Vet inte mycket om just din men har sett sådana gå för runt 6-14k på blocket.Hej! Någon som vet något kort om denna och värdet på något sådanthär??
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte mycket om just din men har sett sådana gå för runt 6-14k på blocket.Hej! Någon som vet något kort om denna och värdet på något sådanthär??
Mvh
Minuten ska matcha minuten, så 08:20 ska minutvisaren peka på rakt på 4-index. Men det kan ju vara lite svårt att få den exakt...När ska minutvisaren centrera med minutindex? Ex. Om klockan är 08:19:50, när ska minutvisare peka exakt på 20-minutindex? Prick 08:20:00? Eller före, efter?
Inte helt säker, men vissa Rolexhandlare borde kunna trycka för sea dweller.Kom på en fråga på detta ämne som jag tänkt på ett tag men aldrig kommit mig för att ställa. Vilka urmakare kan trycka till mer än 100 meter? Tycker det vanligaste man läser är att en klocka i samband med service är tryckt till 100 meter. Måste klockan skickas till t.ex. fabrik för djupare tryckning? Tacksam för svar till en novis![]()
Tack för svar! Exakt hur det ligger till lär väl ge sig den dagen man eventuellt är i behov av att trycka en klocka mer än 100 meterInte helt säker, men vissa Rolexhandlare borde kunna trycka för sea dweller.
Absolut, jag har mest vintageklockor och då kan man ju inte riktigt ställa de krav som fanns när klockan var ny, men om jag köpte en nyare dykare med djup spec så hade jag önskat att den blev tryckt till rätt djup.Tack för svar! Exakt hur det ligger till lär väl ge sig den dagen man eventuellt är i behov av att trycka en klocka mer än 100 meter![]()
Precis min tanke också. Även om 100 m torde räcka för det mesta till vardags om man nu inte dyker eller dylikt?Absolut, jag har mest vintageklockor och då kan man ju inte riktigt ställa de krav som fanns när klockan var ny, men om jag köpte en nyare dykare med djup spec så hade jag önskat att den blev tryckt till rätt djup.
Absolut, men du köper inte en ny sportbil som har hastighetsspärr på 160km/h även om du sällan kör snabbare än 120.Precis min tanke också. Även om 100 m torde räcka för det mesta till vardags om man nu inte dyker eller dylikt?
Haha, sant!Absolut, men du köper inte en ny sportbil som har hastighetsspärr på 160km/h även om du sällan kör snabbare än 120.![]()
Vad betyder förkortningen nos? New off shelf eller liknande?
Alltså gamla lagervaror som av någon anledning inte blivit sålda ännu?New old stock
Alltså gamla lagervaror som av någon anledning inte blivit sålda ännu?
Tack.Jo eller varor som blivit köpta men aldrig använda.
Först och främst, det var en väldigt fin klocka. Hade det varit min så hade jag köpt ett gäng olika perlonband i diverse färger, kolla bilden för att få lite perspektivHoppas jag har valt rätt tråd, hittade ingen dedikerad tråd för band-tips.
Någon som har förslag på vad för band man skulle kunna köpa till:
![]()
Tjejen tycker mockabandet är både för brett, tjockt och stelt. Finns det band som är bredare vid luggarna som sedan smalnar av? Kanske ser fruktansvärt ut iofs...
Kort och gott söker jag något band som är generellt nättare och mer följsamt, även en tunn länk skulle vara intressant. Visade ett natoband för henne men där blev det tvärnej. 18mm mellan luggarna.
Tack och bock & god fortsättning![]()
Olika tavelmodeller. Finns ingen uttalad årsgräns eller anledning, mig veterligen kommer nya subar med båda varianterna. Det bara är såHar lagt märke till att på vissa hulkar så är det ett litet mellanrum mellan 300 och m, medans vissa har m intill siffran 300. Är det bilderna som lurar mig eller är det något som har ändrats efter en viss årsmodell?
Kom på en fråga på detta ämne som jag tänkt på ett tag men aldrig kommit mig för att ställa. Vilka urmakare kan trycka till mer än 100 meter? Tycker det vanligaste man läser är att en klocka i samband med service är tryckt till 100 meter. Måste klockan skickas till t.ex. fabrik för djupare tryckning? Tacksam för svar till en novis![]()
Hoppas jag har valt rätt tråd, hittade ingen dedikerad tråd för band-tips.
Någon som har förslag på vad för band man skulle kunna köpa till:
![]()
Tjejen tycker mockabandet är både för brett, tjockt och stelt. Finns det band som är bredare vid luggarna som sedan smalnar av? Kanske ser fruktansvärt ut iofs...
Kort och gott söker jag något band som är generellt nättare och mer följsamt, även en tunn länk skulle vara intressant. Visade ett natoband för henne men där blev det tvärnej. 18mm mellan luggarna.
Tack och bock & god fortsättning![]()
Testat vrida typ 30-40 varv?Jag har en Explorer II (16570), när den stannat helt måste jag skaka igång den. Den tickar alltså inte igång om jag vrider upp den manuellt.
Vad innebär detta, varför blir det så och är det något man ska oroa sig över?![]()
<Någon som vet när Casio Sea Pathfinder SPF-100S-1VER tillverkades på ett ungefär?
![]()
De såldes väl inte innan 2000?<
Ingen aning men min nördiga fysik och mattelärare har en sådan haha![]()
Enligt Amazon.com har produkten sålts där sedan December 2001. Bästa svar jag kan geDe såldes väl inte innan 2000?
Tack för det!Enligt Amazon.com har produkten sålts där sedan December 2001. Bästa svar jag kan ge