• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

1E027931-E20C-4897-88D1-73067F424DF1.jpeg

Har nästa helt gått över till läder - länken är fin men hittar man rätt läder så är det överlägset tycker jag.
DFDCBA74-D7BE-4F0F-AEDF-5E53C8D4B7D8.jpeg
Läder är bekvämt, drar inte hårstrån, och formar sig bättre på handleden än länk. Men själv tycker jag ändå att länken är absolut snyggast på min modell.

Just detta blåa lädret är jag dock väldigt nöjd med. Passar perfekt med blåa tavlan.

Nyheter på G
Ryktena säger att det kommer några stycken under året.
Den första kommer i Mars och ska jag spekulera i vad så satsar de vidare på samma härdning av boetten som HS106.
Sen Tri Compax 3, 6, 9 placering
Visare och boett som Pilot Crono 42/HS106 och siffror som på Flieger chrono.
Jag tror att den kommer släppas strax före Time to Watches i Genève - 28 mars till 1 april 2023.

4775421-0b4c244eaf437f56046bf47aded8cc13.jpg

Nyheter på G
Ryktena säger att det kommer några stycken under året.
Den första kommer i Mars och ska jag spekulera i vad så satsar de vidare på samma härdning av boetten som HS106.
Sen Tri Compax 3, 6, 9 placering
Visare och boett som Pilot Crono 42/HS106 och siffror som på Flieger chrono.
Jag tror att den kommer släppas strax före Time to Watches i Genève - 28 mars till 1 april 2023.

4775421-0b4c244eaf437f56046bf47aded8cc13.jpg
Visas nästa lördag!

Snyggt! Ser ut att vara mediumlängd till GMT och large till Starfightern? Båda Guinands variant? Vilken längd föredrar du för dina.... 188mm?
Båda är Di-Modell och gmt ser längre ut på bilden. Skulle nog säga att normallängden från Guinand passar bäst. Orginalet som jag har på Starfightern är i det längsta laget.
Fattar faktiskt inte varför de inte justerar längden - alla tycker ju det är för långt 😂

Tillbaka
Topp