL på tre dagar.
Har ännu inte fått betala tull och moms. Vet inte om DHL fakturerar i efterhand 🤔

7950A353-DF9A-4226-8660-617E5C85C458.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Blev riktigt bra, helnöjd.
Har inte haft bund tidigare så en ny upplevelse, riktigt behagligt faktiskt.
Beställde bara plattan då det var första gången jag handlade av dem, mest för att kolla kvalitet mm.
Kvalitet och leveransen var det absolut inget fel på så blir garanterat fler köp från dem.
Väldigt mjukt och följsamt, precis som originalbandet på klockan.
Tillverkning och leverans fram till dörren med DHL på tre dagar.
Har ännu inte fått betala tull och moms. Vet inte om DHL fakturerar i efterhand 🤔

7950A353-DF9A-4226-8660-617E5C85C458.jpeg
ser ju hur bra ut som helst - glöm inte att visa upp i bundtråden :pompus:
Måste ju köpa en ny till min! Den jag köpte funkar bra på 856B men var lite för liten till Starfightern- hm kom på en sak till faktiskt som jag skulle önskat mig; Ett
Jag har också beställt en lapp :). Får bli en sådan med cremevita stygn till 856B och Typoonlädret från Rios1931.

1614247552725.png
iiiihh! haha de kommer ju undra vad som händer i Sverige när alla börjar beställa lappar!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
ser ju hur bra ut som helst - glöm inte att visa upp i bundtråden :pompus:
Måste ju köpa en ny till min! Den jag köpte funkar bra på 856B men var lite för liten till Starfightern- hm kom på en sak till faktiskt som jag skulle önskat mig; Ett

iiiihh! haha de kommer ju undra vad som händer i Sverige när alla börjar besälla lappar!
Ja en sån brun lapp med bruna stygn till ditt Landsberg 😍. Vi följer inte trender vi skapar dom:).

1614248376610.png
 

Herr Nilsson

Omega
2-Faktor
Hej på er! Jag fyller år om några månader och då jag fyller jämnt tänkte jag unna mig en lite finare present. Jag har suktat efter en kronograf med vissa specs. Den ska inte vara för stor ca 40-41 mm, ha Tachymeter samt vara vattentät då den kan hänga med på diverse äventyr. Då hittade jag detta märke och bestämde mig för att en sådan får det bli!
Jag har några frågor till er som handlat därifrån.
1. Vad jag förstått så skickar Guinand klockarna via UPS, är det någon som vet om det går att välja andra alternativ? För jag har ett jobb där jag inte kan vänta på ett bud samt att närmsta UPS-ställe ligger ca 5 mil ifrån där jag bor.
2. På ett ungefär hur lång tid tar det att få klockan? Det står att den är tillgänglig inom 4 veckor. Tänkte bara så man kan matcha in det så den kommer lagom till födelsedagen. :D

Klockan det lutar åt är denna https://www.guinand-uhren.de/series-60/serie-60.html
Frågorna jag ställer kanske redan har tagits upp. Skummade igenom tråden idag, så kanske missade.
Hade varit väldigt tacksam för svar :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Hej på er! Jag fyller år om några månader och då jag fyller jämnt tänkte jag unna mig en lite finare present. Jag har suktat efter en kronograf med vissa specs. Den ska inte vara för stor ca 40-41 mm, ha Tachymeter samt vara vattentät då den kan hänga med på diverse äventyr. Då hittade jag detta märke och bestämde mig för att en sådan får det bli!
Jag har några frågor till er som handlat därifrån.
1. Vad jag förstått så skickar Guinand klockarna via UPS, är det någon som vet om det går att välja andra alternativ? För jag har ett jobb där jag inte kan vänta på ett bud samt att närmsta UPS-ställe ligger ca 5 mil ifrån där jag bor.
2. På ett ungefär hur lång tid tar det att få klockan? Det står att den är tillgänglig inom 4 veckor. Tänkte bara så man kan matcha in det så den kommer lagom till födelsedagen. :D

