Ja, ifall det är Omegas vanliga viklås som avses. Med något tredjepartslås kan det förstås fungera.Är du helt säker på det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, ifall det är Omegas vanliga viklås som avses. Med något tredjepartslås kan det förstås fungera.Är du helt säker på det?
Det är möjligt, jag har ingen koll på US regler, får helt enkelt vänta tills jag får svar på mail. Oklart om jag vill skicka iväg den sålda klockan innan de löst detta dock.Svenskt Ebay finns det val inte. Men Tyskt och jag har for mig aven engelskt.
Utan att vara saker sa gissar jag pa "nya" regler for FATCA/KYC vilket gor att du hamnar iklam.
både och. ofta 3V batteri kombinerat med låg förbrukningIntressant ämne. De klockor med 10års batteritid. Har de större batterier eller urverk som drar mindre ström?
eftersom det är så stort (tänk ett 2032) så måste det ligga på urverket, det gör klockan tjockare. Jag skulle hellre se fler solladdadeOkej, ja det låter rimligt.
Ja det trodde jag också innan, men engångsversioner av dem verkar ha dykt upp bland klockor.
Frågan är varför inte fler klockor använder sig av det. Det kanske kräver en konstruktionsmodifikation av själva urverket.
Oavsett vad så bör väl typ alla nyutvecklade kvartsverk i framtiden drivas med litiumjonbatterier.
Köpte en Pontos Day-Date för många år sedan väldigt nöjd!Tänkte kolla vad forumet tycker om Maurice Lacroix?
Sett en klocka som ser ok ut men vet inte ifall det är nåt att lägga vantarna på.
Klockan har ett ETA7750 som verkar vara ett bra urverk iaf.
Har inte testat själv, men verkar vara den här ikonen:Känner mig lite som en boomer här nu men hur döljer man text och bild i en spoiler?
Nej. Ja, om säljaren vill ha euro.Vid köp via C24 så ser man deras estimerade kostnad i SEK (pris i €). Är man bunden till deras växelkurs eller kan man välja att betala i €? Deras kurs verkar vara rent kass
Nej. Ja, om säljaren vill ha euro.
När jag köpt på c24 och använt deras depositionstjänst har jag endast fått möjlighet att betala i SEK till deras usla växelkurs.Vid köp via C24 så ser man deras estimerade kostnad i SEK (pris i €). Är man bunden till deras växelkurs eller kan man välja att betala i €? Deras kurs verkar vara rent kass
Byt valuta, enkelt. Betala I vald valuta, samma som säljaren vill ha betalt i.När jag köpt på c24 och använt deras depositionstjänst har jag endast fått möjlighet att betala i SEK till deras usla växelkurs.
Jag förstod inte riktigt ditt svar @zippan , menar du "Nej man kan inte betala i EUR om inte mottagaren vill ha EUR"? Jag köpte från Italien senast och fick inte möjlighet att betala i EUR.
För att komma runt det gjorde jag upp affären utanför c24, i just det fallet värt risken.
Jag brukar byta till säljarens valuta för att se det "riktiga" priset. Men när betalningen skall göras har jag fått en betalningsinstruktion för SEK.Byt valuta, enkelt. Betala I vald valuta, samma som säljaren vill ha betalt i.
Självklart.Jag brukar byta till säljarens valuta för att se det "riktiga" priset. Men när betalningen skall göras har jag fått en betalningsinstruktion för SEK.
Det var några månader sedan jag testade senast, men har du lyckats betala i EUR (eller annan valuta) med en svensk address registrerad som mottagare?
Jag köpte klocka där och ställde samma fråga.. fick detta svaret av dem. Betalade 5200 euro, vilket är typ exakt 52000:-, men gav 53100:-.Vid köp via C24 så ser man deras estimerade kostnad i SEK (pris i €). Är man bunden till deras växelkurs eller kan man välja att betala i €? Deras kurs verkar vara rent kass
Bergeon 6767 eller tandpetare. Träning ger färdighet.Har sökt lite men inte hittat något på forumet. Vill ha lite hjälp med vad man behöver för att sätta på ett oyster som nedan. Att få av ett räcker ju med i princip vad som helst, men att få på är extremt svårt enligt mig. Måste man ha en sån som trycker ner båda samtidigt? Eller finns det något annat knep?
Se bild:
Tack! Antar extra inkomstkälla för dem. Många bäckar små etc…Jag köpte klocka där och ställde samma fråga.. fick detta svaret av dem. Betalade 5200 euro, vilket är typ exakt 52000:-, men gav 53100:-.
Betalade du med kort? Valutapåslag?Jag köpte klocka där och ställde samma fråga.. fick detta svaret av dem. Betalade 5200 euro, vilket är typ exakt 52000:-, men gav 53100:-.
Kanske har med säljarens valuta? Jag handlade i euro, till Italien.Det verkar dock inte stämma då @zippan uppenbarligen har lyckats?
Japp med kort, Chrono24 gör omvandlingen så man för över i SEK enligt deras omvandling. Riktigt skevt enligt mig men klockan blev ändå så mycket billigare att det var värt.Betalade du med kort? Valutapåslag?
Japp med kort, Chrono24 gör omvandlingen så man för över i SEK enligt deras omvandling. Riktigt skevt enligt mig men klockan blev ändå så mycket billigare att det var värt.
Jag känner mig trög.Kanske har med säljarens valuta? Jag handlade i euro, till Italien.
Haha det är lite rörigt där.. Så det man gör är att du säger "Jag vill köpa denna klockan för 5200 euro." Då säger Chrono24 "För då över 53100:- till detta kontot via antingen kort eller banköverföring". Pengarna läggs då hos dem tills dess att man fått och godkänt klockan, samt tid för att anmäla om fake. Ingen aning om man kan få betala i annan valuta.Jag känner mig trög.
Kunde du betala i Euro, eller fick du betala i SEK? Du skriver att du handlade i euro, men det låter som att du fick det omvandlat till sek med en kass växelkurs? Meddelandet från c24 är inte helt tydligt - innebär det att man kan kontakta dem för att få betala i annan valuta, eller att man kan kontakta dem för att dra sig ur då kostnaden för växlingen är för dyr?
Jag känner mig trög.
Kunde du betala i Euro, eller fick du betala i SEK? Du skriver att du handlade i euro, men det låter som att du fick det omvandlat till sek med en kass växelkurs? Meddelandet från c24 är inte helt tydligt - innebär det att man kan kontakta dem för att få betala i annan valuta, eller att man kan kontakta dem för att dra sig ur då kostnaden för växlingen är för dyr?
Skojar ni nu? Här kommer det ännu tydligare.Haha det är lite rörigt där.. Så det man gör är att du säger "Jag vill köpa denna klockan för 5200 euro." Då säger Chrono24 "För då över 53100:- till detta kontot via antingen kort eller banköverföring". Pengarna läggs då hos dem tills dess att man fått och godkänt klockan, samt tid för att anmäla om fake. Ingen aning om man kan få betala i annan valuta.
Nej jag skojar i alla fall inte. Det ändrar vilken valuta priserna visas i. Problemet är att när det blir dags för betalning går de på vilken adress man ska leverar till, och vill ha betalning i den valutan. Alltså leverans till Sverige - betalning i SEK.Skojar ni nu? Här kommer det ännu tydligare.
Vid behov, när den inte går som den skall.Hur ofta servar ni er klocka?
Det har gått 5 år, men klockan snurrar på fint. Ska jag serva i förbyggande syfte?