Segt!Uppdatering av status: Ny order skapad med "leverans annan dag".
Som vanligt alltså, känns stabilt .
Har du ringt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Segt!Uppdatering av status: Ny order skapad med "leverans annan dag".
Som vanligt alltså, känns stabilt .
Har rabblat siffror så jag nästan tappat rösten. Ena parten hade lämnat ifrån sig det och den andra hade inte tagit emot det. Nu verka det fortfarande vara i Järfälla och ny transport bokad.Segt!
Har du ringt?
Ups....upplever nog DHL säkrareHar rabblat siffror så jag nästan tappat rösten. Ena parten hade lämnat ifrån sig det och den andra hade inte tagit emot det. Nu verka det fortfarande vara i Järfälla och ny transport bokad.
För den som gillar bandet (snyggt) kan jag rekommendera RIOS Spitfire som är exakt lika, billigt och i bra kvalité.Vackert. Lädret ser svartare ut än produktbilderna. Gillar skärningen.
Vet ej årtal. Dessa uppgifter nedan tillsammans med bilderna fick mig att tänka.... Vad mer är inte sant? Är hela annonsen en bluff? Eller så var det ett fynd för 426E.
"Guinand Chronograph, hand winding, rose gold plated case. 35,5 mm without crown.
Landeron 39 movement with column wheel chronograph function.
All original in very good condition!
Serviced, keeps time and charge perfectly.
Dial and hands in very good condition"
Har du någon länk? Alltså till Rios? Får ingen träff när jag googlar.För den som gillar bandet (snyggt) kan jag rekommendera RIOS Spitfire som är exakt lika, billigt och i bra kvalité.
Hittade bara svindyrt när jag sökte på Rios1931 Spitfire men Typhoon var ca 1000kr billigareHar du någon länk? Alltså till Rios? Får ingen träff när jag googlar.
För den som gillar bandet (snyggt) kan jag rekommendera RIOS Spitfire som är exakt lika, billigt och i bra kvalité.
Rios1931 Spifire verkar vara ett alligatorläder - snyggt har tittat efter brun alligatorHittade bara svindyrt när jag sökte på Rios1931 Spitfire men Typhoon var ca 1000kr billigare
Rios1931 Klockarmband till klocka- Typhoon för IWC - Äkta Buffalo läder - Reliasweden
Rios1931 Typhoon klockarmband för IWC är tillverkat av äkta Buffalo läder, vilket ger det en elegant och robust känsla. Perfekt för att komplettera din IWC-klocka med stil och hållbarhet.reliasweden.se
Rios1931 gör många originalband till klocktillverkare. Hirsch och Di-Modell likaså.Har du någon länk? Alltså till Rios? Får ingen träff när jag googlar.
I stand corrected! Typhoon var det jag menade! Tack!Rios1931 Spifire verkar vara ett alligatorläder - snyggt har tittat efter brun alligator
Rios1931 Typhoon som @KlockTotte skrev verkar vara ett Starfighterläder. Tack för tipset. Finns i svart mocha och cognac.
Kronografen där med blå tavla var riktigt läcker!I slutet av intervjun så får Matthias, ägaren, frågan om vad för nyheter som är på gång?
Inget svar såklart men tänker man på succén Sinn fick med U50 så kanske de tittar på modeller med mindre diameter?
Den här är 37,5mm så det borde ju inte vara omöjligt tänker jag?
Modell 155 med Valjoux 7750 eller SW500
Annars är ju de här med manuella verk hur läckra som helst.
Ny morginrutin att dra upp klockan medan man väntar på att kaffet är klart.
31E.12.2 Kalibern heter ju HS81 och enligt hemsidan har Helmut Sinn moddat;
Base: UNITAS 6497 Lépine. Modified as per a construction by Helmut Sinn
90E.10;
Håller med.Har liksom flera andra här spanat en del på Guinand. Personligen gillar jag dessa, som känns både prisvärda och trevliga.
Jag har inte kollat hur stor verksamheten är. Men eftersom urverken är väldigt vanliga och det helt troligt är standard-packningar så kan klockorna rimligen servas av de flesta urmakare.Håller med.
De där modellerna är tuffa och prisvärda.
Eftersom de hoppar över återförsäljarledet och säljer direkt så blir det ett bättre pris för köparen. Vill poängtera att en återförsäljare kan absolut tillföra massor i värdekedjan.
Så köpa från en utländsk producent innebär att jag som köpare behöver fundera på vem jag köper från.
Guinand har kommunicerat på ett övertygande sätt så känner mig rätt säker på att om jag får problem med klockan så kommer de hjälpa mig.
De säljer strax under 1000 klockor/år enligt ägaren. Skulle nog inte köpt min om det hade varit ett eget urverk.Jag har inte kollat hur stor verksamheten är. Men eftersom urverken är väldigt vanliga och det helt troligt är standard-packningar så kan klockorna rimligen servas av de flesta urmakare.
Det hade jag. Särskilt om det vara samma pris. Jmfr de exklusivare Damasko och Sinn.De säljer strax under 1000 klockor/år enligt ägaren. Skulle nog inte köpt min om det hade varit ett eget urverk.
Rätt hanterar - företagsmässigt - tror jag Guinand har fin potential.De säljer strax under 1000 klockor/år enligt ägaren. Skulle nog inte köpt min om det hade varit ett eget urverk.
De är mycket bra att ha att göra med. Vilket annat företag kontaktar dig när de bygger din klocka och meddelar att testkörningen är klar och urmakaren ruckade tidhållningen till +x s/dygn.Rätt hanterar - företagsmässigt - tror jag Guinand har fin potential.
Håll ut!Min är förfarande övergiven och rädd ovetandes att jag kämpar för att hitta den. Omgiven av en massa andra mycket större paket på en okänd lastbil på okänd ort....
Fast än ger jag inte upp .
Finns några sköna foton på deras Insta konto.Har liksom flera andra här spanat en del på Guinand. Personligen gillar jag dessa, som känns både prisvärda och trevliga.
Det bandet är nog oslagbart till den klockan.På med lädret.
Beställde det lädret till min med, gillar det skarpt.På med lädret.
Bruna med de röda detaljerna till din är weltklasseBeställde det lädret till min med, gillar det skarpt.
Köpte även det bruna oxhide vintage att alternera med