Pacta sunt servanda
Silver
Hur är det nu igen när man har Cape Cod, blir det blankpolerat eller matt av att gnugga med sån? Om man vill blankpolera en länks mittlänkar som ursprungligen var blanka men som mattpolerats, hur gör man då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cape cod blir blankt.Hur är det nu igen när man har Cape Cod, blir det blankpolerat eller matt av att gnugga med sån? Om man vill blankpolera en länks mittlänkar som ursprungligen var blanka men som mattpolerats, hur gör man då?
Jag har en sådan på en Certina DS.Finns det en länk som är som en oyster fast de tre bitarna som sitter ihop är i ett stycke stål? Om ni förstår hur jag menar.
14060 är lite speciell, har en egen variant när det gäller fasta ändlänkar.Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta,
Är det samma länk och ändlänkar till Rolex 16570 som till Rolex 14060?
Verkar som 501 b passar både 16570 och 14060.Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta,
Är det samma länk och ändlänkar till Rolex 16570 som till Rolex 14060?
Cape cod blir blankt.
Tejpa med maskeringstejp där du fortvarande vill ha det matt och gnugga sedan.Al right, är det en svår operation att göra eller är det bara att gnugga?
Någon som vet ett bra ställe där man kan köpa lösa länkbitar till äldre Rolex eller Tudor länkar till rimliga priser?
De klockor som ligger ute på Chrono24 har sällan alla länkbitar och är ofta för korta för mig.
Tejpa med maskeringstejp där du fortvarande vill ha det matt och gnugga sedan.
Har bara det tråkiga svaret att du får prova dig fram, dessutom bör man öva på något mindre värdefullt om det är första gången.Ok, behöver jag tänka på något mera för att det ska bli jämt och fint?
Ok. Tack för info!Har bara det tråkiga svaret att du får prova dig fram, dessutom bör man öva på något mindre värdefullt om det är första gången.
Köp en skrotklocka med repig länk på loppis.
För ca 1 år sen blev min Rolex GMT II i nyskick stulen men mitt försäkringsbolag godtar inte den anmälan jag gjorde då dom menade att jag har varit oaktsam. Så med andra ord sitter jag med fullset + en länkbit men utan klocka.....Kan det finnas intresse för någon att köpa detta? Mvh Jim
Hur gick stölden till?För ca 1 år sen blev min Rolex GMT II i nyskick stulen men mitt försäkringsbolag godtar inte den anmälan jag gjorde då dom menade att jag har varit oaktsam. Så med andra ord sitter jag med fullset + en länkbit men utan klocka.....Kan det finnas intresse för någon att köpa detta? Mvh Jim
Hur gick stölden till?
Riktigt tråkigt.Hade stor fest och förvarade klockan i box i en låda i sovrummet, dagen efter var klockan borta och även om jag och några vänner misstänker vem det är så har jag inga hållbara bevis för att det är just den personen jag misstänker.
Vilket år spränger en vanlig stål-sub 100k-gränsen?
Hur långt är ett snöre?![]()
Snabb fråga om garanti.
Har hittat en begagnad klocka som fortfarande har garanti på Nymans ur.
Jag undrar om garantin kommer gälla för mig om jag köper den?
Snabb fråga om garanti.
Har hittat en begagnad klocka som fortfarande har garanti på Nymans ur.
Jag undrar om garantin kommer gälla för mig om jag köper den?
Vet inte om denna tråd används till den här typen av frågor...
Är det här en annons och klocka ni skulle gå vidare med så att säga?
http://www.blocket.se/uppsala/Certina_DS_Action_59112157.htm?ca=11&w=3