Olika från butik till butik. Däremot kan det finnas initialer från handlaren.Skriver de in köparens namn i certet på samtliga Rolex-modeller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Olika från butik till butik. Däremot kan det finnas initialer från handlaren.Skriver de in köparens namn i certet på samtliga Rolex-modeller?
Hos Rob E, bara varit i en första kontakt med säljaren så har inte sett certet själv!Inköpt hos gråhandlare?
Garanterat köpVad tycker folket om denna ?
![]()
Vad tycker folket om denna ?
![]()
Kör! Lite roligVad tycker folket om denna ?
![]()
Tyvärr helt utanför mina ekonomiska ramar, men frän det är den !Kör! Lite rolig![]()
Det hörde jag dock häromdagen att man inte kan göra längre hos iallafall en viss stor AD. De skriver in namn i certet på plats och plastar av klockan åt dig innan du går. Varesig du vill eller inte, lät det som.Jo, om du ber om det, annars frågar dom om det?
Du kan såklart neka.
Ska ju tåla stänk. Hade dock inte chansat på disk.Har en snabb och kanske lite dum fråga men hur mycket vatten/fukt dål en klocka med 3atm/ 30m vatten resistens?
Ska man ta av den när man tex diskar?
Okej, tack för svarSka ju tåla stänk. Hade dock inte chansat på disk.
Ett trycktest ”håller” inte längre än under själva testet. Trycktestet visare endast att klockan klarar det trycket vid den givna tidpunkten. Därför lämnar inte, vad jag förstått, AD inga garantier på att klockan är tätt efter testet.Behöver man trycktesta dykarur inför varje badsemester , hur länge "håller" ett trycktest?
Hsr dessvärre ingen erfarenhet av modellen men kan det vara så att du måste placera ett litet tryck på bezeln samtidigt som du vrider?Hej,
Jag har en fråga angående bezeln. Om jag inte vridit på den så blir den otroligt trög.
Då får jag vrida och vrida tills det släpper. Sen är det dagen efter problem igen att den är trög.
Är detta något jag kan göra något åt? Smörja eller liknande? Vad är det som trögar ner den så?
Klockan är den på bilden, minns inte vilken modell det är.
![]()
Hsr dessvärre ingen erfarenhet av modellen men kan det vara så att du måste placera ett litet tryck på bezeln samtidigt som du vrider?
En annan möjlig orsak kan vara att det kommit in smuts/grus/sand vilket enkelt rengörs genom att plocka bort vridringen.
Som jag nämnde tidigare har jag ingen koll på din modell. På en Sub räcker det med ett lätt tryck med t.ex. en kniv så ploppar ringen loss.Hmm, den går alltså att plocka bort enkelt och sätta dit igen menar du? Är detta något jag skulle kunna göra själv?
Den har ju gått smidigt att snurra på innan, så det med tryck är inget jag gjort skillnad på när jag manövrerar ringen.
Tack för svar!
Ah, får undersöka, eller om någon annan har en idé? Just den här modellen ser lite krånglig ut då bezelen i vissa ställen göms under två "skenor".Som jag nämnde tidigare har jag ingen koll på din modell. På en Sub räcker det med ett lätt tryck med t.ex. en kniv så ploppar ringen loss.
Nix, inte för 100m. TryckHar en rolex 116710LN och tänkte trycktesta den inför sommaren. Är det någon skillnad om man gör testet hos en AD typ Nymans eller på klockmaster, förutom priset.
Rolex Dejtjust, inget annat!Jag ska på dejt idag.. vilken är en bra första dejtklocka?