• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

WHU

Panerai
2-Faktor
Skulle vara tacksam om någon här kan räkna upp skillnaden mellan Datejust 116200 och 116234.
Några är öppenbara, men jag skulle vilja ha en lista på alla skillnader.

Tackar ödmjukast på förhand.
 

Rholm

Cartier
Hej alla kloka...

Har sökt efter någon tråd om hur GMT funktionen fungerar, finner inte riktigt någon idiot enkel förklaring.
Kan någon vänlig själ vägleda en vilsen själ. Tack…..

Mvh
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Bara den som skiljer.

Sedan kommer 116200 oftast med oyster, och 116234 med jubilee. Men det är ingen regel.
Här är en 116234 med oyster:)
image.jpg
 

Kairo

Panerai
Vad kostar en svart respektive vit urtavla till Rolex Daytona 116520? Är det skillnad i pris beroende på färg?
 

sweedee

Cartier
Tjenare alla glada. Idag så kom tillslut min DJ med TT som jag har varit på jakt efter länge. Haft haft en DJ 1601 utan jubilee ett och försökt hitta ett, men till ingen lycka. Men nu så hittade jag en och den kom fram idag och jag är riktigt nöjd.

...det finns dock en liten sak som jag stör mig på. Tänkta bara höra om detta är pga länken som jag Vet inte är i bästa skicket (tillräcklig bra för mig) i kombination med mina små handleder eller om det går att ordna, eller om jag ska bara vänja mig med det. Jag har testat ändra storleken på spännet och tagit bort en länk för att få själva insidan av spännet att dra lite åt andra hållet. Tror det blev lite bättre.

Mitt problem är att claspen (om man nu använder det ordet) på Insidan hamnar för nära utkanten av min handled. Vilket gör så att det pekar utåt ifrån vissa vinklar helt enkelt.

Första bilden visar vilken del jag menar, det ser inte ut som den är i kanten av handleden pga vinkel på just den bilden, men det är den.

b2Rf8JQ.jpg


och på denna bild blir det tydligare.

gRNOy2c.jpg


Är det helt enkelt någonting jag får stå ut med pga det som är nämnt ovan? Bara jag liksom trycker delen liite mot handleden så försvinner problemet. Det försvinner inte genom att spänna mer dock.

Nu kanske frågan inte blev "kort" men tänkte att den passade bättre här än ny tråd.
 

jabla

Sarlacc
Tjenare alla glada. Idag så kom tillslut min DJ med TT som jag har varit på jakt efter länge. Haft haft en DJ 1601 utan jubilee ett och försökt hitta ett, men till ingen lycka. Men nu så hittade jag en och den kom fram idag och jag är riktigt nöjd.

...det finns dock en liten sak som jag stör mig på. Tänkta bara höra om detta är pga länken som jag Vet inte är i bästa skicket (tillräcklig bra för mig) i kombination med mina små handleder eller om det går att ordna, eller om jag ska bara vänja mig med det. Jag har testat ändra storleken på spännet och tagit bort en länk för att få själva insidan av spännet att dra lite åt andra hållet. Tror det blev lite bättre.

Mitt problem är att claspen (om man nu använder det ordet) på Insidan hamnar för nära utkanten av min handled. Vilket gör så att det pekar utåt ifrån vissa vinklar helt enkelt.

Första bilden visar vilken del jag menar, det ser inte ut som den är i kanten av handleden pga vinkel på just den bilden, men det är den.



och på denna bild blir det tydligare.



Är det helt enkelt någonting jag får stå ut med pga det som är nämnt ovan? Bara jag liksom trycker delen liite mot handleden så försvinner problemet. Det försvinner inte genom att spänna mer dock.

Nu kanske frågan inte blev "kort" men tänkte att den passade bättre här än ny tråd.

Ser ut som du monterat länken på fel håll.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja

Detta svaret ger Nymans:
"Tekniskt sett gäller bara garantin köparen som köpte klockan ny. Men om inte namn står på garantin så går det inte att kontrollera"
Bullshit. Har precis kollat upp detta. Märkesgarantin på klockor gäller i princip alltid mellan tillverkaren och varan oavsett vad Nymans säger. Kan ge dig mer info via PM om du vill.
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Bullshit. Har precis kollat upp detta. Märkesgarantin på klockor gäller i princip alltid mellan tillverkaren och varan oavsett vad Nymans säger. Kan ge dig mer info via PM om du vill.


Jag köpte en ny, så det löste sig med garantin.
Underligt att Nymans svarade så till mig?!

Tack för att du kollade upp det!
 
Topp