Det är samma här.Visst fasen, jag bevakar visst en hel kategori, därav de många brillorna. Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är samma här.Visst fasen, jag bevakar visst en hel kategori, därav de många brillorna. Tack!
Oyster är deras vattentäta case.Vad betyder "Oyster" och "Oyster Perpetual" i Rolex-sammanhang?
Fast i Rolex-sammanhang betyder Perpetual att klockan är automatisk om jag inte misstar mig.Oyster är deras vattentäta case.
Perpetual = evighetskalender / evigt gående.
Du misstar dig inteFast i Rolex-sammanhang betyder Perpetual att klockan är automatisk om jag inte misstar mig.
Ja men du ser, även en blind höna...Du misstar dig inte![]()
Totalt OT så hittade den här hönan inga korn fast den var blind.Ja men du ser, även en blind höna...![]()
Utan huvud vet jag inte om det hade hjälp om han hade hittat några korn i vilket fall.Totalt OT så hittade den här hönan inga korn fast den var blind.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mike_the_Headless_Chicken
![]()
Wtf att ingen sagt detta till dig ännu.Tjena! Fått hem en sprojlans tudor black bay i posten (nov '15). Den backar dvs går -16,7s per dygn, ganska exakt, varje dygn. Är det behov för den berömda ruckningen jag sett nämnas ibland här i trådarna, eller kan det vara annat fel? Vart vänder jag mig då? Jag jobbar ca 45 sekunder från en Klockmaster, kan dom hjälpa mig trots att det inte är ett märke de själva säljer (eller måste man vända sig till AD?).
(Anledningen till att jag inte vänder mig till säljaren är att denne befinner sig i Italien.)
Nope, tyvärr.SS Chronolinken tillbaka från urmakaren efter en liten översyn.
Fick med resultatet från trycktestet, och det jag undrar är om man av siffrorna kan få fram om den är vattentät till "mer" än 5ATM.
Det vill säga, säger värdena för Maximum deformation och Tightness value något om huruvida den skulle klara mer än 5ATM?
![]()
Vet ej utantill men testa att ta en screenshot på texten och gå in på https://www.myfonts.com/WhatTheFont/![]()
Vet någon vilket Oyster perpetal date & Submariner+ chronometer texten är i för typsnitt?
Den sidan fungerade sådär, tack ändå. Använde mig utav finereader och fick fram detVet ej utantill men testa att ta en screenshot på texten och gå in på https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
*Bump*Till veckan får jag hem en äldre Speedmaster som jag köpt från Uretvintage. Enligt uppgift så skall den vara rengjord och funktionstestad. För att få en status på servicebehov eller ej. Räcker det att kolla amplituden på den och om värdena är tillfredsställande anse att den är okej för stunden eller bör jag låta en urmakare i alla fall öppna den och visuellt besiktiga urverket?
@Nicklas.SNågon som vet när nya certifikatet hos Rolex intruducerades? Alltså när de gick ifrån pappers cert till stämplade kort.
Olika urverk. 7 vs 8 ticks per sekund.Vad är det för skillnad på en klocka som har 25200 vpn mot en som har 28800?
Vad är det för skillnad på en klocka som har 25200 vpn mot en som har 28800?
På dom flesta modeller kom plastcertet i mitten på z-serien 2006/2007, men jag har även sett någon d-serie med plastcert.
Jo det har jag greppat. Undrar bara mer vad den korrekta benämningen är på den.Tror jag läste att det är pinnen som kronan sitter på, inte helt säker dock.