Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det just från Loctite du vill ha så kör på 222.Använder ni någon form av loctite till screw links? Vilken typ och vart köper jag det ifrån i så fall?
Jag har nämligen en pin som skruvar upp sig efter bara några dagars användande.
Förlåt jag uttryckte mig lite slarvigt, jag frågar även om liknande produkter från andra märken. Undrar om ni använder något öht och i så fall vilken produkt skulle ni rekommendera?Är det just från Loctite du vill ha så kör på 222.
Loctite 222.Förlåt jag uttryckte mig lite slarvigt, jag frågar även om liknande produkter från andra märken. Undrar om ni använder något öht och i så fall vilken produkt skulle ni rekommendera?
Jag provade en Vacheron Constantin Fifty-Six för några år sedan i en av deras egna butiker. Jag ställde samma fråga då och fick till svar att de kör C-spänne på sin guldreferens eftersom de ansåg att det var det mer klassiska valet.Varför har kostym/kontorsklockor i 18K sällan viklås när deras bröder i stål ofta har det?
Är det för att ett viklås i guld blir väldans dyrt eller bara av tradition att 18K ska ha ett vanligt C-spänne?
Aha, jag har haft mina misstankar att det kunde vara så ja...Jag provade en Vacheron Constantin Fifty-Six för några år sedan i en av deras egna butiker. Jag ställde samma fråga då och fick till svar att de kör C-spänne på sin guldreferens eftersom de ansåg att det var det mer klassiska valet.
Det var iallafall det svaret jag fick av dem som sagt, men det kan ju vara lika mycket PR-grej som verklighet.Aha, jag har haft mina misstankar att det kunde vara så ja...
Man märker oftast att den börjar tappa tid mycket. Om den i stället börjar gå för fort kan den ha blivit magnetiserad.Hur ofta bör man ha service på automatiska klockor? Och hur ser man när det bör göras?
Klockan går fel och när klockan går fel.Hur ofta bör man ha service på automatiska klockor? Och hur ser man när det bör göras?
Det kan jag svara pa!Hur långt kan du köra med en dieselbil innan du får soppatorsk?
Ungefär samma som en vanlig Quartz där batteriet håller sig 2-3 år.Features of the Seiko caliber VH31 movement:
Thickness: 3.45 mm
Diameter: 23.70 mm
Ruby: 2 Rubies
Quartz Oscillation Frequency: 32.77 Hz
Display: Hour, minute and second are centered
Precision : ± 15 sec per month
Battery life: 2 years
Features of the Seiko caliber VH31 movement:
Thickness: 3.45 mm
Diameter: 23.70 mm
Ruby: 2 Rubies
Quartz Oscillation Frequency: 32.77 Hz
Display: Hour, minute and second are centered
Precision : ± 15 sec per month
Battery life: 2 years
Det beror på flera faktorer:Hur långt kan du köra med en dieselbil innan du får soppatorsk?
Nu svarade iofs @Sandstrand på sin egen fråga så då får väl jag göra det också:Det beror på flera faktorer:
Har du diesel i från början och om så, hur mycket?
Är bilen servad och är det rätt däcktryck?
Har du stereo, ac osv på?
Vilken hastighet kör du?
Är det höjdskillnader på vägen du kör? Mest nerför, uppför, plant eller en bra blandning?
Vad är det för bil?
Vilken motor?
Trimmad eller optimerad?
Har du last eller passagerare?
Optimerat bilen för max/km per liter och plockat bort all dödvikt?
Dumma svar kräver dumma frågor, gick ju utmärkt för andra medlemmar att ge ett fullt skäligt och trevligt svar
Det beror på flera faktorer:
Har du diesel i från början och om så, hur mycket?
Är bilen servad och är det rätt däcktryck?
Har du stereo, ac osv på?
Vilken hastighet kör du?
Är det höjdskillnader på vägen du kör? Mest nerför, uppför, plant eller en bra blandning?
Vad är det för bil?
Vilken motor?
Trimmad eller optimerad?
Har du last eller passagerare?
Optimerat bilen för max/km per liter och plockat bort all dödvikt?
Dumma svar kräver dumma frågor, gick ju utmärkt för andra medlemmar att ge ett fullt skäligt och trevligt svar
Det här inlägget av herrn åldrades väl.Jobbigt att vara så uttråkad att man måste in i en tråd man inte gillar, med syftet att skapa dålig stämning.
Är det för att ingen högg på din fåniga kommentar i en annan tråd häromdagen?
Oavsett har du fått lite uppmärksamhet nu, så du kan med gott samvete återgå till var du nu brukar vara. Där det säkert är mycket trevligare och mysigare.
Ha en fortsatt förtjusande dag!
Menar du att ett trevligt svar är något eftersträvansvärt? Hur tycker du själv att du lyckades? Som jag tolkade Yonssons inlägg, menade han att det är svårt att säga då många faktorer påverkar.Det beror på flera faktorer:
Har du diesel i från början och om så, hur mycket?
Är bilen servad och är det rätt däcktryck?
Har du stereo, ac osv på?
Vilken hastighet kör du?
Är det höjdskillnader på vägen du kör? Mest nerför, uppför, plant eller en bra blandning?
Vad är det för bil?
Vilken motor?
Trimmad eller optimerad?
Har du last eller passagerare?
Optimerat bilen för max/km per liter och plockat bort all dödvikt?
Dumma svar kräver dumma frågor, gick ju utmärkt för andra medlemmar att ge ett fullt skäligt och trevligt svar
Lika trevlig (dryg) som vanligt ser jag.Hur långt kan du köra med en dieselbil innan du får soppatorsk?
Lika mycket stalker som vanligt ser jag.Lika trevlig (dryg) som vanligt ser jag.
Hej och välkommen hit.Hej,
Hur länge varar batteriet i en mecha-Quartz utan komplikationer?
Jag tycker att man som moderator kan bemöta medlemmar på ett vettigt sätt.@Jox när du skrattat färdigt får du gärna svara med ord.
Skulle vi gissa vad det var för verk han frågade om?Jag tycker att man som moderator kan bemöta medlemmar på ett vettigt sätt.
Svaret i fråga var inte vettigt (tycker jag), även om jag också förstod innebörden.
Var mitt inlägg trevligt: Nej, det vill jag inte påstå. Men frågorna var relevanta
Jag vet ju inte vad Yonsson menade, men om du läser mycket litteratur så vet du att text ofta tolkas utifrån sitt sammanhang, man använder en liknelse för att förtydliga. Därför tolkade jag inte ens in dieselbilars förbrukning. Jag tolkade det som en metafor för hur länge ett klockbatteri håller. Det är inte drygt att svara så. Det är snarare tecken på en viss bildning. Du går till personangrepp när du antyder att någon är dum. Det kanske är du som är dum för att du inte kan tolka text så som den avses? Jag vet inte, men det låter otrevligt och hör definitivt inte hemma på ett forum där man är på nåder. Var försiktig och ska du anmärka på något så gör det inte mot person utan mot text och formuleringar. Slutligen, moderatorernas arbetsmiljö har vi alla ett j-a ansvar för att se till att det är så drägligt som det bara går. Du och jag kan "bära" moderatorerna i deras arbete. Är du inte starkt nog för annat ämne mobbing är det bättre att du avhåller dig från att vistas här. Vi som är här, alla trådar inkluderade, vill ha arbetsro.Jag tycker att man som moderator kan bemöta medlemmar på ett vettigt sätt.
Svaret i fråga var inte vettigt (tycker jag), även om jag också förstod innebörden.
Var mitt inlägg trevligt: Nej, det vill jag inte påstå. Men frågorna var relevanta
"Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor"Hur långt kan du köra med en dieselbil innan du får soppatorsk?