Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
öhhh, vart tusan kom det där ifrån, inget jag skrivit ...Väl rutet!![]()
Har för mig den brukar kallas "engineer" alt "super engineer"Vad kallas denna typ av länk, inte president väl..? Följde med en klocka jag köpte för ett tag sen och fick för mig att provmontera den på SKX'n nu, gjorde sig rätt bra i mitt tycke!
![]()
Just det, det låter bekant! TackHar för mig den brukar kallas "engineer" alt "super engineer"![]()
Låter som en Google Translate-översättning på nåt engelskt uttryck. "Mediation requested?"Vad menas med "Medling har efterfrågas" på C24?
Står även: C24s supportteam kommer att ta kontakt med dig för att reda ut ärendet.
Har accepterat ett erbjudande och betalade klockan för två dagar sedan. Trusted Seller med Checkout. Är inte orolig för att köpa grisen i säcken utan mer nyfiken på vad detta kan betyda.
Kan svara på min egen fråga. Fick mejl från C24 nu att säljaren inte kan leverera den betalade klockan. Känns väldigt oseriöst även om pengarna betalas tillbaka. Har tackat nej till två andra förslag på samma modell under tiden...Låter som en Google Translate-översättning på nåt engelskt uttryck. "Mediation requested?"
Tråkigt! Tyvärr många såna säljare på C24. "i lager" innebär snarare att den finns nånstans i handlarens nätverk.Kan svara på min egen fråga. Fick mejl från C24 nu att säljaren inte kan leverera den betalade klockan. Känns väldigt oseriöst även om pengarna betalas tillbaka. Har tackat nej till två andra förslag på samma modell under tiden...
Absolut, tycker dock att förfarandet är klandervärt eftersom att det till en början tog x antal dagar för säljaren att komma med en offert. Kollar man inte tillgängligheten innan man svarar den potentiella kunden? Hade ju varit bra mycket enklare att få veta att klockan inte fanns i lager innan jag betalade.Tråkigt! Tyvärr många såna säljare på C24. "i lager" innebär snarare att den finns nånstans i handlarens nätverk.
Förlåt en dum fråga, men vad är AD? Auktoriserad Dealer?`Tänkte ringa dom idag och kolla, ingen big deal men det är ju kul om allt är iordning.Nej det är fel. Är dom AD? Om ja, gå tillbaka.
Japp. Kolla med dem, klart Du ska ha rätt box!Förlåt en dum fråga, men vad är AD? Auktoriserad Dealer?`Tänkte ringa dom idag och kolla, ingen big deal men det är ju kul om allt är iordning.
Förlåt en dum fråga, men vad är AD? Auktoriserad Dealer?`Tänkte ringa dom idag och kolla, ingen big deal men det är ju kul om allt är iordning.
Det var tydligen flera enl Optura som hade fått fel askar, rätt box och cert skall komma med postenPrecis. Saknas Cert så är det något som inte stämmer. Ring eller gå tillbaka![]()
Hej,
Är relativt ny inom den här sfären och har i dagarna beställt en dykare från Certina. Har nu några frågor, förmodligen dumma sådana men det får ni ha överseende med ;-)
Då det är en automatare undrar jag i vilka situationer jag bör undvika att bära den?
Kan jag bära klockan:
Löpträna?
Handdiska?
Spela tennis och golf?
Bastu?
Jacuzzi?
Allt gott!
Gör allt det och mer därtill.Hej,
Är relativt ny inom den här sfären och har i dagarna beställt en dykare från Certina. Har nu några frågor, förmodligen dumma sådana men det får ni ha överseende med ;-)
Då det är en automatare undrar jag i vilka situationer jag bör undvika att bära den?
Kan jag bära klockan:
Löpträna?
Handdiska?
Spela tennis och golf?
Bastu?
Jacuzzi?
Allt gott!
You got to love your watch, gör ALLT!Hej,
Kan jag bära klockan:
Löpträna?
Handdiska?
Spela tennis och golf?
Bastu?
Jacuzzi?
Allt gott!
Nu är jag ingen urmakare, men antar kugghjulen inuti urverket (som visarna är monterade på) inte heller har en "jämn" gång...?Hello!
Har kikat runt en hel del men inte lyckats hitta detta på forumet. Länka gärna om det redan finns!
Nu till min newbie-fråga;
Varför tickar en automatisk klocka fram med massa "små tick" så den ser svepande ut? Vore det inte mer naturligt att den sveper fram helt och hållet, dvs. jämn sveprörelse utan tick?
Tack på förhand!
/Kn
Hello!
Har kikat runt en hel del men inte lyckats hitta detta på forumet. Länka gärna om det redan finns!
Nu till min newbie-fråga;
Varför tickar en automatisk klocka fram med massa "små tick" så den ser svepande ut? Vore det inte mer naturligt att den sveper fram helt och hållet, dvs. jämn sveprörelse utan tick?
Tack på förhand!
/Kn