• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Här ställer du snabba och korta klockrelaterade frågor

MONACO OCH ISLE OF MAN
Tillhör inte EU-området men om du beställer en vara från Monaco behandlas ditt köp ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull och momsen betalar du i Monaco.

MONACO OCH ISLE OF MAN
Tillhör inte EU-området men om du beställer en vara från Monaco behandlas ditt köp ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull och momsen betalar du i Monaco.
Åhfan, där ser man! Tog för givet man fick momsa om man köpte från Monaco :)

Hej!
Jag har en INOX med en inkonsekvent sekundvisare! Vissa varv träffar den perfekt på markeringarna, andra lite före, ibland både och. Vad beror det på? Nåt att åtgärda? Är ett Ronda 715 som sitter i.

Hej!
Jag har en INOX med en inkonsekvent sekundvisare! Vissa varv träffar den perfekt på markeringarna, andra lite före, ibland både och. Vad beror det på? Nåt att åtgärda? Är ett Ronda 715 som sitter i.
Tror nog man får leva med det. Sekundvisaren på kvartsverk kan tydligen rubbas om en får sig en stöt. Tydligen inte värt att "nollställa den" mot index eftersom det är så himla vanligt.

Vad för Ref har den Omega Speedmaster Professional Moonwatch med Glasbaksida så man kan se urverket? Och vad är skillnaden mot den som inte har det, utan en solid case back?

/Tobias

Vad för Ref har den Omega Speedmaster Professional Moonwatch med Glasbaksida så man kan se urverket? Och vad är skillnaden mot den som inte har det, utan en solid case back?

/Tobias
31130423001006.

Skillnaden är saffirglas istället för hesalit på 006.
006 har 1863 istället för 1862-verket. 1863 är mer dekorerat annars samma.

Någon som kan hjälpa mig ? någon som vet modellen på denna klocka och priset ?

Bilagor

• 27939476_1552107524872668_1599300379_n.jpg
    27939476_1552107524872668_1599300379_n.jpg
    38.4 KB · Visningar: 4
  • 27939197_1552107504872670_1542327372_n.jpg
    27939197_1552107504872670_1542327372_n.jpg
    37.9 KB · Visningar: 4
Fortfarande lite för suddigt för att man ska kunna se bra. Har du någon historik på klockan? Ser ut som en sportwave men ändå inte. Utifrån bilderna hittills är jag tveksam till äktheten.
jag har tyvär ingen historia bakom denna, jag har sökt om den i några timmar o verkar ej hitta något. har skickat dom ett mejl o frågat om denna.

jag har tyvär ingen historia bakom denna, jag har sökt om den i några timmar o verkar ej hitta något. har skickat dom ett mejl o frågat om denna.
Vad menar du ingen historia? Du säger ju i en annan tråd du startat att du fått den av din pappa som inte använder den längre... varför frågar du inte honom? Vilka har du skickat mail till och varför är det bråttom med svaret? Det känns som typisk stöldgods fråga. Inte sagt att det är det, men om du vill framstå seriös och få bra hjälp får du jobba lite själv också. Bra bilder, närbilder, öppna baklocket, så mycket historik som möjligt osv.

Tjolahopp på er!

Om man går in till en urmakare/klockbutik för ett batteribyte (och eventuellt trycktestning men det är inte ett måste), brukar de i regel kunna fixa det typ direkt eller måste man i regel komma tillbaka en annan dag? Tänkte beta av ett antal klockbutiker i Stockholm om nån vecka, så jag undrar mest vad som är kutym.

Tack på förhand och ursäkta en kanske luddigt formulerad fråga.

Tjolahopp på er!

Om man går in till en urmakare/klockbutik för ett batteribyte (och eventuellt trycktestning men det är inte ett måste), brukar de i regel kunna fixa det typ direkt eller måste man i regel komma tillbaka en annan dag? Tänkte beta av ett antal klockbutiker i Stockholm om nån vecka, så jag undrar mest vad som är kutym.

Går jag till min lokala urmakare fixar han det på direkten! Skulle kunna tänka mig att om packningarna behöver bytas så kanske det tar lite längre tid.

Tjolahopp på er!

Om jag exempelvis går till Klockmäster Fältöversten och urmakaren är på plats tillsammans med en säljare så fixas det medans jag tar en kaffe (om inte han har mycket att göra). Går jag till Klockmäster Nacka där det oftast bara är en säljare på plats så tar det en dag eller två. Skulle tro att det är på liknande sätt överallt.

Någon som har en aning om vad priset på en tavla med stenar kostar hos AD? Dum fråga kanske, men man kan ju hoppas att nån har koll. Fattar också att jag kan ringa tex. Rob men har inget riktigt namn/ref på tavlan så testar lyckan här.

Gäller till en DJ 116234, något i denna stil, alltså ej helt isad.
Kram!
116234-Rolex-Datejust-Black-Diamond-Jubilee-MontreSwiss-r.jpg

Tillbaka
Topp