Verkar varit:För mig var och är det synonymt med just dig @RicVin![]()
http://www.fratellowatches.com/speedy-tuesday/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar varit:För mig var och är det synonymt med just dig @RicVin![]()
Vad är en ungefärlig kostnad för att polera bort repor och hairlines på en tudor? Både boett och länk.
http://www.nymansur.com/service-prislista 2200-2500kr beroende på modell enligt nymans
Vad är detta? Inte sett förut.
Fyran i fönstret alltså..
![]()
Är det så…i så fall var det bland de mest onödiga funktion jag sett...Det är dagens nummer i veckan.
Alltså 1 = måndag
2 = tisdag
Osv.
Är det så…i så fall var det bland de mest onödiga funktion jag sett...
Mest onödiga måste ändå vara mondias med röd prick som blinkar och indikerar varje sekund.Är det så…i så fall var det bland de mest onödiga funktion jag sett...
Älskar så onödiga saker! Men är det automatiskt också?Mest onödiga måste ändå vara mondias med röd prick som blinkar och indikerar varje sekund.
![]()
Hur menar du? Klockan har automatisk uppdragning och pricken skapas av att ett extra hjul är monterat i verket och en liten propeller målat till hälften.Älskar så onödiga saker! Men är det automatiskt också?
Aaaha.. Ser man på! Precis så jag menade. Vet du också vilka märken som använt verket?Hur menar du? Klockan har automatisk uppdragning och pricken skapas av att ett extra hjul är monterat i verket och en liten propeller målat till hälften.
Modellen heter top second och så här ser verket ut.
![]()
Verket finns utan pricken och propellern, men jag tror det bara är mondia som har den funktionen. Gick en för runt en femhundring på tradera för ett tag sedan.Aaaha.. Ser man på! Precis så jag menade. Vet du också vilka märken som använt verket?
Som sagt, underbar! Ska hålla ögonen öppna efter en sån!Verket finns utan pricken och propellern, men jag tror det bara är mondia som har den funktionen. Gick en för runt en femhundring på tradera för ett tag sedan.
Ja, det är ju inte direkt en funktion jag saknat hittills...Mest onödiga måste ändå vara mondias med röd prick som blinkar och indikerar varje sekund.
![]()
Jag hade samma problem tills jag köpte ett bar bandstift som enbart är till mitt tropicalband. Tryckte i dom en gång för alla och lät dom sitta där. Problemet löstGod kväll!
Inte lyckats hitta någon vidare relevant fråga, så jag ställer den här.
Jag har en tendens att byta från länk till gummi till och från i tid och otid. Problemet är bandstiftet blir omöjligt att få ur och i, då friktionen i gummit är så pass hög. Finns det något sätt att göra det smidigare? Smörja in med olivolja?
![]()
Skruvade bandstiftJag hade samma problem tills jag köpte ett bar bandstift som enbart är till mitt tropicalband. Tryckte i dom en gång för alla och lät dom sitta där. Problemet löst![]()
BummerSkruvade bandstift![]()
Nä men va fan...?Är nog beredd att hålla med. Tanken är, som jag har förstått det, att man ska kunna läsa ut vilken dag det är även om man inte kan engelska. Vilket ju inte är helt ovanligt bland fransk, tysk talande etc,
Jag tycker singular straps säljer riktigt bra och prisvärda band. För tillfället föredrar jag zulu, de är lite biffigare. Själv fick jag problem med för litet utrymme mellan boett och bandstift på en klocka när jag ville ha zulu på den och fick jaga efter lite klenare stift innan bandet gick igenom.Var köper man natoband? Tänkte ta två band så 2 färger, pris är prioritet.
Också, Nato eller zulu? Googlande gör mig inte klok. Utseendet är prioritet![]()
Jag skulle uppskatta lite hjälp med att tyda ett trycktest. Hoppas det går att läsa papperet. Hur tyder man detta? Vad är skillnaden mellan test 1 och 2 och de olika siffrorna? Under och övertryck, eller......?Vilken grad av vattentäthet har den, enligt detta?
![]()
God kväll!
Inte lyckats hitta någon vidare relevant fråga, så jag ställer den här.
Jag har en tendens att byta från länk till gummi till och från i tid och otid. Problemet är bandstiftet blir omöjligt att få ur och i, då friktionen i gummit är så pass hög. Finns det något sätt att göra det smidigare? Smörja in med olivolja?
![]()
Tusen tack för svaret. Ungefär som jag misstänkte alltså. Då var det en glad överaskning, eftersom säljaren angav 0,5 bar i annonsen. Alltså antog jag att jag köpte en klocka som jag säkrast borde ta av mig om jag ska diska eller tvätta händerna. Men 5 bar räcker ju långt, eftersom jag ändå inte tänkt dyka eller bada med vilje. Men då bör den klara t ex ett blött practical joke från någon "kompis".Min amatörbedömning är att klockan testas till minus 0,5 bar (undertryck) i första testet och då med resultatet att den är tät samt att klockan testats till 5 bar (övertryck) i andra testet med godkänt resultat dvs. att klockan är tät även där. 5 bar motsvarar 50m vattenpelare (eller 5 atm eller 165 ft) och betyder i klartext att klockan tål dusch och snabba dopp men ej exempelvis dykning eller vattensporter. Uppfattade att huvudfrågan var huruvida klockan är vattentät och i sådan fall hur vattentät så resten av siffrorna struntar vi i.
Det är min bild. Alltså omedelbart från att du ändrat gränsen. Så funkade det för mig iaf.Hoppas på överseende med en snabb fråga om Swish - handlar ju ändå om en klocka i förlängningen så kanske tillåts ändå... Om man tillfälligt höjer limiten, men ens vanliga limit-inställningar fortfarande är reglerade till ett lägre belopp, gäller det tillfälliga högre då omedelbart från att man signerat av det? Kan verka uppenbart men vill dubbelkolla så man inte står som ett fån sen.