Haha!Om man kan simma eller ej beror inte på bandet ....(sorry kunde inte hålla mig )
Men ja, de funkar i vatten, kan tänja sig något
Trevligt, då ska man inte behöva vara rädd om det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha!Om man kan simma eller ej beror inte på bandet ....(sorry kunde inte hålla mig )
Men ja, de funkar i vatten, kan tänja sig något
Nejdå, de är tåliga.Haha!
Trevligt, då ska man inte behöva vara rädd om det.
Testa och vrida samt skölja under kranen så brukar det bli bättre om du har grus under ringen. Eller jag gör så med min skx iallafallHmm, den går alltså att plocka bort enkelt och sätta dit igen menar du? Är detta något jag skulle kunna göra själv?
Den har ju gått smidigt att snurra på innan, så det med tryck är inget jag gjort skillnad på när jag manövrerar ringen.
Tack för svar!
Har för mig det är +35/-25Ok tack. Alltså ca +/- 30-40 sek/dygn.
Royal straps (länkade härifrån KS) har bra. På Klockmaster kan de bli dyra och enligt min erfarenhet inte bättre.Sant, får gå in o kolla med någon![]()
Tror nog du kan köra på med samma tills dom börjar kännas slitna. Så länge dom är raka och fjädringen funkar som den ska, så borde det inte vara nåt problem.Har en "turtle" jag ofta byter armband på. Hur ofta vågar man använda samma bandstift? Bör man byta till nya efter några byten och i så fall, hur ofta?
Tack!Tror nog du kan köra på med samma tills dom börjar kännas slitna. Så länge dom är raka och fjädringen funkar som den ska, så borde det inte vara nåt problem.
Som referens så har jag en del vintageklockor med vad som förmodligen är 60-70 år gamla originalstift som fortfarande funkar fint.
NEJ.Kan man använda kronografen under vatten på en klocka med 100m wr som inte har screw down crown? Tänker på min Hublot Big Bang.
Du verkar säker på ditt svar? Själv hittar jag inga konkreta svar på google.
En kronograf tar väldigt lätt in vatten om man använder tidtagarfunktionen under vatten oavsett screw down eller ejDu verkar säker på ditt svar? Själv hittar jag inga konkreta svar på google.
Jag skulle säga att skruvade pushers är en tydlig signal att inte använda kronografen under vatten. I det här fallet är dom ju inte skruvade så varken det eller manualen ger vägledning. Finns behov att använda kronografen vid bad/dyk? Maila Hublot.En kronograf tar väldigt lätt in vatten om man använder tidtagarfunktionen under vatten oavsett screw down eller ej![]()
Kloka ordJag skulle säga att skruvade pushers är en tydlig signal att inte använda kronografen under vatten. I det här fallet är dom ju inte skruvade så varken det eller manualen ger vägledning. Finns behov att använda kronografen vid bad/dyk? Maila Hublot.
I min ungdom (innan jag visste bättre) startade jag kronografen under vatten typ varje dag på min Tissot under två veckor utomlands. Nemas problems.Kan man använda kronografen under vatten på en klocka med 100m wr som inte har screw down crown? Tänker på min Hublot Big Bang.
Blir en töjning i materialet på grund av boettens tyngd antar jag, dvs en plastisk deformation sker. Bilhandlarhäng är alltså inte att föredraVad är det som egentligen skapar strech i jubileelänkar?
Screw down pushers är endast för att man inte ska oavsiktligt komma åt tryckknapparna när man har den igång. Det har med andra ord inget med vattentäthet att göra.Kan man använda kronografen under vatten på en klocka med 100m wr som inte har screw down crown? Tänker på min Hublot Big Bang.
Ett exempel är att Omega säger nej till detta på alla deras kronografer utom 600m PO Chrono och kanske även 300m Seamaster Diver Chrono. Din har ju bara 100m, så jag skulle inte chansa.Kan man använda kronografen under vatten på en klocka med 100m wr som inte har screw down crown? Tänker på min Hublot Big Bang.
Omega, inget snack. Clean, tidlös.Köpa till flickvän av dessa 3, budget ligger på max 20 tkr. Finns någon mer modell jag bör titta in?
Det måste vara kvarts, helst vit tavla. Hon kan absolut ingenting om klockor, men vore kul om vår dotter kunde ärva klockan så småningom. Beg är ok i bra skick.
Aquaracer med diamantindex
Seamaster 30 mm
Breitling colt 33 mm
![]()
![]()
![]()
Håller med! Grym klocka.Omega, inget snack. Clean, tidlös.
Skulle också kört omega, riktigt bra.Köpa till flickvän av dessa 3, budget ligger på max 20 tkr. Finns någon mer modell jag bör titta in?
Det måste vara kvarts, helst vit tavla. Hon kan absolut ingenting om klockor, men vore kul om vår dotter kunde ärva klockan så småningom. Beg är ok i bra skick.
Aquaracer med diamantindex
Seamaster 30 mm
Breitling colt 33 mm
![]()
![]()
![]()
Jag utgår ifrån att du syftar på Rolex jubilee-länkar och anpassar mitt svar därefter.Vad är det för skillnad på länkarna jubilee och superjubilee?
Är inte superjubilee solida länkar också? Äldre jubilee har väl ihåliga länkbitar?Jag utgår ifrån att du syftar på Rolex jubilee-länkar och anpassar mitt svar därefter.
Jubilee = den äldre varianten med oyster-lås med mikrojustering och ihållig länk.
Superjubilee = nyare variant med dolt lås utan mikrojustering och solid länk.
I år släpptes en ny version av superjubilee (till nya Pepsi GMT:en och Datejust) med lite omarbetade ändlänkar och oyster-lås med mikrojustering.
Det stämmer bra det, vilket är precis vad jag skrev också om du läser mitt inlägg igen.Är inte superjubilee solida länkar också? Äldre jubilee har väl ihåliga länkbitar?
Rätta mig om jag har fel![]()
Det är stiften som håller länkarna som slits av smuts osv. Här är en bild på fenomenet.Vad är det som egentligen skapar strech i jubileelänkar?