Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vackert!Top grade 7750 säger man inte nej till
- köpt redan?
Håller lite på det. Men jag lovar att paketöppningen blir i denna tråden.- köpt redan?
Vilken blev det?
Haha vi kan bli...Håller lite på det. Men jag lovar att paketöppningen blir i denna tråden.
Min började byggas 27 november. Urmakaren ville rucka urverket och köra ett varv till i testriggen då den gick +-0 (!) och han ville att den skulle gå liiite plus . Bara en sån sak.Beställde min den 17 november.
Måste ändå säga att det är raskt marscherat att jag fick den på en månad då de började bygga den den 18 november.
Weltklasse.Min började byggas 27 november. Urmakaren ville rucka urverket och köra ett varv till i testriggen då den gick +-0 (!) och han ville att den skulle gå liiite plus . Bara en sån sak.
Min ligger på +0,3 SPD, efter dagens mätningMin började byggas 27 november. Urmakaren ville rucka urverket och köra ett varv till i testriggen då den gick +-0 (!) och han ville att den skulle gå liiite plus . Bara en sån sak.
Undra vilket håll en klocka brukar dra efter inkörningen? Ökar minskar eller kanske oförändrat?Min ligger på +0,3 SPD, efter dagens mätning
Hade glömt hur det var at äfr något annat än 0,0 efter en tid med UX en.
Ingen aning faktiskt - du får ställa frågan på nån annan tråd med fler läsare som kan sånt här!Undra vilket håll en klocka brukar dra efter inkörningen? Ökar minskar eller kanske oförändrat?
Det är därför vi borde slå ihop alla trådar som har med Sinn att göraIngen aning faktiskt - du får ställa frågan på nån annan tråd med fler läsare som kan sånt här!
Har samma konstruktion som 7750 så det bör brummaMin klocka brummar som en valjoux men tror det sitter en Selitta 510 i den?
Brummar även dem?
Vad är skillnaden mellan 7750 och 7753 eller Selitta 500 och 510?Har samma konstruktion som 7750 så det bör brumma
he 7750 date wheel can be adjusted with the crown, while 7753 is dependent on a pusher(sometime without a visible, physical button). The only thing identical on both, are that the seconds hand is located @ the subdial of 9. A piece of my favorite timepiece, is like a dish of local delicacies.Vad är skillnaden mellan 7750 och 7753 eller Selitta 500 och 510?
Skillnaden är placeringen av sub-dials:en. - Alltså skillnaden mellan 7750, 7753 och 500, 510. 7753 ska dessutom ha datum-settingen som knapp på boetten istället. Sellita 510 har nog det som vanligt.Vad är skillnaden mellan 7750 och 7753 eller Selitta 500 och 510?
jag har inget datumSkillnaden är placeringen av sub-dials:en. - Alltså skillnaden mellan 7750, 7753 och 500, 510. 7753 ska dessutom ha datum-settingen som knapp på boetten istället. Sellita 510 har nog det som vanligt.
Har du "dött" -datum? Alltså att du kan justera ett datum som inte finns på klockan?jag har inget datum
Får komma ihåg det alldeles själv.
Kanske - får borra hål och kolla.Har du "dött" -datum? Alltså att du kan justera ett datum som inte finns på klockan?
Haha - menade mer att du kanske har en kronposition precis som om du hade ett datum där du kan snurra och höra "klick" även om du inte har ett datumhjul på klockan?Kanske - får borra hål och kolla.
jo fattar!Haha - menade mer att du kanske har en kronposition precis som om du hade ett datum där du kan snurra och höra "klick" även om du inte har ett datumhjul på klockan?
Min började byggas 27 november. Urmakaren ville rucka urverket och köra ett varv till i testriggen då den gick +-0 (!) och han ville att den skulle gå liiite plus . Bara en sån sak.
Har du bytt namn på UX till Guinand?