• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

Dexter86

Cartier
nej precis ... därför jag inte riktigt får ihop det
fanns ingen box ingen cert bara klockan , så den är ointressant ändå , men kan vara bra ifall andra vill kolla upp
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kan man läsa ut klockmärket på denna klocka , via
Loggan ni ser på ena hjulet här ?
image.jpg
 

Rixard

Cartier
Hur får man ut verket på en certina town and country? Mer specifikt hur får man ut krona med stam (heter det så på svenska? )?
 

Bilagor

  • IMG_20150906_220939.jpg
    IMG_20150906_220939.jpg
    184.8 KB · Visningar: 113
  • IMG_20150906_220932.jpg
    IMG_20150906_220932.jpg
    135.2 KB · Visningar: 115

Buster

Friends of KS
Någon som vet vad detta kan vara? Det är inte någon spricka eller repa i glaset, utan sitta på insidan.
Kollat på mina gamla bilder och där kan jag inte se något(kollad till och med på en bild ifrån igår och där syns inget).
upload_2015-9-11_9-32-22.png
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte byta tavla på min daytona, men enligt AD så kan det vara att man inte kan göra det, beroende på om man har en nyare modell där de kan krossa något i urverket vid byte.
Hittar ingen info om det, nån som vet något?
 

Edin

Panerai
På Sjöö Sandström Landsort så har jag sett att kronan ibland är åt vänster och ibland åt höger. Är detta något val man kan göra? eller har D1 kronan åt vänster och D2 kronan åt höger?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
På Sjöö Sandström Landsort så har jag sett att kronan ibland är åt vänster och ibland åt höger. Är detta något val man kan göra? eller har D1 kronan åt vänster och D2 kronan åt höger?
Olika modeller ja, vet inte skillnaden direkt mellan d1 & d2 förutom färg på tavla möjligtvis?
http://www.nymansur.com/produkter/sjoo-sandstrom/landsort

edit, skiljer sig även genom att d1 inte har datum medan d2 har. Sekundvisare skiljer sig också.
https://klocksnack.se/threads/beslutsångest-ss-landsort-hjälp-önskas.8373/
 

Edin

Panerai
Topp