Klockan det lutar åt är denna https://www.guinand-uhren.de/series-60/serie-60.html
Frågorna jag ställer kanske redan har tagits upp. Skummade igenom tråden idag, så kanske missade.
Hade varit väldigt tacksam för svar :)
Kul, fin present!
Jag skulle mejla dem och fråga.
De är bra på att svara.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Hej på er! Jag fyller år om några månader och då jag fyller jämnt tänkte jag unna mig en lite finare present. Jag har suktat efter en kronograf med vissa specs. Den ska inte vara för stor ca 40-41 mm, ha Tachymeter samt vara vattentät då den kan hänga med på diverse äventyr. Då hittade jag detta märke och bestämde mig för att en sådan får det bli!
Jag har några frågor till er som handlat därifrån.
1. Vad jag förstått så skickar Guinand klockarna via UPS, är det någon som vet om det går att välja andra alternativ? För jag har ett jobb där jag inte kan vänta på ett bud samt att närmsta UPS-ställe ligger ca 5 mil ifrån där jag bor.
2. På ett ungefär hur lång tid tar det att få klockan? Det står att den är tillgänglig inom 4 veckor. Tänkte bara så man kan matcha in det så den kommer lagom till födelsedagen. :D

Klockan det lutar åt är denna https://www.guinand-uhren.de/series-60/serie-60.html
Frågorna jag ställer kanske redan har tagits upp. Skummade igenom tråden idag, så kanske missade.
Hade varit väldigt tacksam för svar :)
Svarar också:). Jag valde Guinand som jubileumsklocka. Jag har inte UPS alls inom rimligt avstånd men dom hade någon samarbetspartner som körde ut. Jag beställde med hemleverans ska tilläggas vilket inte var aktuellt för dig. Upplever att dom är bra på hålla de tider de lovar. Dom tog kontakt med mig för att fråga om det var ok att urmakaren hade den 5 dagar till då han ville justera den ytterligare :). Den går sjukt bra ska tilläggas.

Bästa svar får du genom att maila eller varför inte ringa. Petra som ofta tar emot samtal är bra på engelska, mycket trevlig och kan svara på de flesta frågor.
Tunt svar kanske men kontentan är att de är väldigt bra att ha att göra med och resonera med så jag är övertygad att ni kommer överens om något bra.

1614355833101.png
 

Herr Nilsson

Omega
2-Faktor
Kul, fin present!
Jag skulle mejla dem och fråga.
De är bra på att svara.
Svarar också:). Jag valde Guinand som jubileumsklocka. Jag har inte UPS alls inom rimligt avstånd men dom hade någon samarbetspartner som körde ut. Jag beställde med hemleverans ska tilläggas vilket inte var aktuellt för dig. Upplever att dom är bra på hålla de tider de lovar. Dom tog kontakt med mig för att fråga om det var ok att urmakaren hade den 5 dagar till då han ville justera den ytterligare :). Den går sjukt bra ska tilläggas.

Bästa svar får du genom att maila eller varför inte ringa. Petra som ofta tar emot samtal är bra på engelska, mycket trevlig och kan svara på de flesta frågor.
Tunt svar kanske men kontentan är att de är väldigt bra att ha att göra med och resonera med så jag är övertygad att ni kommer överens om något bra.

1614355833101.png
Tack så mycket för svar! Jag tar och mailar och kollar! Hemleverans skulle kunna fungera om det sker på eftermiddag/kväll.
klockan på bilden var också riktigt schysst! Är det den på 38mm? :)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor

1614332705659.png


Tror ingen Guinand är med i OWGMARCH:rolleyes:. Ännu......
 

Dr. D

Patek
2-Faktor

1614332705659.png


Tror ingen Guinand är med i OWGMARCH:rolleyes:. Ännu......
ingen av oss hann anmäla oss i tid - kör en egen owg med starfightern :)
 
Topp