Det hade varit kul om Guinandmaffian hade dominerat OWGMARCH-trådeningen av oss hann anmäla oss i tid - kör en egen owg med starfightern![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det hade varit kul om Guinandmaffian hade dominerat OWGMARCH-trådeningen av oss hann anmäla oss i tid - kör en egen owg med starfightern![]()
Tänk va bra den kommer bli med lappen från SingaporeDet hade varit kul om Guinandmaffian hade dominerat OWGMARCH-tråden. Tror många hade fått upp ögonen för din Starfighter som är en av de klockor jag håller absolut högst på detta forum.
Tror våra lappar hänger i flygplatsbaren i Singapore och snackar skit just nu och väntar på avgång mot SverigeTänk va bra den kommer bli med lappen från Singapore![]()
Ajajaj Batman ser allt!!Fick till en bra bild som visar tavlan i solljus
![]()
Fast det där är gamla bilder - från Februari eller hur @TobiasD ?Ajajaj Batman ser allt!!
Det där går ingen på!Fast det där är gamla bilder - från Februari eller hur @TobiasD ?
haha ja du visade det med att få respass på OWGSatan vad bra den här är alltså
![]()
På denna bilden ser den nästan ut som den vanliga Starfightern. Du har väl inte skaffat en till
Haha - näpp men fick in lite sol på den.På denna bilden ser den nästan ut som den vanliga Starfightern. Du har väl inte skaffat en till?
I flygplatsbaren.Var är lappen?
Ja, alltså bundlappen från Singapore, inte den läskiga OWG läderlappen.![]()
Jäkla Alkis!I flygplatsbaren.
Vem kunde ana...Jäkla Alkis!
Undra när fler upptäcker Guinand och de börjar ta betalt för kvaliten också.
Finns ju en chans/risk.Undra när fler upptäcker Guinand och de börjar ta betalt för kvaliten också.
Kör!! En av det finare Guinander. Den finaste har du ju redanPlötsligt har jag börjat gilla pandor
Finns en risk att det kan bli ett tryck på köp på den här nån dag i framtiden.
Petra meddelade att de kan göra den i satinerad och även helsatinera en h-länk.
Det är just det jag gillar;
De verkar kunna justera lite efter kundens önskningar.
Rätt kul att kronan på 361 inte är skyddad.
Den kostar idag 1929€ och för ett år sedan 1889€
En höjning på ca 2%
![]()
Historien bakom:Kör!! En av det finare Guinander. Den finaste har du ju redan.
Från texten:Historien bakom:
![]()
Flieger Friday: Guinand 361 Pilot Chronograph
The Guinand Series 40 is a classic among modern aviation chronographs. The design is based on the brand’s predecessor models (Guinand ref. 361, Sinn 102b) and the classic design of the early Heuer pilot chronographs, adapted to the current requirements of today.In the early sixties Guinand...www.watchuseek.com
Kom ihåg. Skatteåterbäring och snuspengar får INTE gå till renovering. Bara klockor.@perhog
Plötsligt har jag börjat gilla pandor
Finns en risk att det kan bli ett tryck på köp på den här nån dag i framtiden.
Petra meddelade att de kan göra den i satinerad och även helsatinera en h-länk.
Det är just det jag gillar;
De verkar kunna justera lite efter kundens önskningar.
Rätt kul att kronan på 361 inte är skyddad.
Den kostar idag 1929€ och för ett år sedan 1889€
En höjning på ca 2%
![]()
Han var överallt och vem som kopierade vad är enligt Guinands VD svårt att hålla koll på då historierna kring Helmut Sinn är så många.Från texten:
"In 1974 Helmut Sinn cooperated with Guinand to create classic Sinn 102 B pilot chronograph which was based on the Swiss Guinand 361 model."
Så Guinand 361 låg bakom Sinn 102B. Den innovativa småtjuven Helmut ligger bakom många succéer.