• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Alltid svårt att återge på foto men jag är väldigt nöjd med kulören. Helt rätt.
7E37C25A-FE4D-4DEA-B2AC-CEA37B51986D.jpeg

Senast ändrad:
Skulle ju inte skriva det här egentligen, men kan inte hålla mig.
Måste säga att jag blivit sugen på en sån där pilotkronograf som du har @Dr. D
Den är väldans tjusig.
...men det är ju lite halvtaskig fart i den här tråden, troligen beroende på att det är för få klockor på forumet.
Så hur blir det fler? Genom ett gruppköp kanske?

Jag har ju roddat sånt förr, så jag ställde igår frågan till Guinand om de kan vara intresserade av ett liknande upplägg.
Har inte fått något svar än, så kan inte svara på deras inställning. Men utifrån det jag sett tidigare så har de svarat rätt snabbt på mejl?
Kanske kan det vara så att det inte var alldeles lätt att bara svara nej. Eller så har ingen läst än.
Ja, vi får väl se.
Men om de är positiva så tänkte jag ställa frågan mer publikt, i en egen tråd. Men inte förrän då. Så lite så här halvt dolt, vad säger ni som hänger här, skulle nu kunna tänka er att hänga på ett potentiellt gruppköp? Jag förutsätter att någon form av rabatt är aktuell för att det ska bli nåt.
OBS! Jag har varken fått positivt besked eller någon som helst tanke om ev rabatt. Så dit har vi alltså inte kommit än.
Men rent hypotetiskt, skulle du som läser inlägget vara seriöst intresserad?

Den är väldans tjusig.
...men det är ju lite halvtaskig fart i den här tråden, troligen beroende på att det är för få klockor på forumet.

Jag har ju roddat sånt förr, så jag ställde igår frågan till Guinand om de kan vara intresserade av ett liknande upplägg.
Har inte fått något svar än, så kan inte svara på deras inställning. Men utifrån det jag sett tidigare så har de svarat rätt snabbt på mejl?
Kanske kan det vara så att det inte var alldeles lätt att bara svara nej. Eller så har ingen läst än.
Ja, vi får väl se.
Men om de är positiva så tänkte jag ställa frågan mer publikt, i en egen tråd. Men inte förrän då. Så lite så här halvt dolt, vad säger ni som hänger här, skulle nu kunna tänka er att hänga på ett potentiellt gruppköp? Jag förutsätter att någon form av rabatt är aktuell för att det ska bli nåt.
OBS! Jag har varken fått positivt besked eller någon som helst tanke om ev rabatt. Så dit har vi alltså inte kommit än.
Tror vi är fem!

Jag tror du inte kommer få ett positivt svar.
Guinand är en väldigt liten tillverkare, gör runt 1000 klockor/år.
De har inga A.D och säljer bara direkt till kund.
Vet att några AD i USA vill ta hand om deras fsg i där men de vill inte avvika från direktförsäljning till kund.
Jag är för tillfället nöjd med mina två.

Tror vi är fem!

Jag tror du inte kommer få ett positivt svar.
Guinand är en väldigt liten tillverkare, gör runt 1000 klockor/år.
De har inga A.D och säljer bara direkt till kund.
Vet att några AD i USA vill ta hand om deras fsg i där men de vill inte avvika från direktförsäljning till kund.
Jag är för tillfället nöjd med mina två.
Ah, okej det var än jag visste.
Då får vi se om det blir nåt gensvar då. Tack för svaret också!

Den är väldans tjusig.

Ja, vi får väl se.
Om de är positivt inställda till detta så är jag intresserad.

Den är väldans tjusig.

Ja, vi får väl se.
Har tittat åt en Starfighter 2 men intresset har legat i dvala ett tag. Så skulle inte säga seriöst intresserat men kan bli. Följer med spänning.
Bild på 21an på rally.
20220224_081100 (1).jpg

Om du skulle jämföra känsla, upplevd kvalitet, tyngd mm mellan Guinand och Sinn, hur skulle du uttrycka dig då?
Oj, svår fråga.
De modeller jag har är så olika.
756, 856B och UX är ju rätt tooliga.

Starfightern är väl mest lik i känslan, matt grå metall, inget tjafs.

GMT är nästan för "fin" för mig.
Glad att jag fick den med satinerad boett, länk.

Det jag saknar från Sinn på mina Guinand är främst två saker;
1. Plant glas och AR på båda sidor av glaset.
2. luggar med hål.

Deverkligen gillar med dem är;
1. Bezel utan hack, så jäkla skönt. Fler borde ha det.
2. Länken är bättre och snyggare. Dock ingen microjust.

Generellt är de nog mer prisvärda om jag jämför specen. Tror @TobiasD gjort det tidigare i tråden.
Sen är det mer personligt att beställa/köpa från dem då det är ett litet företag.
Finns ju en baksida också då de inte är snabba på att svara ibland om de har mycket att göra.

De håller tiden bra, det gör mina Sinn med 😊

Oj, svår fråga.
De modeller jag har är så olika.
756, 856B och UX är ju rätt tooliga.

Starfightern är väl mest lik i känslan, matt grå metall, inget tjafs.

GMT är nästan för "fin" för mig.
Glad att jag fick den med satinerad boett, länk.

Det jag saknar från Sinn på mina Guinand är främst två saker;
1. Plant glas och AR på båda sidor av glaset.
2. luggar med hål.

Deverkligen gillar med dem är;
1. Bezel utan hack, så jäkla skönt. Fler borde ha det.
2. Länken är bättre och snyggare. Dock ingen microjust.

Generellt är de nog mer prisvärda om jag jämför specen. Tror @TobiasD gjort det tidigare i tråden.
Sen är det mer personligt att beställa/köpa från dem då det är ett litet företag.
Finns ju en baksida också då de inte är snabba på att svara ibland om de har mycket att göra.

De håller tiden bra, det gör mina Sinn med 😊
Fattar jag rätt om G har kupat glas alltså, och saknar AR på utsidan(?)?
Ja, länken ser lockande ut måste jag säga.
Känns som man får förhållandevis mycket för sina pengar.

Har svårt att släppa Guinand och deras starfighter. Önskar att den mindre ver.2 kom med samma visare som 1. Frågan är om man ska se med Guinand ifall ver 2 går att få med old radium? 🤔 Tycker den saknar lite färg. Blir lite väl mycket vitt.

såg förövrigt att Sinn 358 länken satt som en smäck på ver1. @Dr. D kanske ngt för dig? :)
27FE4C92-968D-404E-8FD2-AD1038C16747.jpeg

Tillbaka
Topp