Den kombon regerar! Har jag sagt det förut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den kombon regerar! Har jag sagt det förut...
Det är alltid spännande att utforska nya klockmärken och det är bra att du gör din research innan du köper en klocka. Guinand är ett tyskt klockmärke med anor från 1865 och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet och precision. Guinand har en lång historia inom den tyska klockindustrin och de har tillverkat klockor för både civil och militär användning.Ber om överseende då detta är mitt första inlägg.
I vilket fall går jag i tankar att handla klocka och har sprungit på Guinand, www.guinand-uhren.de.
Jag fastnade för deras serie 40 som enligt mitt personliga tycke är ett både snyggare och tunnare alternativ till Sinn 103.
Dessutom är den något billigare. Av vad jag kunnat läsa mig till har Helmut Sinn tidigare haft med Guinand att göra och att kvalitén ska vara, eller iallafall ha varit motsvarande Sinns.
Finns det någon här som har erfarenheter eller annan input att komma med angående märket, kvalité osv?
Är detta något att satsa på eller borde jag köpa något mer välkänt och etablerat märke?
Välkommen till forumet och även till bland de minsta trådarna .Det är alltid spännande att utforska nya klockmärken och det är bra att du gör din research innan du köper en klocka. Guinand är ett tyskt klockmärke med anor från 1865 och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet och precision. Guinand har en lång historia inom den tyska klockindustrin och de har tillverkat klockor för både civil och militär användning.
Guinand har ett gott rykte och är kända för att tillverka klockor med hög kvalitet. Det är också sant att Helmut Sinn tidigare varit involverad i Guinand, vilket ökar deras trovärdighet i klockvärlden. Dessutom är det alltid spännande att upptäcka nya märken och utforska deras historia och klockmodeller.
Det är dock alltid viktigt att köpa en klocka som passar dina behov och din budget. Om du letar efter en klocka med hög kvalitet och precision till ett rimligt pris, kan Guinand vara ett bra alternativ. Men om du letar efter ett mer etablerat och välkänt märke med större urval och mer internationellt rykte, kan du överväga att titta på andra märken också.
Det är egentligen alla andra som är för stora! Lovar dig att inom en fem års period är du väldigt nöjd med att du köpte den.Kan vara 1a gången jag lägger upp en bild på denna, minns inte. Borde egentligen sälja den den är lite liten för min smak. Men fin är den.
Wunderbar!Kan vara 1a gången jag lägger upp en bild på denna, minns inte. Borde egentligen sälja den den är lite liten för min smak. Men fin är den.
Japp, finfint
Go for it!Vad tror ni om en sån här länk till GMT?
The Forstner Ladder Bracelet
The Story The ladder (or hollow oyster-style) bracelet is among the most revered vintage watch bracelet designs. Like Forstner's Rivet bracelet, the Ladder bracelet was originally made (in several different configurations) by distinguished bracelet manufacturer Gay Frères in the mid-to-late...forstnerbands.com
Snygg. Men kommer du använda den?Vad tror ni om en sån här länk till GMT?
The Forstner Ladder Bracelet
The Story The ladder (or hollow oyster-style) bracelet is among the most revered vintage watch bracelet designs. Like Forstner's Rivet bracelet, the Ladder bracelet was originally made (in several different configurations) by distinguished bracelet manufacturer Gay Frères in the mid-to-late...forstnerbands.com
Hur är Heritage nu när du hunnit testa en del bra band?Fyller på tråden
Starfighter Radium på Hirsch Heritage
Väldigt bra och bekvämt. Tycker det fungerar både på STF och så det bruna 20mm brukar jag ha på GMT eller Wempen.Hur är Heritage nu när du hunnit testa en del bra band?
Tycker STF passar grymt fint på grågröna Heritage.Väldigt bra och bekvämt. Tycker det fungerar både på STF och så det bruna 20mm brukar jag ha på GMT eller Wempen.
Skulle kanske ha det bruna i 22 också?Tycker STF passar grymt fint på grågröna Heritage.
Skulle passa fint men du har det redan i 20mm så risken är väl att du tröttnar?Skulle kanske ha det bruna i 22 också?
Skulle passa fint men du har det redan i 20mm så risken är väl att du tröttnar?
Snyggt! Sömmarna går åt "fakepatinans" håll så det passar ännu bättre än på GMT tycker jag.Tror det skulle fungera?
Å