• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Agree :)
CB4E86D7-AA90-4314-A842-316A74BBD469.jpeg
Den kombon regerar! Har jag sagt det förut...

Ber om överseende då detta är mitt första inlägg.

I vilket fall går jag i tankar att handla klocka och har sprungit på Guinand, www.guinand-uhren.de.
Jag fastnade för deras serie 40 som enligt mitt personliga tycke är ett både snyggare och tunnare alternativ till Sinn 103.
Dessutom är den något billigare. Av vad jag kunnat läsa mig till har Helmut Sinn tidigare haft med Guinand att göra och att kvalitén ska vara, eller iallafall ha varit motsvarande Sinns.

Finns det någon här som har erfarenheter eller annan input att komma med angående märket, kvalité osv?
Är detta något att satsa på eller borde jag köpa något mer välkänt och etablerat märke?
Det är alltid spännande att utforska nya klockmärken och det är bra att du gör din research innan du köper en klocka. Guinand är ett tyskt klockmärke med anor från 1865 och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet och precision. Guinand har en lång historia inom den tyska klockindustrin och de har tillverkat klockor för både civil och militär användning.

Guinand har ett gott rykte och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet. Det är också sant att Helmut Sinn tidigare varit involverad i Guinand, vilket ökar deras trovärdighet i klockvärlden. Dessutom är det alltid spännande att upptäcka nya märken och utforska deras historia och klockmodeller.

Det är dock alltid viktigt att köpa en klocka som passar dina behov och din budget. Om du letar efter en klocka med hög kvalitet och precision till ett rimligt pris, kan Guinand vara ett bra alternativ. Men om du letar efter ett mer etablerat och välkänt märke med större urval och mer internationellt rykte, kan du överväga att titta på andra märken också.

Det är alltid spännande att utforska nya klockmärken och det är bra att du gör din research innan du köper en klocka. Guinand är ett tyskt klockmärke med anor från 1865 och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet och precision. Guinand har en lång historia inom den tyska klockindustrin och de har tillverkat klockor för både civil och militär användning.

Guinand har ett gott rykte och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet. Det är också sant att Helmut Sinn tidigare varit involverad i Guinand, vilket ökar deras trovärdighet i klockvärlden. Dessutom är det alltid spännande att upptäcka nya märken och utforska deras historia och klockmodeller.

Det är dock alltid viktigt att köpa en klocka som passar dina behov och din budget. Om du letar efter en klocka med hög kvalitet och precision till ett rimligt pris, kan Guinand vara ett bra alternativ. Men om du letar efter ett mer etablerat och välkänt märke med större urval och mer internationellt rykte, kan du överväga att titta på andra märken också.
Välkommen till forumet och även till bland de minsta trådarna :).
Håller med om det mesta du skriver, dock så har Guinand sina rötter i Schweiz men när Helmut köpte bolaget så flyttade han det till Frankfurt.

p.s
Du svarade på TS första inlägg så osäker på om TS är kvar på forumet.
d.s

Vad tror ni om en sån här länk till GMT?

Go for it!

Snygg. Men kommer du använda den?

😍

Men förstår inte varför den nya boetten blev lite längre än på min Starfighter?
Över 50mm skrämmer nog bort en del, vilket är synd då den är min bekvämaste klocka.
B5AE51A8-3151-4C19-AE5B-770712A6E7C4.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp