• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Guinand

Slant på köpknappen 🤗

E8CA1351-66C9-4E2D-A1DF-6A3406DA3F6F.jpeg

Den här är ju fin.

Etiketten visar ju också de tre varumärkena;

After the watch company Sinn Spezialuhren, founded by him, had sold, Helmut Sinn felt that he did not want to retire even with his 80 years. Thus in 1996 he founded the company Jubilar in Frankfurt am Main - in reference to his age. There were two watch ranges: the name Jubilar was for pocket watches, and the name Chrono Sport for classical pilot's watches and chronographs.
"Chronosport" was subsequently transferred to the model range of the traditional brand Guinand, whose rights Sinn also possessed.

1608447016765.png

Starfightern har kronskydd och robustare knappar så visst men om inte dom är lika är det inte många som är det.. Ett sådant 155-bund i brunt skulle vara snyggt till Starfightern.
Jupp.
Revolution har väl plexi och tål 100m?
Min har välvt safirglas och tål 200m(vilket jag verkligen kommer att behöva när jag dyker 😀).

Senast ändrad:
Denna gick för 426E 😲. Det stod i annonsen att den var i mycket bra skick vilket man kan se att (enl. mig) att den inte riktigt är när man zoomar på visa bilder. Det gav lite fel vibbar och jag bjöd inte. Men ångrar mig lite när den gick så billigt.

Bilder från ebay.
1608533728398.png

1608533858362.png

Morgonrunda i skogen
B7820CFC-FC43-4A49-AB6A-6332C4347BBD.jpeg
Vackert. Lädret ser svartare ut än produktbilderna. Gillar skärningen.
Är det den från 40-talet?
Vet ej årtal. Dessa uppgifter nedan tillsammans med bilderna fick mig att tänka.... Vad mer är inte sant? Är hela annonsen en bluff? Eller så var det ett fynd för 426E.

"Guinand Chronograph, hand winding, rose gold plated case. 35,5 mm without crown.
Landeron 39 movement with column wheel chronograph function.
All original in very good condition!
Serviced, keeps time and charge perfectly.
Dial and hands in very good condition"

Uppdatering av status: Ny order skapad med "leverans annan dag".
Som vanligt alltså, känns stabilt :rolleyes: .

1608646019502.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp