Jag vet ju inte vad Yonsson menade, men om du läser mycket litteratur så vet du att text ofta tolkas utifrån sitt sammanhang, man använder en liknelse för att förtydliga. Därför tolkade jag inte ens in dieselbilars förbrukning. Jag tolkade det som en metafor för hur länge ett klockbatteri håller. Det är inte drygt att svara så. Det är snarare tecken på en viss bildning. Du går till personangrepp när du antyder att någon är dum. Det kanske är du som är dum för att du inte kan tolka text så som den avses? Jag vet inte, men det låter otrevligt och hör definitivt inte hemma på ett forum där man är på nåder. Var försiktig och ska du anmärka på något så gör det inte mot person utan mot text och formuleringar. Slutligen, moderatorernas arbetsmiljö har vi alla ett j-a ansvar för att se till att det är så drägligt som det bara går. Du och jag kan "bära" moderatorerna i deras arbete. Är du inte starkt nog för annat ämne mobbing är det bättre att du avhåller dig från att vistas här. Vi som är här, alla trådar inkluderade, vill ha arbetsro.
Lysande exempel på hur mycket text kan ha väldigt lite substans. Dessutom ett rätt illa dolt försök till risig härskarteknik. @yonsson ´s svar till en i princip nyreggad medlem med 2 inlägg var varken bildande eller vänligt. Att påstå det är rent trams.
Det fanns uppenbarligen en relevant fråga om vilket verk som avsågs. Men tydligen var det enligt dig god ton att istället köra dieselmetaforer. Sen att blanda in att han är moderator är inte relevant i den här tråden då han svarar i egenskap av medlem.